AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.862

Ska köpa en 335i E92 - Tips & Råd?

Sida 2 av 2
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Som ägare/säljare har man alltid en egen uppfattning om vad saker och ting är värda dock är det så att det alltid är köparen/marknaden som bestämmer vad saker och ting skall kosta. Något som inte är sålt inom 2-3 veckor har, i mina ögon, alltid ett för högt satt pris! Att man erbjuds ett byte betyder inte med automatik att något är värt det man vill ha ofta är den som erbjuder bytet i samma sits, de får inte sin såld för det de vill ha, således blir det en kompromiss över vad man ev vill lägga mellan. Mvh
Verdi
Inte bara. Tillgång (säljare) och efterfrågan (köpare) måste ju hitta en balans.

Sen kommer det alltid att ta längre tid att sälja objekt som färre är intresserade av. Lite som att handla med aktier som har dålig omsättning.
Sevak, du glömde att min även har X-drive :-) Inte helt fel just nu. Körde den precis till service och X-drive skulle man ha på alla bilarna. Finns tyvärr inte till 535d F11 (ännu iaf).

/Anders
Tänkte bara meddela att jag köpte en 320D -08 istället.

Mest förvånad är nog jag själv, men sett till priset och skicket var det rena fyndet.

Vilken körglädje dessutom!

2s
255
2sexy4u
640iA -11
Intressant läsning, funderar också på en 335.

Kraven är comfort o dynamic-paketen, coronaringarna, xenon, minst hifi ljudpaket, delläder och sportstolar. Helst M-paket men inget krav då det går att lösa med lite kosmetika.

Lite intresserad av denna
Länk men hur ska man värdera en sådan bil som rullat nästan 7000mil på tre år?
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
2sexy4u: Bilen är uttagen 070320, dvs att den har rullar 6800 mil på 3 år och 9 månader. 1800 mil om året är en tämligen normal körsträcka.

MVH Christofer
Jo
211
JockeX
Touareg
Coronaringarna?? Har inte alla E9x bilar coronaringar?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
2sexy4u: Jag ser inget fel på den 335an, svensksåld, 19" hjul, Pro-Logic och fin färg kombo. Är historiken fläckfri tycker jag den ligger bra till i pris me.

2s
255
2sexy4u
640iA -11
Nej Jockex alla e9x har inte coronaringarna. Min e90 av årsmodell 2007 hade inte det i alla fall.

Historiken är fläckfri en ägare sedan ny och självklart servad på Bmw. Något som oroar mig en aning är att vissa 335 ägare har haft problem med turbona och denna bil har inte haft det så dessa har inte bytts ut. Ska man se det som något positivt eller negativt ? Dessutom så har den prologic vilket är ett stort plus för mig.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Corona är standard på alla e92. Mvh
Roffa1
Bilen ser välskött och fin ut och priset verkar dessutom mkt rimligt. verkligen på tiden att dessa 335:or börjar sjunka lite i pris.
Som någon nämnde tidigare i tråden, så kan det vara en god ide' att kolla upp turboaggregaten innan köp. vill minnas de kostar omkring 15.000:- stycket exkl montering.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Står en 335a hemma i garaget och väntar på ny köpare också om ni vet någon som är intresserad:)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.