|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
AC Schnitzer har vit/röda bakljus till E32 ! =========== V8-power |
|
| tro ja inte | |
|
Swe-boy: Jag har sett bilder på din bil när du har haft den ute på annons på BMW Börsen. Men om det är en rikig AC-Schnitzer så vart är du spoilerpaketet? Eller har du bara en motor från en AC-Schnitzer? //Schnitzer |
|
|
E32 såldes inte med nått påklistrat spoilerpaket som tex E34 Schnitzer. Ni som inte tror det är nån schnitzer kan kolla här: Länk avscannat papper som jag fick till bilen Ps/det är inte bara motor och plastpaket som schnitzer gör...utan lite andra grejor oxå..tex väghållning..bromsar. |
|
|
Hej Det är jag som sålt glasen, jag hade faktiskt inte en aning om dessa problem, då det är en kille som skickat upp glasen till mej för avgjutning, jag sa att han skulle spara ALLT oranget, men det blev tydligen inte så. Har ingen E32 själv så jag kan inte testa Nu har jag köpt nya baklyktor som jag gjort nya gjutformar på... ALLA som köpt är mycket välkomna att kontakta mig för att få nya glas till sin E32.... Det är tråkigt att det blev såhär, men jag hoppas att det inte gör det med andra produkter framöver.... jag har skickat nya glas idag till alla som beställt, har du inte fått något i slutet på nästa vecka så hör av dig. Mvh Daniel |
|
| Tack dasse.Det var hedersamt av dig att du skickar nya glas så slipper man spy ur sig en massa fula saker ang dina produkter.Väntar med spänning på när dom nya kommer.//Pegasus | |
|
Swe-boy: Jag har originalkatalogen för S7 från Kohl Automobile. Om det är ett "komplettfahrzeug" dvs en komplett bil från AC-Schnitzer så ska det vara spoilerpaket, även sportfjädrar och AC-Schnitzer/Bilstein fjäderben, 17" eller 18" fälgar mm. Det du har är "Triebwerkbausatz", alltså motorbyggsats S7 3,7, inte en komplett bil. Att det inte finns något AC-Schnitzer spoilerpaket till E32 är alltså helt fel, det finns t.o.m att köpa löst om man så önskar. Original uppgifter "Triebwerkbausatz S7 3.7" från AC-Schnitzer: 262 hk/5800 rpm, 345 Nm/4300 rpm, max varvtal 6500 rpm, 3627 ccm, borrning (mm) 92,5, slag (mm) 90, kompressionsförhållande 9,8, diameter insugningsventil (mm) 47, avgasventil (mm) 39, insprutning Bosch Motronic 1.3. Prestanda: 0-100 km/h 7,0 sek, maxfart 257 km/h. Du anger effekten till ca 300 hk vilket förefaller vara något i överkant såvida inte motorn trimmats ytterligare i efterhand. Din bil är förvisso en S7 men bara motorbyggsats, inte komplettfordon. //Schnitzer |
|
|
jag har fjäderbenen plus dämparna på bilen oxå..även ratt å anat lull lull...att nån har supit bort fälgarna kan jag inte rå för. Sen är det ju så att precis som när du köper en bil direkt från BMW så får du säkert bestämma om du vill ha med eller utan plastpaket.själv föredrar jag utan. Min personliga åsikt ang spoilar osv är att sånt plus breddning ska vara gjort i plåt och inte vara nått påklistrat. |
|
|
Jag har samma effektuppgift (s7 broschyr) som "Schnitzer" på S7 3,7, dvs 262 hk. Vad har du för papper på bilen egentligen, vilken effekt står i det svenska reg-beviset? Du vill säkert inte ha nån hjälp från mig men om du skulle vilja ha en kopia på motordata eller något annat ur originalbroschyren kan det ordnas. //Sniffer |
|
|
sniffer: Vore great om du hade lite papper att läsa om ang min motor. Det står 155kw i mina papper..vilket inte stämmer så bra =) Det är väll vad en 735 orginal lämnar kan jag tänka mig. strax under 300hk vad var denförra ägaren påstod..och det det betyder ju nada i deta sammanhang..men jag har ca 45 bilar sålda bakom mig och jag bara jämför prestanda med dom. Jag har själv kört på strippen med denna bil och kört på samma tider som endel M5 90 talare. För att gå till botten med detta får man väll helt enkelt bromsa bilen i bänk. återkommer med infon om det. |
|
|
Swe-boy: Jag skickar nu e-post till dig med information om S7 och några bilder ur broschyren. 155kW är original 735 ja. //Sniffer |
|
|
sniffer: jag har svarat =) |
|
|
För att återkomma till de vita blinkersglasen så blev jag lite missnöjd med passformen på ett av mina glas från första leveransen. Efter en kort diskussion med leverantören så har jag nu fått en ny leverans som jag ska prova. Får se hur det blir. Felix |
|
|
jag har oxa fatt mina nya glas..fast jag inte tyckte det var sa himla markvardigt att fylla igen de som fattades pa de forra. Bra service dock!!! Om man fixar fram 2 st bakljus till..och monterar dessa vita pa dem...vad kan detta vara vart ut i handlen tro ? |
|
|
Jovisst gick det att fylla igen, men det blir inte lika snyggt som det högra. Jag vet inte hur stor skillnad det kan vara mellan mitt dåliga glas och ditt, men jag fick bygga rejält med smältlim. Men som sagt bra service. Felix |
|
|
Felix ! Hur länge sedan var du monterade dina glas ? Har du haft problem med att smältlimsfogen gulnat av UV-ljuset från solen. Araldit som jag anv. gjorde det. Skall fixa det under vinterdvalan. Någon annan med rekomendationer på transparent lim med UV beständighet ? |
|
| PJ: mitt lim har oxa gulat lite... | |
|
Hej nu bör inte limmet vara något problem eftersom att det bara behövs på insidan, då glaset täcker allt det ska, det fattas ingenting på de nya glasen, kanske ett svart lim kan användas för att inte den gula tonen "skall sprida sig ut i glaset" hör gärna av er hur det går ! Mvh Daniel |
|
|
Grejen är at även det lim som ligger i botten av "spalten" lyser igenom...pga att det är e helt vitt glas. |
|
|
men svart kan ju inte lysa igeom, det gula gör nog det som du säger.... det finns ett plexiglas lik på "claes olsson" helt transparant, jag har tänkt tästa det, det bör ju verkligen vara uv-beständigt eftersom att man just skall limma plexiglas med det. återkommer om det ! Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.