|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Du kan lämna den hos vilken auktoriserad försäljare som helst |
|
| Den sista du länka till har nog den märkligaste spec jag sett. 116i med m-front och endast advantage pkt :). Alla har vi olika smak... | |
| Såg nu att den saknar armstöd fram vilket betyder att den inte ens har advantage paketet :). | |
|
den är ganska snikutrustad ja men snygg. den har antracit tyginredning, skinnsportratt, regnsensor och m-front. kan man välja till m-front? eller är den eftermonterad? är det e90 fälgar på? styling 162? kopior? funkar dom bra med et isåfall? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
ännu ett alternativ: Länk BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Snygg! Men det står att den har det mesta i utrustning men den har ingen acc vilket skulle vara ett krav från min sida. | |
|
Hur kan man skriva mycket utrustning på en bil som inte ens har riktig ACC eller Xenonljus? Det enda den har som ligger utöver hyrbilsstandard är skinnklädsel med sportstol. ------- //Lövet |
|
| Andreas - hur många ggr står det inte "fullutrustad" i en blocket annons när bilarna ändå är långt ifrån fulla:p | |
|
Det blir inte mer sant för det. Hoppas det är ett olycksfall i arbete med just denna E87 för annars har firman ett bra rykte att ha fina bilar. ------- //Lövet |
|
|
denna kärra är hon ganska nära att köpa nu, några invändningar? Länk BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Så länge du klarar dig med 116i och endast det som ingår i M-sport så visst. Priset är lågt. ------- //Lövet |
|
| Jag lär låta jätte pessimistisk nu men det enda som jag ser är bra med den bilen är just det låga priset. Inte nog med att bilen kommer vara extremt stötig så är den så ofantligt slö. Personligen hade jag letat efter en 120i om det ska vara en bensinare. | |
|
det är såhär att hon prioriterar fyr-dörrars och vit färg. sen vill hon inte lägga för mycket pengar på en begagnad bil. för annars så kan man ju lika gärna köpa en ny... hon har 106 hästar idag så det blir ju lite fler iallafall. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Bag har själv en 116i det som nån här beskriver som ofantligt slö kan dra nåt gamallt över sig. Den funkar utmärkt och är inte tjejen din ute efter häftiga accelerationer då och då så är den utmärkt att glida omkring i. Den toppar faktiskt 200km. Sen skulle en 116i med M-sport vara stötigare än en 120i bara undrar om tanken går så hos en annans inlägg här. Sen kan man undra varför det klankas ner på BMW s 1.6 liters motor o inte andra bil modeller som har typ samma motor ta golf där säljs bilen övervägande mest med 1.6 motorn men inte fan hör man att det är slöt. Körde själv en focus 1.6 i många år inte hörde man någonting negativt om motorn. Dags att lägga ner det negativa snacket om den motorn. Bag provkör bilen och bilda er en egen uppfattning vad ni tycker. Själv kanske det blir 122 hästarn nästa gång. Men då ska det även stå en Dodge charger på gården man får pria lite :) |
|
|
Det går att ha roligt i en 116i Länk Bra ljud går att få med Länk Bilen går bra på vägen :) Länk sista rätt bra acce Länk |
|
|
116i är trött och gör att bilen inte känns 100% BMW, det där klippet i motorn som väger upp körglädjen chassit och styrningen levererar saknas helt enkelt. Men motorn är mer än tillräcklig till vardags och räcker helt klart för att göra det till en riktigt rolig bil även om mer effekt gjort det till en ännu roligare bil... Prioriterar hon inte effekt är det nog inget dumt köp, men jag hade försökt hitta en 120i/120d med M-paket, xenon och lite annan utrustning som gör den mer lättsåld i framtiden om jag var er. :) //Bjersér |
|
|
flash gordon: En 1-serie med M-sportpaket är väldigt stötig. Ska man leva med en stötig bil får den gärna ha lite acceleration värt att tala om. Det är som sagt min åsikt. Sen att du inte delar den är en annan sak. Om jag ska fortsätta din jämförelse kan vi ju ta en Golf TSI 122 som jämförelse; den är med sin 1.4l motor bra vassare än vad en 116i är samtidigt som den drar mindre bränsle. |
|
|
Kombon att motorn har ett ganska trist ljud, och drar mycket bensin i förhållande till sin effekt är det som jag tycker är minst bra med den. Själva acceleration är väl duglig om man inte har så stora krav egentligen. ------- //Lövet |
|
|
Satsa på en 118d, det fungerar utmärkt om man inte ställer krav på prestanda. Billigt går den, ingen skatt och 0,42 i blandad körning. Vill man ha mer kraft går ju det att lösa;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
flash gordon: nu är det ju min mor och inte min tjej vi pratar om. tack Ni andra för synpunkterna. m-paketet har ju sina för och nackdelar men det är svårt att leta begagnad bil. diesel är inget alternativ. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.