|
Sida 14 av 18
|
|
|---|---|
|
Debren: Jag kan inte lova något.. ;-) Marin: Inte riktigt - Blev en lång dag. :-) Thomas: Tyvärr så får inte Porsche egna barnvagn plats i det fyrhjulsdrivna modellerna, men jag vet att det skall finnas en prisvärd vagn - som passar med god marginal. Ska se om jag hittar något mail från tiden, när jag hade tänkt att köpa en sådan. Sani: Det är korrekt, även om den planen fortfarande finns - kan ju bli en snurra till. :-) Verdi: Just nu har inte BMW någon modell som lockar mig, tittar jag tillbaka på de senaste 30 bilarna - så är det övervägande Audi jag har haft faktiskt (jämnt mellan BMW och Porsche) Panameran har jag inte släppt, men de är i likhet med Cayennen en ekonomisk katastrof att köpa (pga värdeminskningen). Acey: R8an funkar inte för mig, måste kunna köra barnen till dagis - även om jag var på väg att ignorera det problemet för en R8a V10. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Vad är det för årsmodeller du har köpt Andreas? och vilka färgval blev det denna gången? RS5-an är riktigt fin den är bara så sjukt trång i bak tycker jag. /Anders |
|
|
Mistafrizz: Ja, det får du jättegärna göra! /ThomasM |
|
|
Mistafrizz: Du är ju tokig och det säger jag med glimten i ögat samt med illa dold avundsjuka. Det måste vara härligt att kunna, våga och orka lägga ner den energin du gör för att äga några av de fräckaste och roligaste bilarna som finns på marknaden. Grattis till nyförvärven! :) //Bjersér |
|
|
Thomas: Quinny Zapp passar i framluckan på 911 4WD - det är en sittvagn, men kan användas med Maxi Cosi barnstol. Bra pris är också en fördel: Länk Bjerser: Tack, det tar lite tid - men det är det värt. Anders: 2010/2011, Grå/svart. Den är ju större bak än 911an, så för mig känns den som en kombi.. ;-) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
När kommer bilderna? Vad har du för motor i Allroaden? 3,0 TDI? ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
En nyfiken fråga Andreas, varför byter du oftast båda bilarna samtidigt? Känner du att du gör bättre affärer på detta viset eller? /Anders |
|
| Men seriöst, det måste vara trist med alla dessa trevliga bilar och inte klara att njuta av dom ett tag? När jag köper en bil jag gillar vill jag ogärna sälja den på ett bra tag. Min Porsche köpte jag -08 är långt ifrån färdig med den. Nu förstår jag ju att du inte är nån "bilentusiast" på det sättet då... Men vad driver dig till detta ständiga bytande? | |
|
Debren: det blev 2.0tdi, hade egentligen tänkt att direkt byta den mot en Q7a - men frugan gillar A4an skarpt. Anders: Jag måste ha matchande märke och färg (nu blev det inte så pga ovanstående anledning), så byter jag den ena - så ryker även den andra. Den här gången blev dock båda samma dag - normalt sätt så går det någon månad iaf mellan bytena. Jag försöker alltid att gå minst +/- 0, denna gång är det ett mer strategiskt byte - för att hamna mer "rätt". GE: Jag är en bilentusiast - men gillar att byta bil, och vill inte tappa pengar på bilarna. Sen är det kul att ha en massa olika bilar. :-) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Men Andreas jag antar att du inte lämnar dina egna bilar i inbyte när du köper två andra? Sälja själv brukar ju normalt vara en betydligt bättre affär. Vad blev det för årsmodeller denna gången? /Anders |
|
|
997 Turbo vs RS5 är intressant tycker jag, hur känns de i jämförelse Andreas? Och gick du verkligen +/- på den också?? De dalar ju rätt kraftigt i pris nämligen :) (P.S. Anders: Årsmodellerna står ovan redan..) |
|
|
Anders: beror helt på objekt, jag köper alltid av handlare - upplever det smidigast, och även ganska lättprutat. Debren: RS5an i vinterskrud, [URL=Länk Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Fel länk.. [URL=Länk Sani: 997 och RS5 är två helt olika bilar. Porschen är roligare och snabbare, medan RS5an är en vanlig bil med lite extra klös. Kör RS5an på litern till och från jobbet (15mil/dag) - det är iaf riktigt överraskande. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Fel länk igen.. Haha. Länk Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
| Eller så kollar man på bilderna från annonsen:-) | |
|
Mycket underhållande läsning. Vilka bilaffärer! Byter bil rätt ofta med samma tanke att gå plus, vilket det blir i princip varje gång fast inte lika ofta. Blir inspirerad. :) |
|
| Som jag trodde då Andreas :) Tack för svaret, får väl se om det kommer en RS5 cab på ålderns höst (för den plattformen); hade ju varit trevligt för mig som planerar att inköpa en potent fyrsitsig cab när barnvagnsåren är förbi... | |
|
Döda mig inte verbalt - men idag bytte jag RS5an mot en fullsmetad (har knappt sett någon så välutrustad) A8 4.2 TDI. Nightvision, adaptiv farthållare, massage/fläktar i kombination med den extremt grymma B&O anläggningen - kommer att göra resorna till jobbet underbara. :-) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Förlåt Debren.. ;-) Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Hur gör du för att inte gå back då? Bilar brukar ju inte öka i värde precis, och speciellt inte om man har lagt till xxxx nya mil på mätaren...? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.