|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Nånting har de gjort rätt med E39. Om man åker för fort på hal väg (med DSC av) känner man hur bilen börjar "flyta" med alla fyra hjul och man kan minska hastigheten utan dramatik. Ingen grov understyrning eller plötsligt bakvagnssläpp! Exemplariskt och säkert. Tusen gånger bättre än vår förra "70% vikt på framhjulen-bil" som i sådant läge brutalt hade släppt ut bakänden utan förvarning. |
|
|
Japp håller med fantastisk vinterbil E36 touring var inte närmelsevis lika bra..... Jag njuter varje vinter dag jag är ute och kör..... |
|
| Åker 18/235/40 på min 335d tycker de är riktigt bra klös i mina hakka.. vridet gör väl sitt till när dsc börjar tugga.. | |
|
Jag kanske har för stora förväntningar på hur pass bra grepp man ska ha med dubbdäck. Bilen har ju ganska mycket kraft även om man är försiktig med gasen. Min gamla 320i E46 -99 med 195/65/15 dubbfria Barum vad-dom-nu-hette gick knappt att få sladd med överhuvudtaget, men så hade den ungefär häften allt, 150 hk och mindre än 200 Nm. Stadig var den iallafall på vinterväg! Kanske jag borde köpa en sån igen och ha på vintern. ;) |
|
|
Låter intressant om 205/50/17 passar på orginal 8x17" Någon mer som har provat denna kombination? Blir att köpa dubbade sådana för min del. Har idag Goodyear friktion 225/45/17 med ca 7 mm mönster kvar på min 335, och tycker det är riktigt värdelöst grepp i vinterklimatet som råder i Mälardalen... |
|
|
Mats N: Jag kollade på gummihuset.se. Om man väljer en fälg som är 8 x 17" så ger dom två rekommendationer på däcksdimension. förstavalet är 225/45/17 och andravalet är 205/50/17. När dom rekommenderar det så tycker jag att det borde funka, även om jag tycker att fälgarna verkar lite väl breda för 205. Jag tror mina har börjat ta sig lite, Känns inte fullt lika oroligt längre. Dagen före julafton var det så kallt här så det var rent av riktigt bra bett. Kunde ge ordentligt med gas med dsc på utan att det blinkade alls. Då var det kul! ;) |
|
| Ok, tack för infon. Blir nog att satsa på 205:or, får se om jag orkar hålla ut denna säsong :) | |
|
Mats N: Ja jag har bestämt mig oxå för att försöka hålla ut på mina dubbade 235/35/19 även om det innerbär att köra med två okokta ägg mellan foten och gaspedalen och ligga och puttra i onaturligt låga farter! ;) Ev. blir det några eftermarknadsfälgar med dimensionen 7 x 17" istället, men det lär väl se lite märkligt ut i dom ganbska stora hjulhusen på 3-serien. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.