AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
118.095

Liten lördagsdröm - bästa kombinationen av sportbil och Suv för ca 1 miljon?

Sida 7 av 18
mistafrizz: Vilken motor? V12 diesel?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: det var lite min plan, att iaf matcha rätt koncern. Chris: Naturligtvis bensin (V8), diesel och sånt får andra hålla på med... ;-)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Q7n är riktigt fin. Har dock bara åkt dieseln som går grymt bra. Grattis!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Återigen har man bevisat att man är ett CP..

För ca 1,5 mån sedan sålde jag Turbon, köpte en A1a. 2 dagar efter det bytte jag A1an mot en annan A1a - måste ju ha samma färg som Q7an.. ;-)

Och igår bytte jag den mot en A8a...

Jag får glädje mig med att jag nu har en perfekt vinter kombo.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Vadfalls! du har alltså, via två A1:or, bytt bort turbon mot en en dieselsläde!

Låt mig citera dig från ett par inlägg tidigare:

"Naturligtvis bensin (V8), diesel och sånt får andra hålla på med... ;-)"

Skämt åsdio; grattis till en jävligt trevlig bil! :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Som sagt man är inte riktigt frisk.. Men jäklar vilket skepp A8an är. Det blir en ny Turbo til våren.
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Andreas: Ny turbo till våren säger du... då vill jag se en 2010 med PDK!

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vi får se.. Affärerna går ganska bra nu. Däremot så är en PDK bil svår att motivera, jag vill ju inte min röda tråd - 21 bilar på 5 år, men en minimal förlust.
hehehe kul att läsa om dina bilköp
Mistafrizz du byter ju oftare än mig, har ju dubbeltakt :-) Vilket hopp från A1 till A8.... inte ens två A1 or blir en A8... men härlig bil, skulle gärna ha en S8, de börjar väl bli "billiga" snart...

/Anders
Menar du att en 997tt Gen.I inköpt våren 2011 och avyttrad sen höst 2011 med ytterliggare ett rejält knippe mil på mätaren kunde omvandlas till en hyfsat god affär rent ekonomiskt?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Backade ca 15k på 997an.. Gjorde sedan 20k på den första A1an, och nu ca 10k på den andra A1an. Och med tanke på vad jag betalade för A8an, så borde jag kunna köra den över vintern och 2000 mil och räkna hem den kring +/- 0.
Det låter ju som tämligen imponerande siffror med tanke på att 997tt fortfarande stod rätt högt under våren men backade rejält under hösten då finanskrisen smällde till...

Grattis!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Absolut, men jag köper bilar dels för att jag gillar dem - men också de bilar som går att få till bra proser
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Absolut, men jag köper bilar dels för att jag gillar dem - men också de bilar som går att få till bra pris. Det gör att jag kan rulla dem ganska nära +/- 0.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag är imponerad av alla de som lyckas göra dylika affärer, och extra kul att du har den goda smaken att köra Audi / Porsche.. ;) Keep us updated!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Nytt år, ny bil och förhoppningsvis nya möjligheter..

Det höll ju i en månad iaf.. ;-)

Så nu har en Q7a till inhandlats - påminn mig att ej köpa från en mindre handlare igen, vilket strul..

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Andreas, du är allt lite smågalen ;) 'gillart'

Beg 997 mk2 nu, bra eller dålig timing? Ska 991an få komma ut lite på marknaden eller vad gäller för värdet?
mistafrizz: hahahha du är ju galen :D på ett bra sätt .. grattis till ännu ett bilköp
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
HFR: MK2 är lite svårsiad.. Jag tror inte folk har insett hur stor skillnad det är mellan 997 och 991. När det väl börjar rulla några 991or på gatorna, så kommer Mk2 att tappa i värde. Jag skulle vilja säga att Mk2 kan du dra av 100-150k på Blocket priserna, och Mk1 50-100k för att få en mer rättvis värdering. Mitt tips är att antingen pruta rejält, eller vänta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.