AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
13.094

E38 fortfarande den snyggaste 7-serien enligt filmbranschen

Sida 2 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Tack för filmtipset Lasse. Den filmen ska jag se. :-) Klart E38 är den ultimata hitman bilen och det kommer den vara på livstid, även när den blir en klassiker. Designen är så maffig och grym helt enkelt och bilen som du redan vet helt fantastisk och "världens bästa" när den kom.

BMW 4 Life
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
För att höja/sänka bak så justerar man bara på armen som går till reglerventilen som sitter på krängninshämmaren under bilen. Den sitter klammad runt krängningshämmaren så släpp skruvarna och vrid lite på den bara

/Daniel
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hur är det med fälgval i filmerna?
Transporter hade eftermarknadsfälgar t.ex.
BMW har flera riktigt snygga fälgar till E38. Tycker man ibland ser direkt att det inte är orginalfälgar då de inte riktigt smälter in. Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

E38an är fin,men nya 7-serien slår den med hästlängder!!!!!!!!!den är snyggast.
E65an är den fulaste 7-serien i mina ögon
Bianca: kanske enligt dig, men bevisligen inte av filmbranschen - de väljer ju gång på gång en äldre E38 i filmer med action eller thrillerstuk !!

I filmsammanhang är det ju bara bilens yttre karisma som räknas, jag vet att både E65 och den nya (vad nu den heter) är fina inuti, men ser ut som ett skämt på utsidan.

Jag önskar också att BMW kunde lyckas med sin 7-serie igen, men kan bara konstatera att de i filmsammanhang floppat utan like under lång tid nu... :)
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Lasse: skulle vara kul att veta hur mkt din bil är sänkt fram respektive bak. Avstånd mellan nederkant på skärmen och högsta punkten på däcket. Kanon om du kunde kolla vid tillfälle.
Jag mätte nyss; svårt att få det på millimetern när, men mellan 15 och 20 mm både fram och bak.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sedan är det ju kombinationen av lyx + billiga bilar att köpa in/demolera i diverse actionfilmer också, man ska inte underskatta betydelsen av det.. ;)
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Tack Lasse. Då har jag en bra benchmark.
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Tack Lasse. Då har jag en bra benchmark.
Sani: förstår vad du menar ;) fast jag tror inte det är priset som är avgörande. Det är ju inte så att de INTE HAR RÅD att gå upp till t ex en nyare småbil t ex en Subaru, Honda eller Audi... ;)

BMW skulle nog gärna betala många miljoner för att få med sin nyaste 7:a, produktplacering är ju vanligt. Men trots erbjudande av pengar blir det ändå en E38.

E38an är en perfekt hitman-bil, verkar det som.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
+1 Lasse :-)

BMW 4 Life
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Något som inte är fördel BMW var att den där dåren i Frankrike!
(såg nyss på nyheterna)sladdar runt på en grusplan i en 3 serie?
2 år gammal film har hittas av polisen i Frankrike.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Va?
Sorry om jag lämnar topic - E38 - delvis en stund, men jag såg en cool rulle ikväll som BORDE ha haft en E38 som "huvudbil" : Lincoln Lawyer. Den var så bra så jag tycker den är värd att tipsa om.

Som titeln säger så är det en Lincoln - en rätt cool, svart kärra - som en advokat glider omkring i.

Det är en spännande rulle med en cool limousine, om än inte E38. Bara ett tips.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Haha, härligt att du är igång igen Lasse. Nu tror jag nog att Sani är inne lite på rätt spår. En E38 är ju en tidlös design, som inte alls ser omodern ut idag. kan köpas in för små-pengar i sammanhanget. De flesta filmbolag håller nog nede på alla utgfter idag, med tanke på att var och varannan tankar ned sin film gratis från nätet istället för att köpa DVD eller gå på bio.
Så tror nog om BMW hade kommit med en bunte cash och ställt ett antall F01/F02:or till förfogande hade nog bolaget nappat direkt.
Men nu är ju inte riktigt Rickard Gere istöten på samma sätt som för drygt 20 år sedan när han körde Lotus Esprit och charmade Julia Roberts:-)

Men kommer alltid att hålla med Lasse om att e38 är en fantastiskt fin bil.
Men när det gäller de fina moderna BMW-bilarna måste du ju komma med i matchen nån gång:-)
Bi
3.797
Bianca

Lasse-SL500

säkerligen flera som håller med mig.tror inte jag är ensam om det,som du onekligen verkar tro !
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Lasse-SL500:
Filmen är baserad på en bok av Michael Connelly och det han skrivit kan jag rekommendera folk att läsa! Tanken och symboliken bakom boken/filmen hade väl dock försvunnit lite om den hetat BMW lawyer? ;)

//Bjersér
Bi
3.797
Bianca

Dessa BMW filmer har jag,och jag kan rek dom.dock inga om 7-serien,men de finns hur många som helst ifall man vill ha

30 Years of BMW M Power
BMW Films-Beat the Devil
BMW M3E92 Commercial
BMW Films-The Follow
BMW Films-Ambush
BMW Films-Chosen
BMW Films-Powder Keg
BMW Films-Ticker
BMW M Badge History
BMW M Technic Factory
BMW M3 Commercial Perfection
BMW M3 Coupe E92 2009 Official Spot
BMW M3 Documentary-The Making Of
BMW M5 Commercial
Classic Top Gear BMW M3 E46
BMW Films-Hostage Clive Owen
BMW Films-Star feat Madonna & Clive Owen
New Official BMW M Commercial Unleashed
New BMW M3
The New BMW M5 (F10 M5 Commercial)
Top Gear-BMW M3 E46 Review
Top Gear-BMW M3 vs Alpina 3.3 vs Hartge 5.5
Top Gear-BMW M5 History
Top Gear-M3
Top Gear-M_History
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
750iL jämförs med Rolls Royce Silver Seraph
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.