|
Sida 12 av 18
|
|
|---|---|
|
Grelle; ja - du argumenterar ju mot dig själv nu :) Dvs skillnaden mellan bilarna var inte till dieselns fördel i den absoluta världen, utan baserades endast på dina personliga förväntningar...som skiljer mellan oss alla. Jag är anti-diesel i alla personfordon (utom i ordentlig terräng), och tydligen anser MF - som haft båda samtidigt - också att bensinaren var trevligare! Men visst - diesel-V8:an är fin (jag har testat den i A8:an), för att vara en diesel. Och det är dessutom inte top-of-the-line dieseln för Q7, medan bensinaren ju är det => rätt bil rök ;) |
|
| Bensin FTW! :) | |
| Hutlöst att MTM tar sådana pengar för avgas och mjukvara. | |
|
Från 580 hk till 730 hk = 150 extra hk för 70000 det är ändå hyfsat billigt:) Mvh. Richard |
|
| Vi snackar avgassystem och mjukvara som andra tar en tredjedel av denna summa. | |
| 70k är alltid 70k, men programvaran går på 37k och avgas således 33k. Man får tänka på vilken utveckling som ligger bakom, man vill nog inte som företag vara ansvarig för motorras på en bil som en RS6a. Och vad kostar inte ett avgas från akropovic(?)? Vill minnas att Giac tar ca 33k för en optimering till 997TTn som jag hade, samma typ av uppgradering kostar 8k till en 335a... | |
| Självklart fördelas utvecklingskostnaderna på färre bilar vilket leder till högre utpris. Tycker ändå det är svettigt. Kanske har man råd med en sådan bil om 10 år och då kommer kostnaden för att trimma bilen också ha gått ner ;-) | |
|
Ny månad, nya galenskaper.. :-/ RS6an utbytt mot en Golf R, och Q7an mot en matchande Touareg. Så nu får jag ändra trådens inriktning, kanske till: Liten vardagsdröm - bästa kombinationen av busbil och SUV för vettiga summor. Jag klimatkompenserar för 8 miljöbilar. /Andreas |
|
|
Var inte RS6an rolig? Mvh. Richard |
|
|
Jodå, den var brutal.. men frugan köpte inte riktigt att det var en lite dyrare A6a.. :-/ Plus att det blev en god affär. Jag klimatkompenserar för 8 miljöbilar. /Andreas |
|
|
Var det så du la fram det, en lite dyrare A6a? Påminner om när jag köpte min M5 e39, jag fick det att låta som att den var ungefär lika dyr som vår ford fiesta..:/ Men det fick man höra några gånger:) Hur länge kommer du behålla golfen då?:) Mvh. Richard |
|
| vad blev de för motor i touaregen? är det den nya generationen? | |
| Ajaj, det kan man kalla nerköp! Hoppas tråden tar ännu en vändning, åt mer positiv riktning. :) | |
|
Jerry: Det blev en V6 Diesel. Keiser: Visst är det så, men med tanke på alla hjärnspöken som verkar finnas på marknaden - så har jag nu en bättre utgångspunkt. Eftersom jag jagar de dyrare/motorstarkare bilarna - så är det lättare att byta/förhandla med dessa bilar. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
| Mycket underhållande tråd :-) | |
|
En liten lördagsdröm borde väl vara att aldrig någonsin behöva kompromissa? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Verdi |
heltsonika, Nej, det vore den stora lördagsdrömmen. :) Känns som om mistafrizz är lite blasé. Har man haft alla de där bilarna, vad ska till för att man ska få den där wow-känslan av nästa bil? Är som knark. Måste till högre doser och tyngre droger för att få samma effekt. ;-) |
|
Man köper en riktig skit bil, typ en Aygo eller liknande, kör med denna ett år, sedan tycker man nästan alla bilar är lyx och raketer:) Mvh. Richard |
|
|
Äh, livet är för kort för att köra omkring i en skitbil! Tycker det är härligt att MF fått till en relativt ekonomisk byteskarusell, som tillåter honom att testa en massa fordon inom olika segment - det är nog först på det sättet man verkligen kommer fram till vad man egentligen trivs bäst i; alla faktorer inräknade..? Bästa kompakt + SUV-kombon just nu vore kommande A1 Quattro + nya Cayenne GTS enl mig, men den kombon landar på litet mera $$$... ;) |
|
| Mistafrizz, vad är dina första intryck av Touaregen? Jag har varit och sneglat på just den nya V6 dieseln själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.