|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är roande att se att i den nya franska - mycket bra - filmen "22 bullets" producerad av Luc Besson med Jean Reno i huvudrollen som handlar om gangsters i södra frankrike, så syns bara E38:or - inga nyare 7-serie bevärdigas. Troligen pga att de inte är lika vackra, inte gör sig lika bra på film. Nyare 7-serie är mer tjejbilar/gubbilar. Eller varför tror ni? | |
|
Tror det beror på kostnaden. E38 är ju väldigt billig i dag jämfört med nyare. Är ju ett ganska stort hopp mellan E38 och E65. Men ändå så ser dom inte så gamla ut i designen. |
|
|
Är inne på samma spår som TS, E38:an är ödödlig i designen. Dessutom känns den mycket mer som en filmbil än E65, den är lite för mycket "business". |
|
| e38:an är fortfarande snyggast och elegantast | |
| och sportigast hehe | |
| falsterbo: bond bilen var verkligen något speciellt.. minns första gången jag såg den filmen och blev genast kär i e38 :D | |
| Någon som kan identifiera vilken motor e38an i Transporter har? Låter lite väl mycket som en MC va? =P Sådana detaljer kan förstöra en hel film för mig... | |
|
Lasse: tidlösa stilbildare burkar varar tillverkade@munchen:)) falsterbo: En av Bondbilarna står IRL som den såg ut då BMW fick tillbaka den ifrån filminspelningarna. Stålcorden framme på däckens utsida fram och allmänt förbi det skick vimpelhandlare brukar kunna spackla upp:) HAr ni vägarna förbi BMW Mobile Tradition är det verkligen värt besöket. ostmacka: JAg tror det är en manuell 735i med lilla v8an men minnet kan vara vagt. Mvh Asken |
|
| Glädjer en verkligen att E38an beundras så enormt, särskilt just i filmbranshen. Men vad ska man säga. E38 har väl i stort sett röstats fram som den snyggaste bmw-designen. Riktigt snygg i sitt utförande men min röst ligger nog på en proper E9. Classic-love med andra ord. | |
|
I Transporter är det en 750i som är märkt 735i. I Tomorrow never dies är det däremot 16st 740iL som är märkta 750iL. Allt enligt wikipedia. Länk |
|
|
Verkar som en film man måste se. Luc Besson är ju en bilentusiast, och har använt många roliga bilar i sina filmer. T.ex. MB 500E,Audi S8 och även 760Li E66 för att nämna några. |
|
| Såg precis "22 bullets" riktigt bra film! Som sagt, intressant att skurkarna åker runt i E38 med tanke på att den är tio år gammal och att skurkarna verkar ha gott om stålar i filmen. De har väl god smak vad gäller bilar iallafall! :) Tror knappast det är en besparing från filmmakarnas sida då filmen känns påkostad i övrigt. | |
|
Jag har också sett filmen, riktigt bra film som sagt. Audin i filmen klarar knappt av en Peugeot, precis i min smak ;-) Tack för filmtipset Lasse-SL500 ! mvh/ Anders |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
E38an ären klass för sig helt klart. Men nyaste 760Li dubbelturbo är bättre på nästintill alla punkter. Någon mer som har testat den? |
|
Bara för att man har pengar betyder inte automatiskt att man måste kasta iväg en mille och köpa nya F01:an när man kan få en snyggare bil som en grymt fin E38 för en tiondel av kostnaden. E38 4 Life :-) BMW 4 Life |
|
| Intressant är dessutom, eftersom det är en fransk film att de frångått sitt patriotiska leverna, men det är klart franska bilar gör sif ju inte så bra på film. Men lite bimmers, en volvo och dricka absolut (förvisso i fransk ägo numera) så blir det ju en bra film. :) | |
|
22 bullets var riktigt bra! E38 har i mitt tycke en väldigt modern men lite tidlös framtoning..vackra former. Och supermysig inuti, skulle kunna flytta in :) Beemoholist javisst! |
|
|
Det är tydligen fortfarande E38 som är hetaste BMW som hitman-bil i filmbranschen 2012. Jag såg precis Amerikanska spion-tthrillern "The double", där Richard Gere kör en E38 740 iL. Filmen är okej, inte lika mycket gangsterfilm som" 22 bullets", men är en intelligent och väldold handling som först mot slutet uppdagas, och det är mysigt att ännu en gång se E38:an i biljakter. Även om den är förhållandevis stor och klumpig så gör den sig helt enkelt bättre än de andra modellerna på film. :) Länk |
|
|
Lasse-SL: Jag har fått för mig att din bil är sänkt. Stämmer det och vilka fjädrar har du i så fall? Min e38 750 iL är sänkt bara fram (någon H&R-variant) och det är ingen hit. Så jag står i valet och kvalet mellan att sätta dit orginal fram eller sänka också bak. |
|
|
Ja, du har rätt : den är sänkt. Mycket lyckat tycker jag personligen. Eftersom den har nivåreglering så antar jag att den antingen är sänkt via programvara, eller att man bytt de små stagen (finns två bak) med gängade armar för finjustering av höjden. Din är ju också en iL, och eftersom alla iL hade nivåreglering (väl?) så lär det ju vara samma sak även för dig (inga fjädrar bak). Se på forumet för 5-Serien, där skrev någon de senaste dagarna och berättade med bilder hur han gjort för att själv tillverka dessa stag för att sänka bak. Jag vet inte vad min bil har för fjädrrar, och just nu har jag feber och är sjuk - så jag känner inte alls för att krypa under bilen. :) Det är ju en smaksak: men själv tycker jag E38:orna är för höga original. |
|
| Tack Lasse, där lärde jag mig något nytt. Låter som en smidig lösning att byta stag eller kanske bättre programvara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.