AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.885

Bmw 1M Avtäckt!

Sida 1 av 2
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Följ länken :)

Vilken snygg inredning framförallt!

Länk
så snygg :D mycket vill ha mer brukar det heta och nu när ja njuter av bilderna på denna bil undrar jag hur en csl version hade sett ut :P
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Grymt snygg! Men är det inte lite klen effektökning jämfört med 135i? Skulle ju gärna varit 35hk till:)
Blir ingen "legend" det där... trist effekt/motor jmfört med 135i och BMW M3
135i fortfarande bäst pris-effekt
en 135 med lite utrustning kostar ju nästan lika mycket.. såg en performencekittad 135 på blocket för över 500 000kr och det är ju vad en denna kommer kosta
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Jag håller inte riktigt med. Den kan inte ligga för högt heller för då är den inne på M3:ans domäner.
Och sen så är det ju mer än bara motorn... mycket annat är ändrat i jämförelse med 135.
Jag avvaktar med min dom tills den blivit riktigt testad. Den har fått väldigt bra omdöme av dom som kört den tidigare.

I en idealisk värld skulle ja slå till direkt..Chassiet måste vara grym, och om det inte är helt hundra så kan det fixas till lite till ;-)
Men med vetskapen att jag kör nästan 3000mil/år och att bränslepriserna bara kommer att gå upp (peak conventional oil nåddes 2006 enl. IEA), och dessutom att jag redan kör på gränsen på vad som jag tycker är godtaglig på allmän väg, så konstaterar jag bara att jag redan är riktig nöjd med min "1Md"...
onehp: ja en 1 serie m coupe ska nog köras som entusiatsbil nångång i månaden :P tyvärr så har man inte råd med det
Jerry: många gör så men jag tycker att det skulle vara synd att ha en sån bil och köra den så sällan. Är nog mer körentusiast än bilentusiast...
Jo
211
JockeX
Touareg
Vad jag tycker är roligt är att N54-motorn numera är klassad som en M-motor =)
pa
17
patrickbriem
F07 535i GT
Blir så förbannad. M = råstyrka och inget jvla turbotrams. Skall alla kommande
M-versioner ha turbo...?
/p
patrickbirem:allt handlar ju om utsläpp och downsizing nu och för att uppnå samma effekt som tidigare krävs turbo och tyvärr så lär alla framtidens motorer ha det
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Skall bli spännande att se va dom kommer kosta beganade om 1-2år, kanske kan vara ett intressant byte =) Redigt snygg iallafall.

Fast kan hålla med om att motorvalet är lite fel i den.
Nån här som köper en? Eller känner en (som känner en)?

Tycker det är rätt tyst bara (iäven AP:s M delforum), på utländska forum är det betydligt mer liv...

Nån som vet vad det får kosta??
Bilen tros hamna i grundutförande på runt halvmiljonen.. Kostar 50500Euro i tyskland. Man hade ju kunnat hoppas på ett grundpris en bit under halvmiljonen så den klarat sig på ca halvmiljonen hyffsat utrustad och då nerprutad.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har planer att köpa en inom ett år. Men först vill jag provköra för att se om den är värd pengarna.
Du får ju en fin beg M3 e90 för samma slant så det är nog många som jämför de alternativen.

//Stefan

Mina bilar:Länk
jag har med planer på att köpa fast om sisådär 5år hehe
Jag har beställt en, det finns ännu dock inga priser i Sverige, men ser man till tyska priserna och Eurokursen så lär den landa på runt 450´ plus extrautrustning. Sen kan man ju alltid jämföra att man får en "bra" M3 E90 för samma pengar men det blir ju samma om man jämför att man för samma pengar som en "bra" M3 E90 får även en "bra M5 E60" osv. Tror inte man ska stirra sig blind på dessa jämförelser. En 1 M är en 1 M och en M3 en M3 osv.

/Anders
med känsla: har du bestämt dig för färg??
Nej men är nog rätt säker på att den kommer bli vit. Egentligen ska man väl beställa den i BMW-s lanseringfärg Valencia Orange, men är osäker på om jag kommer trivas med en orange metallic bil även om den ser läcker ut. Vitt känns säkrare och även sett på sikt ur andrahandsmarknadens synvinkel. Metallictillägget kan man ju dessutom lägga på annan utrustning som stereo eller liknande. Tycker den ser väldigt läcker ut även i vit.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.