|
Sida 17 av 18
|
|
|---|---|
| Vinterdäck på Ferrarin? | |
|
Det finns vissa beslut, som man borde ha tagit tidigare.. Numer behövs det bara en bil - och då har jag valt (5 veckor sedan)den ultimata bilen för alla lägen. 997 Turbo - Sportig - Hyggligt snabb - 4wd - 2 barnstolar ryms Varje singelpappas måste - lite tajt varannan vecka, en dröm varannan. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Bra val! Har haft min 1.5 år och är toknöjd fortfarande. Fast kombinerar den med en 307 kombi för de praktiska sakerna i livet. Detta är väld in andra Turbo? :) Vilket köpte du? Håller lite koll på markanden. |
|
|
Hyggligt snabb? :) Den är ju toksnabb! |
|
|
"Hyggligt snabb". OK. Trist med resten, men kör på! |
|
| Hur var Ferrarin förresten i jämförelse? Varit sugen på en sån länge men vågar inte riktigt för service/reservdelskostnaderna. | |
| en 911är verkligen en allround bil.. när jag själv skaffar barn skulle jag kunna tänka mig en panamera. visserligen större och slöare men mer utrymme.. men sen är det ju det där med ekonomin ,det lär dröja innan man har råd med en panamera hehe | |
|
Groggen (;-)): Otroligt skönt tycker jag - inte trist någonstans. BMW528M: Min andra 997 TT, denna är manuell dock (fanns inte ute på marknaden). Har haft en 996 TT också. Ferrari är inte så vansinnigt att äga, tycker mest att man får en massa hjärnspöken pga alla hela tiden påstår det. Tex: så är folks första fråga - "Hur mycket drar den?". Ja, inte en aning - det är en Ferrari - jag tankar när det är slut. Jämför man med Porsche Center, så tar de ju kring 18k för en stor service - Ferrari tar 22k för 2000 mila servicen. Sen har ju tyvärr Autoropa monopol på marknaden, så för som tex Porsche kan man ej finna någon annan billigare verkstad. Kopplingsbytet som kan inträffa mellan 300-4000 mil är ju lite surt - men det är ju å andra sidan en riktig F1-låda i bilen. Jag har hellre en Ferrari än en 997a - inredning osv är skit jämfört med 997an, men passionen/själen är mer värd. Men nu är ju situationen som den är. :-/ 2/3ans växel och full gas genom Södra länken, med rutorna nere - det är magiskt i Ferrarin. Numer är 997 TT gen 1 bara "hyggligt" snabb - ska tex köra nya RS6an på måndag, och den är ju lika snabb. Även om 911an givetvis upplevs som snabbare pga storleken. bmw_jerry: jag kör med en bakåtvänd stol och en framåtvänd, funkar riktigt bra - ska bara ta ut ryggstöden bak, så att det blir några cm till med plats. Fördelen är ju också att bagaget är begränsat, då behöver man inte packa en massa onödig skit. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Tack bra sammanfattning! Upplevde du några större skillnader mot 996TT och 997TT? |
|
|
BMW528M: Klart det märks att den är slöare om du kan testa båda bilarna samtidigt, och designen/inredningen är ju lite mer föråldrad. Men körupplevelsen tycker jag är likvärdig - om jag var tvungen att ha en billigare bil, så skulle jag kunna tänka mig en 996 TT igen. Tyvärr hade min 996a en del av de klassiska felen - hydrauliken till vingen, kopplingsbomben osv. Så det var ganska skönt att släppa den. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
mistafrizz: byggdes inga manuella 997tt men du har en? vad står tt för förresten när ni skriver 996tt och 997tt? är det turbo? |
|
|
Bmw_jerry: Byggdes inga manuella 997tt? Hur menar du? TT står för twin turbo. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Citat från mistafrizz: "BMW528M: Min andra 997 TT, denna är manuell dock (fanns inte ute på marknaden). Har haft en 996 TT också." Tolkar jag detta fel? |
|
|
Jag tror att han menar att just den bilen han köpte inte var ute på blocket eller nån annan sida vid köptillfället. Någon frågade vilken bil han köpte då den personen hade koll på vilja bilar som fanns ute till försäljning. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Helt rätt tolkat av Debren. :-) | |
|
"Fördelen är ju också att bagaget är begränsat, då behöver man inte packa en massa onödig skit." Haltande jämförelse - men så resonerar jag i min 123d. Låt bilen bestämma barnvagn och antalet ombyten och skor man tar med på resan, som man ändå bara gör 2-3 gånger om året. Det där med att rensa inredningen får man ju lite ideer av! Vet att till Audi TT finns ett kit som tar bort baksätena och gör större bagage, för tex cykel eller golfbagar. Dags för samma konverteringskit för/till barn? |
|
|
Är 997 turbon en cab igen Mistafrizz? Jag funderar själv på o byta till en sådan nu, riktigt bra priser på dem så här på höstkanten:-) |
|
|
Vad händer egentligen.. 997an verkar inte blivit så långvarig men det är ju som vanligt...:) ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Tror jag hittade lösningen själv. Men nästa bil verkar inte var långt borta. Fan trodde inte att du skulle ha en Volvo Andreas.. dock är dom riktigt fina dom där särskilt med R Designen. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Dela med er till oss fattiga?? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.