AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.917

Nyckelhållare 8-serie

Sida 1 av 2
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som bekant finns det nyckelhållare med siffran 1, 3, 5, 6 och 7 (för respektive serie). Men finns det något liknande för 8-serien? Jag har inte hittat det på ebay. Någon som vet?
Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
Nej, har frågat på BMW men det finns inte
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jaha, då får man väl hitta något annat skoj. Det gäller bara att hitta något E31-aktigt.
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej Adan

Om du hadde varit inne på e31.no eller 8er.org så vet jag att det finns en tråd om beställning av denna nyckelring i silver som tillverkas i england men den var inte "billig". Gå in där och se efter om denna beställning är skickad annars så går det ju att ta kontakt med tillverkaren.

/Per
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Hej Kspehe

Jag var inne på e31.no och 8er.org men hitta inget på forumet där ang nyckelring till 8-serien. Du har inte hemsidan till tilverkaren så kanske man kan beställa där?

Kommer nämligen köpa en 850 till våren och nyckelringen är viktig för mig
hehe :) Allt måste vara perfekt.

Problemet med BMW är! När du har ägt en och kör andra bilar. Så känns alla andra skit!
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Finns även en tråd på bimmerforums under 8:a sektionen där dem pratar om beställning. Kina producerat om jag inte minns fel.

Mvh

DuNegro
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ett tips efter att ha använt nyckelring fastän till min 3:a. När man har nyckelringen i fickan drar nyckeln till sig en massa "småskräp" som fastnar i de små "spåren" på nyckeln och sedemera följer med in i tändingslåset. Ingen höjdare. Därför är original läderetui som nyckeln "fälls in" i en bra grej om man är vän av "ordnung und pflege".
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Numberthree: Ett litet tips kan vara att köpa nu, fram tills slutet av feb. Dels är priserna nästan nedemot hälften mot vad folk är villiga att betala vid vårsol för en GT-vagn, dels har du många fler fina bilar att välja emellan.
Mvh
Asken
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
DuNegro Tack... Hitta forumet o läste lite om det.
Vad använder du för nyckelring till din Bmw 850?

Hej Asken!
Jag har hittat en fin Bmw 850 -91 svart med "M-paket" i Vetlanda, Jönkping.
Den fanns här på AutoPower samt blocket för ett tag sen.
Vi har kommit överens att jag ska hämta bilen till våren då all snö o salt är borta!

Problemet med BMW är! När du har ägt en och kör andra bilar. Så känns alla andra skit!
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag har en egentillverkad cumstom made nyckelring med texten "Svarta Faran" till min 8:a. :)

Ligger bilen kvar ute?
Eller har du redan köpt den men inte hämtat den bara?

En fin söndag som denna, så kan man åka 8:a trots väglaget, jag skulle ha hämtat den om jag vore du.
Hade själv kört min idag om den inte vore riven i motorn.

Mvh

DuNegro
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Kan inte ta den riskten! Då bilen inte har vinter däck, samt att jag inte har tillgång till varmgarage. Bilen är bort tagen.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
3: Grattis, då får du räkna dagarna tills det är påställningsdags. I dina trakter är Lennart Rinaldo en riktig hejare på att meka BMW och lösa kluriga problem till en vettig peng, rekommenderas varmt.
Mvh
Asken
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Tusen tack Asken. Ser såå sjukt fram emot det!
Jag har en kille som heter Joakim som jobbar på Göteborgs bilservice i Partille. Han är precis som märket Bmw, när du har varit hos han så går du inte till någon annan. Du vet säkert vem det är eller så har du iaf hört om han.

Ang bilen så har han fått en liten handpenning. Sen så får han en liten större handpenning när bilen är besiktigad.

En mycket trevlig man på 43 år som jobbar på ett ställe där de säljer o fixar till bussar i form av service, lackering, etc så han har haft den som projekt. Bilen är nylackerad och genomgången. många slitage delar bytta. Så den ska nog gå igenom besiktningen :)

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej
Du kan ju höra efter med han som lade upp denna länk om det går att få fram fler ringar men jag tror nog att han vill ha ett antal beställningar för att tillverka fler se länk Länk
/Per
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kul länk och snygg nyckelring, men alldeles galet pris - i vart fall för min del. Men tack för länken!
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Håller med Mixtus.. så jag avvaktar med det, tills jag har nyckeln!

SEN SÅ MÅSTE JAG SÄGA TUSEN TACK TILL PER "KSPEHE"
Du är en pärla. Han gav mig lite info ang den 850 jag hade tänkt köpa.
Viktig info som fick mig att backa undan från den bilen. TACK!!

Även ett tack till DuNegro som har hjälp mig med alla frågetecken kring 840/850

Ni är grymma!

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Lite OT: så vad händer nu Number_3hree - jagar du bil på nytt? Som Asken skrev tidigare, det borde vara läge att hitta något nu innan snön försvinner. Lättare att pruta när snön ligger tung
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Måste säga nu att man är väldigt osäker. Jag trodde den var perfekt, Men Tips från Per och efter att jag hade pratat med Joakim på Gbg bilservice.
Så vore det bäst och aktas sig från den bilen. Är rädd för att köpa fel 850!

Som jag sa till Per och Joakim så är tanken att 850 ska vara en söndags bil med andra ord så ska jag försöka hålla den i original skick i många, många år!

Så jag tar min tid tills jag hittar DEN. Kanske kan "fynda" medans snön ligger tungt men samtidigt så är kanske utbudet större under våren/sommarn.

Om ni hör, ser eller känner till en 850 i bra skick så hör av er.

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Titta på mobile.de och autoscout.de där finns det en hel del fina bilar att titta på samt få en prisindikation. Fina bilar finns sällan runt hörnet och Tyskland är inte långt bort.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Nu
192
Number_3hree
Hyundai i30 Kombi - 17
Eftersom jag inte kan språket samt att eng inte är den bästa så vågar jag inte köpa bil ifrån tysklan. Men är inne där o kollar då o då.

Om jag hittar en 850 i Göteborgs trakten så kommer Joakim i Partille (göteborgs bilservice) hjälpa mig och ta en titt på bilen. Och på så sätt kan jag känna mig trygg, sen kan ju tråkiga saker hända med bilen ändå givetvis.

Jag måste ha tålamod, dock så kollar jag blocket o autopower varje dag!

Tack Daniel

Ali

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Nyckel ring
Jag har tagit fram en 8 till nyckelring ihop med min juvelerare, 8 an är gjort i sterling silver matt eller högglanspolerad som fästs på en nyckelring från BMW med beställnings nummer 80 23 0 305 914, 80 23 0 305 915, 80 23 0 136 287, 80 23 0 149 151, 80 23 0 136 288. 8 an kostar 500:- (55 Euro), den kan levereras komplett med nyckelringen men då blir priset 220:- (23 Euro) dyrare totalt 720:- (78 Euro)
Fraktkostnaden betalas av köparen.

Om intresse finns skicka ett mail till mig på E31@hotmail.se så skickar jag uppgifter för betalning. Leveranstiden är ca två till tre veckor efter att betalning inkommit.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.