|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
hehe jaså på håll bara? :) nä det är lättare än vad man tror faktiskt jag va förbered på att det skulle krångla mer än vad det gjorde som sagt gäller bara o ta det lungt o inte stressa o slipgrejen på steg4 bilden underlättade massor :). viktigaste är att passa så man inte skadar den "svarta delen" som går mellan den röda o den oranga delen |
|
| så där nu har jag fixat en bild bakifrån när man ser "helheten bakifrån finns på Länk | |
|
Ingen närbild? Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
snyggt!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| swe boy: duger inte den här Länk ? :) | |
|
*bmw_e32* Jag var hos morsan i Bålsta och jobbade, jag undrar om det var din prydliga bmw som jag såg där bredvid en röd M3 E30? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
| Preben:beror på när du såg den o var i bålsta? men risken finns att det va min ja :) | |
|
nej jag vill se skarvarna =) Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
| swe boy: finns en funktion som kallas Zoom testa den det funkar*ler* :) | |
|
Jag menar högre upplösning..inte zoomning..skillda saker som denna: Länk Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
| swe boy: jo visst är det skilda saker men kollar du på bilden i tex explorer så centrearar den in bilden så den ska få plats automatiskt spara bilden o kolla på den i ett bildprogram så ska du se att upplösningen blir bättre | |
|
Det bästa är väl att montera egna så kan du zooma obegränsat ;). Är Upplösningen tillräckligt bra, som på t.ex.bmw_e32's så fungrar det. Jag kommer att montera mina så fort jag får det nygjutna västerglaset (reklamerades). Snyggt föresten bmw_e32 ! |
|
|
Snick Snack Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
Bra jobbat! det blir för jäkla vackert!! Nu vet jag vad jag ska pyssla med i vintermörkret... zaharald |
|
|
Så där ja, då sitter glasen på plats. Fick det vänstra glaset utbytt pga. mkt. dålig passform. Inte vill jag påstå att det blev så mycket bättre. Gick åt hel hel del Araldit Rapid i spalten som var i överkant. Högra glaset var ju näst intill perfekt. Men nog vill ja ändå påstå att det var värt det. Mkt. snyggt ! Ett litet tips på vägen. Att banka och slå ur det gamla glaset är inget att rekomendera, om man inte tycker det är snyggt med sprickor i det övriga glaset. Försök att få tag på en tunn kaptrissa (min var 0,35 mm) och montera den på en maskin typ Dremmel. Kapa efter den svarta randen närmast det gula i underkant. Kapa därefter bort så mycket som möljigt av den "plana delen på glaset. Försök att lämna lite gult glas kvar att bryta/sprätta med en tång/kniv mot så går resten som en dans. Som bmw_e32 skrev, se till att ha silverfärg om du skulle ha otur att slinta in i reflektorn. Tog mig ca 4h totalt. |
|
| grejen är att man inte ska slå "ur" glaset..utan "in"..dår får man bara ett hål där man ska börja ... | |
| Inga fler som vågade? | |
|
Är på gång, färdig i April. zaharald |
|
| April?? hehe..inget snabblim där inte ;) | |
dasse |
Hej Det är jag som sålt glasen, jag hade faktiskt inte en aning om dessa problem, då det är en kille som skickat upp glasen till mej för avgjutning, jag sa att han skulle spara ALLT oranget, men det blev tydligen inte så. Nu har jag köpt nya baklyktor som jag gjort nya gjutformar på... ALLA som köpt är mycket välkomna att kontakta mig för att få nyta glas till sin E32.... Det är tråkigt att det blev såhär, men jag hoppas att det inte gör det med andra produkter framöver.... Hör av er så skickar jag nytt!!!!!! Mvh Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.