|
Sida 3 av 18
|
|
|---|---|
|
Andreas => När vi är inne och talar om dessa I-landsproblem, är inte det här din gamla E91?! Länk Mvh/ Niclas |
|
|
Heden: Det ser ut att vara så - men jag ser ej regnumret och jag hade inte den där mobilhållaren. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| X5 3.0 SD och en 997 4s | |
| Hade jag en miljon över så skulle jag lägga hälften på investeringar i fonder och hälften på investeringar i mitt hus. | |
Verdi |
Highway Star, Precis. Jag har en miljon över, på sätt och vis, men jag tänker då fan inte lägga den på bilar. Då är den snart borta. :) För att lägga en mille på bilar skulle jag behöva vara god för minst 10 miljoner... Helst 20. Men vem vet, kanske en dag. |
|
Andreas => Regnr: ASM 234. Verkar vara täta ägarbyten under 2010 för den bilen. Lite roligt när jag gjorde ett utdrag från Transportstyrelsens register, så visade sig att det är en person på min gata som står som ägare just nu.. Sorry för lite OT. hade jag haft en miljon så hade det blivit en Nissan GT-R alt. Porsche 997 (helst turbo) samt en Q5 alt. nya X3. Skulle det råda brist på GT-R eller 997 så skulle en R8 duga ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Andreas: Självklart ska du skaffa en 997 Turbo så ses vi på Björkvik sen. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
LR el 2011 9-5 alt XF + 997 |
|
| 997 turbo + en f11 520D | |
|
Andreas: Cayenne är inget alternativ för dig om du sk ha en STOR bil. Cayennen är stor utanpå och otroligt liten och opraktisk innuti i förhållande till sin fysiska storlek och pris. Dessutom är den ful, IMO. Behåll X5:an och köp en 997 Turbo. De du ska får svar på från Porsche är de manuella ? Körde en 997 Turbo med PDK-låda i somras och den jävligt trevlig, men GT-R'en jag provade vid samma tillfälle var nästan snäppet vassare....:-) /Janne |
|
|
turbo4ever, oscarr: Tveksam till att bilarna ni nämner klarar sig med fördel på en dålig skogsväg med vinterföre. Jag har uppfattat det som trådskaparen förutom 997:an behöver en rymlig bil till sin sambo med goda terrängegenskaper i form utav AWD samt gärna förhöjt chassi. |
|
|
qdtjant: 997 Turbo mkII med PDK, då blir en -10 och priset är ca 1,5 mille. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Verdi: håller med dig. Har man 1 msek att lägga på std bilar bör man ha minst 10 msek i skuldfritt kapital. Precis, du skall sikta på den uppdaterade 997 turbon. Para den med en Disco el Cayenne MKII och du har allt du behöver. |
|
|
Jag tycker att "Verdi" och "turbo4ever" resonemang haltar lite. Ni förutsätter att alla bilar köps kontant. Jag skulle dock vända på det och se bilkostnaden utifrån ett kassaflödesalternativ. Nu vet inte jag vad Andreas har i inkomst (och det spelar ingen roll heller), men säg att en person (hushåll) får ut ca. 100 kkr/månad efter skatt. Vad är det som säger att denna ska ha 10 miljoner på banken för att finansiera en bilpark på 1 miljon? Utifrån samma resonemang så skulle "medelsvensson" (om det nu finns någon sådan?!) ha ca. 3 miljoner på banken för att köpa en standard V70. Jag tror att det är ganska få familjer som kvalificerar sig inom den kategorin. Mvh/ Niclas |
|
| Hur kommer det sig att nästan alla trådar på autopower slutar i moralpredikningar om hur man ska bete sig? Kan man inte bara hålla sig till topicen och komma med trevliga förslag till TS... ;-) | |
|
Jag ställer mig lite tveksam till om 700Tkr verkligen räcker till en ärlig 997tt. Ett annat alternativ skulle vara en R8 4,2 för dom pengarna, där kan du säkert få en sv.såld lågmilad med god historik. Beträffande kvaliteten tror jag den säkert är i samma klass som 997an. Som SUV kan ju nya Touareg V6 vara ett alternativ, går ju att få en fabriksny med det nödvändigaste i utrustningsväg såsom skinn, nav mm. kring 500Tkr med lite goda rabatter. Den är dessutom väldigt driftsnål om jag förstått saken rätt. |
|
Verdi |
Heden, Jag sa bara hur jag resonerar. Jag tycker din kassaflödestanke är ok upp till en viss standard. Det som kommer därutöver är lyx, och lyx ska man inte bekosta med jobbinkomster tycker jag... Det finns alltid en risk att man är arbetslös om 3-5 år. Vad händer med kassaflödet då? |
|
Tjänstebil för 10 pbb: Skoda / Superb Combi / Elegance V6 4x4 260hk DSG 6-automat + businesspkt med touchscreen navi, bt et.c. + skinn + panorama + webasto = 395k. Tror det är ganska svårslaget alterativ sett till vad man får för pengarna. |
|
|
Funderingarna går vidare (det är omöjligt att sluta när man satt bollen i rullning): Jag har studerat 997T marknaden, och varit i kontakt med de flesta handlare. Jag tycker nog att de flesta objekten är lite överprissatta - så jag funderar på alternativ. Vad tror ni om en BMW Z4 35si? Någon som äger en sådan, har kört den? Den har ju plåttak - så i med en motorvärmare bara så klarar man ju vintern. Man får en helt ny för ca 500k - och så kompletterar man den med en X5 eller X3 (nya)? Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| mistafrizz: z4 35si kostar väl mer än 500k?? en vanlig 35i börjar ju på 470k så det kanske är den du menar eller är jag ute och cyklar?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.