AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.438

Hjälp att värdera 728i

Sida 1 av 2
ze
20
zet
730d -05
Hej, jag annonserar ut en 728i -96
Jag undrar vad ni tror jag kan sätta för pris på denna? Hur skall jag värdera den för bäst respons?
xenon.
Pixelfel,
import men stolvärme.
Jag tycker den är fin. Besiktningsmannen med. Dock nedslag på länkarm och handbroms.
Plastkåpan runt manöverknappar passagerarstol råkade fastna i en handväska och slets bort.
M-fälg 18" dubbeleker med slut sommardäck.
Bra vinterdäck på originalfälg
Nya skivor och belägg fram
Nybes men skall ombes pga länkarm och handbroms. Svart

Hur långt har den gått?

Spontant, max 30tkr
ze
20
zet
730d -05
Tror jag passerade 20 000 nyligen.

Då verkar jag ligga rätt prismässigt.
Jag chansade och satte 25.000kr i min annons men intresset är svalt. Jag har än så länge bara annonserat här på Autopower iof. Har ni tips att öka chansen till försäljning? Finns den där bytes sajten kvar föresten (bilbytaren el något) de samarbetade med blocket tror jag.
tde 196

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Blocket är klart största chansen till en försäljning.
Tror dom flesta bilar sälj via blocket idag.

Men som sagt mellan 20-30 tusen låter som ett rimligt pris.

Någon rost på den eller?
Rostlagad/omlackad?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

25000kr är billigt för en E38:a med bara 20000mil rullade..

JAG skulle absolut inte gå lägre som utgångspris iaf.
Visst, lite defekter finns, men åtgärda bristerna(länkarm/handbroms) och besikta bilen innan du sätter ut den på blocket för ett högre pris då, förslagsvis 30000kr eller ännu lite högre.

Men ok, vill du sälja den med bristerna och ombesiktningskraven som nu finns så förstår jag att en del spekulanter inte orkar bli intresserade... eller vad man ska skriva.

Mvh Janne.
US
547
US
850 iA -92
Är det din annons utan bilder? Det är enl. mig det första du ska ändra på?
Personligen så kommer jag på mig själv med att inte ens läsa vad det är för bil om det inte finns några bilder.

Mvh Ulf
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Bilder är ett MÅSTE i en bil annons
Denna? Länk

Jag tycker att 25.000 känns lite väl mycket, om man inte besiktigar om den med godkänt resultat tycker jag 19.000kr känns mer realistiskt som annonspris. Detta för att;

-besiktigad med anmärkning, det skrämmer bort de flesta spekulanterna
-oskattad (redan där 2600kr att lägga på inköpspriset om man vill köra med bilen)
-1995:a? Tagen i trafik 1995, om än sent.
-Sprucken ruta
-Miltal enligt annons 17.000, när den besiktigades för ett år sedan stod mätaren på nästan 22.000mil?
-inga (=slut) sommardäck.

Den konkurerar med bland annat denna 740, som är både bes/skatt;
Länk (29.000)

Och denna 728 med fler mil;
Länk (29.000kr, hos handlare)

750 -97 med besiktningsanmärkning, men bara 29.000kr;
Länk

Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Lägg ut en annons på Blocket med bilder och priset 25000:- så kommer den bli såld ganska fort om bilen ifråga inte är ett komplett vrak. Autopower når tyvärr inte ut till så många presumtiva kunder som Blocket gör.

19000 som annonspris? Billigaste på blocket kostar 29000...säger allt. Lägg ett lite högre utgångspris och låt folk pruta ett par tusenlappar istället.
Man får onekligen väldigt mycket bil för pengarna för en E38 som kostar runt 25-30'. Rådet till trådskaparen är att 25 tusen är ett rimligt försäljningspris
ze
20
zet
730d -05
Hej igen och tack! Alla era kommentarer är asbra.

Bilen e i sthlm och jag i göteborg men min vän fotar imorgon!
Jag la ut den på blocket och länkar annonsen när jag fått upp bilder. Jag är jätte tacksam för ytterligare tips efter ni sett den på blocket.

Skrev 25.000 och att jag kan lämna den nybes.

Nej, ingen rost, inget vrak. Jag har inte ägt den länge men polarens pappa köpte den på firma för 240.000 så den har vart i sverige ett tag.

Ska jag nämna någon utrustning mer än xenon värme i säte trots import och parksnsor? Sen sommarfälg 2-eker M 18"

Tack igen för att ni tagit er tid och lämnat värdefull input. Jätte tacksam!
Tompas; om man jämför med denna;

Länk

Besiktigad/skattad/mer utrustning/nästan samma miltal... jag tycker spontant att det känns vettigare än en obesiktigad 728:a för nästan samma pengar (i synnerhet eftersom den måste skattas, 2600kr).

Jag tror att 25.000kr är svårt att få så länge den är obes/oskatt och har diverse fel såsom sprucken vindruta etc. Om den är besiktigad är det dock en annan sak, förstås.

Nämn all utrustning som finns, skinn, elstolar, taklucka osv? Snygga bilder är A och O.
ze
20
zet
730d -05
Har inte fått bilder ännu men några har hört av sig ändå. Hoppas han fotar snart..
Här är annonsen iaf.

Länk

Första årsmodellen av 728i E38 är 1996.

Den kan gå att sälja för 25tkr men troligtvis svårt för en som det låter brukskörd normalt utrustad 728 av första årsmodellen.

Jag rekommendera att sälja 18" M-parallel fälgarna separat. Är dem felfria går det att få 6-9tkr för de, även med skador går att få vettiga pengar för dem fälgarna, renovering behöver inte bli speciellt dyrt.

Stephan

ze
20
zet
730d -05
Ojdå, det visste jag inte :) Hur vet man ifall de är äkta Bmw och inte koreanska importkopior? (Tror de är äkta men bra att kolla upp kaanske. Om de är värda såna priser )

Bakfälgarna är 9,5x18" ET25 och har BMWreservdelsnummer 36112227633. Fram sitter 8x18" ET13 och bör ha nummer 36112227631. Numren står på insidan av fälgarna + BMWmärke/stämpel.

Stephan

ze
20
zet
730d -05
Blocket verkar ta tid på sig men jag updaterade bilderna på autopower iaf.

Länk

Det ska jag kolla upp, dyrt med fälg helt klart.. Tack Stephan!

(Polarn tankade och åkte till macken och sopade bort snön innan foto. Trots ont om tid, shit vad bra med goda vänner!)

ze
20
zet
730d -05
Nuså, här är anonsen. Fortsätt gärna kommentera, bra råd som fan :)
Länk

Skaffa lite bättre bilder så blir den lättare såld. Priset är fortfarande helt ok
ze
20
zet
730d -05
:D Fick just ett bud:
10 000:-vsa

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Bästa bud som du har fått?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.