|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kollade faktiskt lite på Discovery 4 men jag är inte så förtjust i Range Rover. Kompisen har en RR sport och det är mycket strul med den. Nu är det visserligen före faceliften, men ändå. Jag letade över ett 1/2år innan jag hittade en X5 med 7-sits och rätt utrustning. |
|
|
tegel: läste ditt inlägg med intresse. Har ju fortfarande E61:an (även om den mest är på verkstaden - men det är en annan historia) men med tredje barnet på gång så inser man att den inte kommer att duga som familjebil framgent - speciellt inte som hela familjen får Janne Långben att verka vara av medellängd. Har haft en F11 som lånebil i en månad; faktiskt bil på många sätt, men de klantarna har satt fästena för de yttre sittplatserna alltför trångt så att det enda sättet att klicka i dem när ungarna är på plats kräver en fysisk flytt av stolen. Med unge i. Klockrent, BMW! Plötsligt ser man fördelar med en familjebuss typ nya VW Sharan... (Som hustrun naturligtvis får köra - damen skall ju köra den största och mest trafiksäkra bilen, eller hur?) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej, har kollat på Sharan och den verkar grymt bra. Problemet är bara att den är svindyr och att den är helt ny med förväntade barnsjukdomar etc. Kian köpte jag helt ny för 229000. Den är helt fullsmetad med utrustning och har 5 års garanti, idag 7 år. Trist kanske men helt driftsäker, okomplicerad och robust. Och extremt rymlig trots att yttermåtten är mindre än f11, e61 etc. /m |
|
|
Narvselius, är det utbytesbilen som krånglar, var det inte en massa fel på din förra också (eller blandar jag ihop dig med någon annan)? /m |
|
|
tegel, ja, du blandar :o) utbytesbilen är kanon (F11 520daM) utan det är den nya E61:an som jag köpte i april. Ska förbi FB idag och se om jag kan hämta den - ska bli spännande att se den igen efter >1 månad, undrar om jag känner igen den... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej, har beställt en Sharan, leverans i juni. /M |
|
|
Lyfter tråden lite. Är det någon som har erfarenhet av att ha en bakåtvänd bilstol, en framåtvänd bälstesstol samt en bälteskudde modell mindre i mitten? Jag har noterat att det är ganska stor skillnad på bredden på bältesstolar och bälteskuddar. Någon som har hittat den opitmala lösningen på detta problem. Vägrar buss och hittar inga andra vettiga bilar. |
|
| En fråga till; Är det någon skillnad på sedan och touring i detta sammanhang? | |
|
I min E61:a gick det bra med bakåtvänd stol i mitten, framåtvänd stol till vänster och stolsdyna till höger. Men det krävs en del trixande för att få alla på plats. F11:an är inte annorlunda i det avseendet - och du kommer inte märka någon speciell skillnaden F10 gentemot F11. Våra barn är 7,5 och 0 år och vi fick skaffa oss en VW CrossTouran med tre riktiga säten bak samt två nedfällbara; inte världens roligaste bil men det är bara att inse att det förenklar livet som förälder avsevärt... Så nu är min E61:a den "lilla bilen" i familjen :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tackar Narvselius. Är det ingen som hittat en vettig lösning där man har en (smal) bälteskudde i mitten? |
|
|
Jag tror inte det hjälper - boven är de rätt välvda ryggstöden som gör att barnstolar oavsett storlek trycks inåt kupén. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej, har idag en F10 (tjänstbil med 2 år kvar på kontraktet, så man är lite låst ;) samt två barn på 6 och 4, och en tredje för leverans i Juni. Dock har mina funderingar (ska ut och testa i bilen senare) med pusslet att få plats med 2 framåtvända, en bakåtvänd och en fru gått åt hållet att ha ena barnet i framsätet med framåtvänd stol, andra barnet i baksätet med f-stol, frugan i mitten bak och babyskydet i baksätet. Det bör gå utan större problem, dock är jag mer orolig då bebisen växt ur babyskyddet och ska i sin bakåtvända bilstol (som sitter fast i bilen, vilket innebär att frugan inte kommer in mellan stolarna i baksätet)... Håller dock med tidigare inlägg att varje gång bältet ska på barnen i bak så måste man flytta ut stolen, dvs barnen kan inte göra det själva... |
|
| Provade med en biltema/coop stol (299:-, billigare stol = känsla av lägre kvalite) och det fungerade perfekt, stolen är "inskuren" undertill så den glider ner fint i skålningen och flickan -05 kan enklelt sätta på sig bältet, dessutom blir det mycket mer plats mellan stolarn (har två såna dära Disney stolar, princess och bilar tidigare) | |
| Stragne; Är det Acta Gracos Disneystolar du menar? | |
|
Yep, akta graco junior plus. Väldigt breda... Ex. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.