|
Sida 15 av 18
|
|
|---|---|
|
Anderas: Nu är jag besviken!!!! Men jag är inte orolig, du hinner säkert skaffa nåt roligare innan 27 april. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Grym komfortvagn, A8:an - hade förmånen att låna en en dag när de lanserades... Men nu behövs KRAFTåtgärder i vagnparken!? :) | |
|
Låter som en riktig förändring coupé till landsvägskryssare :-) vad är det för årsmodell på A8-an och varför bytte du bort RS5-an? Inte läge snart Andreas att hoppa över från DKW till BMW? :-) /Anders |
|
|
Cazorp: Jag har en ganska god koll på marknaden, och utnyttjar de långa lagertiderna som vissa håller. Debren: Ja, det är ju massor av dagar kvar till 27/4.. :-)) Sani: Det behövs alltid mer kraft, det är ändå ganska roligt att A8an hänger av en hel del bilar. Den ska ju göra sprinten till 100 på ca 5,5 - och eftersom det är automat så är det bara att trycka plattan i mattan, så kan man ju köra ifrån 5 sekunders bilar med manuell låda. :-) Anders: sen 10a, föll för alla gadgets - jag kör ju 60-100 mil/vecka, med RS5an var det kul med fart och motorljud, med A8an är det alla features.. :-)) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Anders: Jag lockas för stunden inte av någon BMW - vet inte varför, men de skapar inget "ha begär" längre.. :-/ Audi (och Porsche givetvis) andas mer lyx och kvalité för mig. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
Verdi |
Jo, för Audi verkar ju riktigt bra. Både flest och dyrast fel... Länk "Enligt rapporten har Audi A4 och A6 överlägset mest motorskador per modell jämfört med andra märken. Men Audi är värst också på en annan punkt. När haveriet är framme tvingas Audiägarna betala allra mest för att få felet reparerat, enligt rapporten. Den genomsnittliga kostnaden för en maskinskada på en Audi A6 är 28 000 kronor. Hos konkurrenten BMW 3 ligger kostnaden bara på 18 000 kronor." Ligger helt i linje med mina egna erfarenheter (turbohaveri och kamremsras). |
|
Verdi: Nu skrev jag ju min personliga åsikt - och även om det skulle drabba mig, så har jag väldigt få mil på Allroaden, och A8an har få mil + fri service/garanti till 2015. Hade även 5 års garanti på RS5an. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
Verdi |
Hehe... Nej, du lär ju klara dig som har så pass nya bilar. Men en Audi som gått över 10 tusen mil kommer jag aldrig att äga igen. :-) |
| Byta bil är oerhört roligt och jag beundrar verkligen dem som unnar sig dyra bilar! men att inte gå back vid bytesaffärer hos bilhandlare med kärror för runt halvmiljonen tar iaf jag med en nypa salt:-) | |
|
Hur ser det ut med färgkonstellationen då? Matchar A8an och Allroaden? ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Läser man AB så har man ju redan där sketit i det berömda skåpet. | |
Verdi |
Sani, AB har ju inte gjort undersökningen själv. Don't shoot the messenger Audi lover. :) |
Verdi |
Undersökningen: Länk |
|
Oopps.. Ny bil - Ferrari F430. Nu inser jag nog själv att jag har en sjukdom. :-/ Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
SÅ JA! Matchar den A4:an i färg? :-D |
|
|
Förstod att nåt var på gång imorse när jag kollade Blocket och såg att det stod "såld" på Audin. Grymt med en F430, nu är ju frågan hur du matchar färgen mot Allroaden som jag förmodar att du har kvar ännu. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Du är AP's egen "Wheeler Dealer"! :) Mvh/ Niclas |
|
|
Kan du utveckla det här lite? "Jag har en ganska god koll på marknaden, och utnyttjar de långa lagertiderna som vissa håller." |
|
|
Acey och Debren: Köpte en röd Firre, får frångå mina principer - men jag har bett Audi att leta upp en röd Allroad iof.. ;-) Heden: Vet inte jag, men det är grymt skoj att byta bil. :-) pettran: Jag har ett 20 tal bevakningar på Blocket - och bevakar konstant ett stort antal olika objekt. Handlare vill gärna uppdatera sina annonser ofta, så det är viktigt att via TS se hur länge de har haft bilar stående. En bil som stått i 300+dagar, som jag var intresserad av gick att få ner från 1,2M till 800k. Även handlare blir desperata till att sänka priset till slut - och det är det jag försöker tajma. Sen ska man alltid försöka se till att byta mot "rätt" objekt - tex. familjebil mot sportbil och vice versa. Då får handlaren ytterligare en anledning att byta. Det är svårt att förklara - men en kombination av överblick av marknaden och "trägen vinner" är ett bra koncept. Ferrarin är kanske inte den snabbaste bilen - men vilken utstrålning och karisma den har. Man glömmer direkt den Tyska ingenjörskonsten i Audi och Porsche. Visst knakar det, gnisslar det - men vilken själ bilen har. :-)) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Det var verkligen intressant. Hur menar du att handlaren tjänar på de här bytena? "Sen ska man alltid försöka se till att byta mot "rätt" objekt - tex. familjebil mot sportbil och vice versa. Då får handlaren ytterligare en anledning att byta." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.