|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Marin849: jag tycker M-parallell är snygga, men inte alls lika spännande som de (BBS?) om fanns i Transporter. Det var en snygg bild du länkat till ! Bjerser: jag tror inte Connelly kände till BMW e38, annars hade den ju helt klart hetat BMW Lawyer!! Det är en bra film, men vilket LYFT det hade varit! :) M.A. Kul att se dig, hoppas du inte trillat dit på att köra någon liten småbil, mopedbil med diesel som blivit poppis i dessa tider? Jag tror BMW gärna velat få med F01, det hade varit värt miljoner för dem. Men det blev E38 eftersom imagen var viktigare än pengarna för filmskaparna. Bianca: jag tror det är många som håller med dig att den nya F01 är mycket snyggare än E38. Min poäng är inte det - utan vad FILMBRANSCHEN tycks tycka. Själv har jag sett den nya F01, men jag kommer tyvärr inte ihåg hur den ser ut. :) Den här tråden är ju såklart lite på skoj, E38 är ju gamla bilar. Men frågan är om det inte är BMWs mest lyckade design de senaste 20 åren? De känns ju fortfarande förbluffande fräscha? Och den diskreta, feta elegans som en snygg E38 har, har de fortfarandevinte själva lyckats komma upp till igen, hävdar jag. Tack för fina klipp om E38! |
|
| Håller med i mycket, drömmer fortfarande om att äga en Imolaröd B12 6.0 ibland! | |
|
Länk |
|
|
Lasse, ingen fara. Det är fortfarande en rak bensin-sexa, med läckra linjer signerat Bangle som gäller:-) För mig är det dock M-paralell eller Radial 37 som gäller på en E38. Eller givetvis Alpina 20-tum. Annars tycker jag att det funkar med orginala 16-tummare också, som på denna 750iL jag såg i Bremen för nån månad sedan. Länk |
|
|
Kul att så många är med och delar med sig! Det här är ju en tråd mest på skoj, som sagt. Alla är medvetna att E38 inte är den senaste, dyraste, miljöbilen - men ändå kanske en av de modeller som satt djupast avtryck. Idag på väg hem från Per Larssons Bil och Motorteknik så trodde jag att jag såg en ny 7-serie - en F01 - i trafiken!! Jag kände igen den på framljusen, och och på bakljusen!! Snygg !! Men sedan såg jag... det var ju en Citroen !!! ;) :) Trevlig kväll på er !! |
|
| Bianca, vad yrar du om? Ambush är ju med och om en e38 740i. | |
| Du har rätt Kane.....! | |
| Lasse, sviktande syn är ju ett tecken på att man börjar bli lite till åren:-) | |
| Haha ;) | |
|
Sitter just nu och tittar på Dykarn. Filmen isig är vel kanske ingen höjdare. Men den svarta B12:an gör det helt klar värd att sitta uppe lite utöver natten. |
|
| Såg den också, otroligt snygg bil att ha med i en film alltså. Har en B12 vart med i nån annan film? | |
| 7;an är en fantasikt bil så länge man inte får en "rautakanki perseeseen" hahz... | |
|
Inte att förglömma den Ryska filmen Bomer "бумер" där en 7,a kan säjas vara huvudrollsinnehavare.. En svart men sevärd historia. Uppföljaren Bomer 2, kanske inte lika bra men där kör man en X,nånting Såg just en trailer på Taken 2 där en BMW körs av Liam Neeson |
|
|
Bumer 1 Länk |
|
|
Filmer med E38: Länk Dito med min favorit - E32: Länk ;-) mvh/ Anders |
|
|
Bumer 2 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.