|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja :D Ell det är fler som hört av sig men polaren kunde inte visa bilen förenn imorgon så jag får väl se efter det. Dom flesta ville ha bilder men nu är dom uppe så nu håller jag tummarna p ett skoj byte :) |
|
|
Ja, bara han som lämnat bud rakt ut. Några som börjar med att prata fälg och möjlighet att pruta. Men flera har hört av sig, en skulle visst kolla på den imorgon. Bra med kompisar som kan visa den! |
|
|
En verkar intresserad att byta mot 520 -94 och 15000. Så det kommer in lite bud iaf. |
|
| Hur har det gått; vissa trodde på en snabb försäljning, andra var med konservativa i sin bedömning... vore kul att se vilka som hade rätt;) | |
| Hej! Jag har som mest fått bud på 20, nästan ingen har tittat. Jag har inte varit aktiv nog tror jag. Idag tänkte jag byta styrled, samt mailat till alla att det är bra läge att titta idag. Jag tror helt klart den är värd 25 men att bes anmärkningen avskräcker. Får se ikväll... | |
| Ok, intressant med en uppföljning! December/januari är ju dåliag månader att sälja bil på tyvärr, däremot är det väl inte så otroligt billigt med en E38 för 25 att den springer iväg av sig själv, får man anta. | |
|
Finns inga dåliga månader att sälja bil på, rätt pris på rätt bil så blir dem sålda :) Följer blocket konstant och ser att rätt bil med rätt pris tar max 3-4 dagar att sälja! BMW M-POWER |
|
|
Varje gång jag har sålt en bil på ett par dagar biter jag mig i läppen och konstaterar att jag hade för lågt pris :-\. Men det är ju svårt att veta i förväg. |
|
| Har man sålt på ett par dagar eller max en vecka är det ju helt rätt pris, annars får man ju ligga ute med försäkring, skatt osv för något man inte vill ha. Plus risken att något går sönder. | |
|
"Rätt pris" är ett oerhört luddigt begrepp som vissa använder sig av. ;-) Sällan det känns som "rätt pris" för säljaren, den saken är definitivt helt klar. Själv tycker jag att det är lite av ett spännande lotteri att köpa begagnat även om det går att minimera riskerna en del genom nogrann undersökning av historik, att en mycket kunnig person eller en verkstad får undersöka bilen först. Även m test är ju bra men relativt dyrt. Problemet är ju att med bilar som gått > 15 000 mil så dyker det ju småningom upp en del som behöver åtgärdas. Både då det ena och det andra kan ju börja gå sönder. Kylare, vattenpump, kamaxelgivare, lmm, generator, dålig fjädring, skivor, diverse stag under bilen som behöver bytas ut, balansering, bromsrör, däck osv, osv. Jag tror att många underskattar kostnaderna att köpa begagnat, mycket tillkommer ofta efter själva köpet. Visst, om han håller sig till bilar som gått under < 10 000 mil kan nog mycket av det ovan nämnda undvikas. Dokumentation på saker och ting som är åtgärdat och visar regelbundna serviceintervaller är så klart oerhört viktigt. Men i vissa fall får man också chansa och lita på ägaren. Tex här på forumet finns ju massvis med folk som både servrar och reparerar deras bilar själva. Att köpa begagnat är svårt men kul. Mest roligt just nu eftersom det finns så många roliga BMW som rasat i pris, speciellt de motorstarka varianterna i dessa miljöhets tider. |
|
|
mats_epost: Rätt pris på rätt bil är inget luddigt berepp :) Gäller att vara realistiskt när man säljer en bil. Ett bra ex här nedan, han börjar inse att man måste vara realistiskt. Länk Denna bil har vart till salu sen i höstas om jag inte minns fel runt september kom den första annonsen ut. Länk Tydligen är det ngt som gör att han måste ner ytterligare för att sälja denna bil. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.