|
Sida 4 av 18
|
|
|---|---|
|
Jerry: Ja, ca 500.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| z4 är en välidgt trevlig bil som jag gärna hade ägt, men som sportbil betraktat är den inte på samma planet 997 eller de flesta övriga sportvagnar nämnda i tråden. det är ivf min personliga reflektion efter 1 vecka / 140 mil med en 997 C2S mk2. | |
|
Vad hade ni valt: En ny Z4 35i med det mesta i utr eller en 997a 2006 C4 med ca 5500 mil, Porschen är ca 75k dyrare. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Porsche. Jag skulle inte tvekat en sekund. ------- //Lövet |
|
| Jag skulle ha valt Porschen. Fast ska jag köpa en 997 nån gång så ska det som minst vara ett S med i modellbeteckningen. | |
|
Lätt. Porsche. :-) mvh Anders |
|
| GE> 997 C2 mk2 har ungefär samma prestanda och motorkaraktär som en 997 C2S mk1, så att låsa sig vid bokstäver kan vara ogenomtänkt. | |
|
Dömkombo SUV sportbil blir Porsche 997 turbo för ca 750k och Toyota Land Cruiser 150 för ca 550k Länk Förvisso spricker budgeten med ca 300k men det är en fin kombo. Om Landcruisern är för liten finns ju denna Länk |
|
| MB GL torde ju även räcka utrymmesmässigt Länk men Toyotan är en bättre SUV i mina ögon. | |
| HFR : Finns inget ogenomtänkt med att köpa en S, bara fördelar i mina ögon. :-) Det är ju inte bara motorn som skiljer heller. Dessutom skrev jag hur JAG skulle göra, andra är fria att göra som dom vill. Om eller kanske när jag köper en 997 så kommer det att vara en Carrera S. | |
|
Fasiken vad detta är svårt. 997a är alltid en 997a, men vad säger ni om den vita Cayman Sen i Helsingborg? PDK och få mil, samt facelift. Jag vet att man inte blir så välkomnad i Porsche kretsar, men jag undrar om inte den passar mig bättre som alltid åker själv i bilen. Och nyare årsmodell slår rätt högt tycker jag.. Jag har nu tagit rollen som APs största velputte. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Cayman är en otroligt trevlig bil så det lär inte vara nåt dåligt val. Tror knappast det skulle vara nåt problem med välkomnandet heller. Då är du nog i fel porschekretsar isåfall. | |
|
Jag skulle valt 997 modellen, gärna en s eller turbo. När man kar provkört en Porsche känns allt mycket tråkigare. Jag testade en 997gtr förra sommaren och kan bara säga, vilken bil! Ang velputte så har du rätt:) Dock kommer jag på andra plats:) Har redan nu börjat planera för nya bilinköp trots att S4an ännu inte kommit. Då kommer det troligtvis bli en begbil av ädlare slag:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| 997 gtr? | |
|
Har haft en Cayman S och det är en mycket trevlig bil och framförallt en grym sportbil. Brukade den bara på sommarn dock. Använde den även PCS banmöten och jag kan lova att det inte är någon som ser ner på den. Har även provat en vanlig 997. Att bruksa med är 997an att föredra, bättre innerutrymmen och lite lägre ljudnivå. Skulle man köra året runt så hade jag nog föredragit en 997 C4s eller turbo pga av fyrhjulsdriften. En ny Z4 spelar i en lägre divesion än Porsche :) |
|
|
Har funderat lite på vad man ska satsa på när det är dags att byta ut 118d och S4an. Under kommande åren. Min budget är inte riktigt i samma nivå som Andreas. Jag har tänkt att lägga max 900.000kr. Riktigt kul att drömma men svårt att ta beslut om vad man sak välja. Alt 1 RS6 Avant 08-09 och Z4 2,8 09 Al2 RS5 10 och 325d 08 Alt R8 09 och BMW 320d //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Skulle ta RS6an (mäktig bil) men kanske med 320d istället för Z4an för den är lite tutti frutti :) | |
|
Utan att provkört RS5an röstar jag RS6 :D |
|
| StefanL : Vad är det för bil du har kört när du har kört en 997 gtr? | |
|
GE, nu såg jag det. GT3 naturligtvis. Beror säkert på att jag är så sugen på en Nissan GTR:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.