|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är väldigt sugen på en 750 som andrabil/entusiastbil och har följt med detta formidabla forum ett tag. Jag undrar om någon av er har tittat närmare på denna Länk ? Den verkar sund, svensksåld, rimliga mil och en ägarfamilj enl. Carfax - fast priset är nog lite i överkant? Bilpriser säger ca. 67.000 för köp av bilhandlare - vad säger ni? | |
|
I mitt tycke som har haft en likadan så tycker jag den har gått lite för långt för dom pengarna samt att den saknar komfortstolarna. Att den har allround däck känns lite snålt. Men annars så är 750 en förbaskat trevlig bil att äga och köra. |
|
|
Tack för ditt input Preben! Kan du förklara skillnaden mellan komfortstolarna och de "vanliga" stolar som finns i den annonserade bilen? Funderar på att åka en sväng til Sthlm (drygt 50 mil för mig) ganska snart och titta på några olika 740 og 750 (vill dock helst ha 750), men tycker denna verkar vara den mest solida till salu just nu. Skenet kan dock som bekant bedra vid närmare undersökning och priset får jag evt. försöka förhandla till en mera rimlig nivå. Är det värt att vänta på att det dyker upp en faceliftad modell, har det hänt något dramatiskt annat än framlampor? |
|
| Preben: Tänk innan du skriver, bilen i annonsen är utrustad med komfortstolar. | |
|
är det bara jag som tycker att njurarna sitter lite konstigt på bilen? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Kane: Kul att det var komfortstolar i alla fall :-) Kan du förklara skillnaden mellan vanliga och komfort? Peter78w: Jo, har inte tänkt på det innan, men den ena verkar sitta lite snett. |
|
|
På komfortstolarna kan man vinkla överdelen av ryggstödet (oslagbart...)plus att nackstöden är skönare. Svansktödsregleringen som finns på bilen i annonsen är också ett plus, vet inte om det fanns på std-stolen. Det finns en stolstyp som är skönare i e38 och det är konturstolar. Men komfortstolar duger. |
|
|
Försök få all info. om den. Mera närgångna bilder på hela bilen. Det fick jag på min 740:a så jag hade mer eller mindre bestämt mig när jag åkte för att titta på den. 50 mil vill man ju inte åka bara för att bli besviken men den ser onekligen fin ut och 2 ägare borgar ju för att den kan vara välskött. |
|
|
Peter: Ser nästan ut som den vänstra njuren sitter lite löst om det inte är en synvilla. (Inte helt ovanligt att plastfästena i njurarna blir dåliga, jag bytte själv den högra på min bil efter 10 år och 17.000 mil.) |
|
|
Kane: Tack för info! Det låter som sköna stolar - och det är ju verkligen något man också förväntar av en komfortglidare som 750:n. Riku: Jo, jag skall prata med dem och få så mycket info + bilder som möjligt innan jag kör. Jag tänker även åka och titta på 2-3 andra (740 visserligen) i Stockholmsområdet, när jag ändå är där. Om inte den ena duger, så kanske en av de andra - så man minimerar risken att köra helt förgäves :-) |
|
| Kan det vara eftermontage då det inte finns krom nån annanstans förutom på njurarna. | |
| riku: Visst, allt är möjligt. Alla andra 750 jag sett på blocket har dock kromade njurar, så jag tror det är standard, dock inte säker. | |
| Jag tänkte ifall det är nån typ av blackline, för man har väl annars krom på dropplist o kofångare?? | |
| Jo, det skulle det kunna vara. Jag har dock sett en annan 750 utan kromlist, men det kan mycket väl vara blackline som du skriver. Får höra vad säljaren säger helt enkelt. | |
|
Komfortstolarna är lite för sköna det är lätt man glömmer att man sitter i en bil. Lycka till med affärerna, håll huvet kallt dom här bilarna blir man blixtförälskad i. |
|
| Ser fin ut. Ser ut som lampan för anti spinn lyser konstant på den ena bilden... Så ska det inte vara eller ? Kan ju i och förig bara vara avstängt för tillfället. | |
| Jo tack, jag skall försöka ta det kallt :-) | |
|
Jag tänkte inte ricktigt när jag skrev, de jag menade var igentligen Conturstolar, de har sportstolens dyna och komfortstolens ryggstöd med överdel som går att justera separat. Klart dom bästa stolarna i en E38. Länk Länk Från min gammla bil |
|
| Tack Preben! De ser riktigt bekväma ut :-) Det är det justerbara lårstödet som fattas på comfortstolarna då, som jag förstår det. | |
| Inte åker man förgäves i 50 mil om belöningen är att få provköra en E38 750 i gott skick. Men pruta stenhårt det kommer att löna sig. Om inte annat så får du billig erfarenhet till nästa 750 du skall prova. Lycka till !/ Helnöjd 750 ägare. | |
|
Grillen sitter bara med plast-clips som blir spröda med åldern. Antagligen något clips som spruckit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.