AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.887

Bmw 1M Avtäckt!

Sida 2 av 2
Nice. Gillar vit också. När beställde du och har du fått nån leveranstid? Mycket som är otydligt där...
Paulssons i Hbg hade endast fått in lite info om kvoter på bilar när det gällde 1M. Jag ska vara på min säljare i veckan hade jag tänkt.. Ska försöka få ur BMW Sverige när de tänkt släppa de svenska priserna också så man inte behöver vänta åt helvete för länge till ;D
Det blir 20st. till Sverige i första skedet hörde jag. Den låter vasst också för en turbomotor: Länk

Kanske lite dumt, men det som gör att jag har det svårt för den när vi pratar riktig ägarskap, är att den är så pass mindre praktisk än halvkombin...
20 låter lite tycker jag. Vart kommer den informationen ifrån? Sen är den inte så fruktansvärt opratiskt jämfört med en m3, trängre baksäte bara. Men vem köper en coupe när man har behovet av fyra platser? ;)
En BMW säljare som i motsats till tre andra visste nåt om den. Tror inte suget blir så stor i Sverige, de är alldeles för många som tänker "köp en begagnad M3 istället". Fel fel. I många andra länder är hela tildelad produktion (2012 inkl.) redan slutsåld.
Fyra pers? Jag har haft fem vuxna + bagage i min etta "shooting brake" många gånger, ibland med full fart... mindre bilar är alltid roligare att ratta och kan även vara praktiska (ska man ha coupe, så ska den vara mkt snyggare än vanliga modellen, nåt som inte riktig lyckades med 1 coupen. Nya Merca C coupe däremot...)

Hur som, har kommit till mitt förstånd, är nog nöjd med vad jag har, det är inte många som har nåt roligare till vardags och allt som är "bättre" är antigen mycket dyrare eller nästan oanvändbar...
Ma
30
Makk
120D M sportedition
Hur trors 1m stå sig mot audis nya rs3 måtro?

Helt olika bilar trots att man lätt skulle kunne tro att det är jämförbara sett till pris, effekt och storlek. Vill provköra RS3, de mera praktiska i konceptet (5d, halvkombi, 4wd och i viss mån, automat) tilltalar absolut.
Onehp: Suget är mycket större än du verkar veta. Det finns många "beställda" bilar som inte kommer att levereras pga så liten tilldelning som kommer till Sverige.
Onehp: Suget är mycket större än du verkar veta. Det finns många "beställda" bilar som inte kommer att levereras pga så liten tilldelning som kommer till Sverige.

/Anders
Verkar som det enbart kommer runt 30st bilar till Sverige. Produktionsplatser oktober-december i år. Är det någon här som verkligen har beställt sin bil än? Priserna verkar väntas denna vecka.
Yes Twinsturbo, jag har beställt en, men vet ungefär inte mera än du verkar veta.

/Anders
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Verkar vara bra drag i den i alla fall =)
Länk
1:50 och framåt.
@medkänsla: ah bra, du verkar ha bättre källor än jag, har knappast gjort en riktig marknadsundersökning, bara mitt intryck ;-)

@P-OA: som många (BMW?) förare har denna svårt att hitta blinkerspaken när det går lite fortare... full koll eller noll koll? - inget man vill ta reda på när man i närheten iaf.
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Är inte bara BMW förare som inte använder den där spaken till vänster, tog en tur upp från Malmö till Svenska Rallyt och det är skrämmande hur dåliga folk är på att visa tecken.
Jag blinkar själv en gång för mycket än en gång för lite.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Vad är det för bil som filmar?! Låter som en V8 automat, så...550i, alt S5:a eller nått :)
Det är en Audi S4 tiptronic tro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.