AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.246

Vita blinkers bak, E32 - Någon som gjort det nu?

Sida 1 av 5
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Det har ju diskuterats flitigt och jag vet att Reproglas börjat tillverka, men är det någon som monterat och dessutom har bilder på underverket?

Jag är NYFIKEN!

// CliFF [ Länk ]

< Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain >
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
VA, FINNS DET?

finns vridet behövs ingen turbo
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Japp, men man får såga bort den gula delen och limma dit den vita som man köper från Länk

Innan jag gör det vill jag se någon som gjort det redan (feg, alltså..).

// CLiFF
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur mycket kostade de två vita delarna?

//Schnitzer
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag beställde mina idag samt till en E34-T, så vi får väl se vad som händer nästa vecka. Kostar 900:-/paret
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
beställde i går ja får se vad som händer sen :)
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare! .. jag har fått mina glas.. men har dock ej vågat sätta sågen i dom gamla ännu .. ;-)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Vi som fegar väntar nyfiket på att höra om resultatet.

zaharald
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Har fått mina men inte hunnit montera på dom än. Tror att det kommer hända nästa vecka.

Felix
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Kan du inte skynda dig på lite?.......vill se....

zaharald
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Hmm! undrar vad två nya bakljus kostar?
Vill nog inte sticka sågen i dom som sitter på om man nån gång i framtiden vill byta tillbaka till orginal.

zaharald
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
fick mina glas nu ska bara hämta ut dom sen blir det montering i helgen kanske blir jag först med en bild här? hehe :)
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
nån som har monterat sina vita balinkersglas än??

ska göra det på fredag o skulle gärna vilja ha lite tips av nån som redan har gjort det

vad jag har förstått så ska man "trycka" ut det gamla eller såga av hela delen? o sen limma dit det nya

nån som har koll?
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
hur ser era glas ut, jag jämförde lite med dom orange som sitter på, det såg ju ut som att dom "vita" var smalare kant på på ovansidan... eller så inbillar jag mig bara..

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
st
88
stene
530i 88a (e34)
japp jag har köpt o monterat. låt oss säga såhär...... HELVETE! vänster sida passade inte alls jag var tvungen att limma halva o sen när det har torkat så tvingade jag in hörnan där den skulle ha varit från början o tejpat kors o tvärs över bakskärmen. jag misstänkte nåt sånt eftersom när jag la ihop vänster glas o höger glas så hade de inte alls samma form (vinkeln på kurvan runt bakskärmen) passar fittigt måste jag säga men med mycket lim o silvertejp så...
EN sak till det var fan inte värt 970 kr. o då e jag bilplåtis o vet vad jag håller på me. höger sida passade dock lite bättre. ni som tror att d e "bara" hacka bort o limma.... hehe :-)
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
stene: alltså "tog" du bort det oranga glaset eller sågade du bort hela den gula delen?

du skulle inte kunna ge mer lite utförligare tips typ hur du tejpade o hur du gjorde för att ta bort orange delen o så där? ;) vad för lim använde du tex? skulle vara mkt bra information:)

mvh
Km
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Rent spontant tycker jag att det verkar jävligt dyrt med 900 spänn för två stycken små plastbitar. Jag skulle nog avvakta med detta om även passformen är dåligt. Känns dessutom inte så seriöst att såga sönder de gamla glasen och limma i nya. Nej, aldrig något sådant klippa och klistra på min pärla!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tråkigt att det inte tillverkades vita blinkers i bakljusen på E32:an. Det verkar vara ett himla krångel att få ihop detta och det är inte bra om det kommer in fukt heller.

//Schnitzer
sw
460
swe-boy
420D -15
Blir nog inga problem..ska sätta mejslen i mina nästa vecka...
Har iofs ett par extra lampor bak..

Schnitzer 300hk/0.00bar
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Som Schnitzer säger hade det varit bäst om man hade gjort ett helt bakljus med vit blinkers, som till E34. Personligen har jag inga problem med oranga blinkers bak, men fram och på sidan ser det mycket bättre ut med vita.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Stene !
Det skulle inte fungerat bättre med en varmluftspistol eller fön för att värmebocka det västra lite?
Håller dock med dig att för dessa pengar skall passformen vara 110% på delarna. Än så länge finns det ju inte något alternativ. Tror nog att jag går och köper ett par extra på skroten och moterar i, så slipper jag förstöra mina orginal om jag mot all förmodan skulle misslyckas. Hämtar ut mina i morgon.
Vill man vara fin, så får man lida pin :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.