|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alex84: Du vill verkligen inte ge dig va? Läs de nio sista orden på rad tio i det ursprungliga inlägget. Gärna högt för dig själv. Havapaint syftar på bromsbeläggen som jag och säkert övriga trådläsare tolkar det. Utöver bromsbeläggen tillhörande framaxeln verkar havapaint dessutom ha låtit byta styrväxel samt de främre nedre länkarmsbussningarna. Nu är jag inte den som ödslar tid på tråddueller. Jag skriver inlägg för att hjälpa. ...somliga att finna lösningar på sina problem... ...somliga att läsa hela instruktionen... Havapaint: Om du hittar lösningen på problemet, tala gärna om vad det var. Alex84: Jaa... Du får mig att minnas gymnasietiden. Jag tackar för mig för denna gång. |
|
|
Men gubbar... Det här är inget att vara sams om - ihop och slåss! Bestäm tid och plats och meddela det här så kan jag med inträde och spel på vinnare. Vinsten ger vi oavkortat till havapaints felsökningsprojekt. Onestorm: Alltför många läser halva inlägg och tror att de vet vad som står i den andra halvan. Det är likadant när man pratar med en del (samma del?) människor också, de lyssnar bara på halva meningar. Det är bra att påpeka detta emellanåt. Tummen upp! Alex84: Ibland låter det som att missljud är på ett ställe fast det är på ett helt annat ställe. Så ibland är det rätt att utöka felsökningen till ställen som inte är med i beskrivningen. Tummen upp! Slutsats: Att läsa hela instruktionen och att utöka sökområdet är inga motsättningar. Det ena utesluter inte det andra. Bra tips från er båda. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag råkade ut för ett fel som inte är uppräknat här än. Det oljud du beskriver hade jag också. På min bil var det bromsskölden som delat sig där den är ihopnitad. Jag kunde inte se felet förrän jag tagit av bromsskivan. |
|
|
haha börjar bli underhållande läsning det här:) ja tackar alla för tippsen, ska undersöka det närmare nästa vecka, jag lovar att återkomma med vad det va för någonting som glappade! Tackar alla så länge, MVH /Adrian |
|
| Roligt att se att vissa individer tar åt sig så pass av att folk misstolkar ibland och måste då vara där med ett finger och rätta... Sak samma, hör av dig när du du vet något om problemet för jag har som sagt samma fenomen. | |
|
Lustigt att se att vissa individer stör sig på att någon försöker förhindra att andra blir ovänner och måste då vara där med ett finger och rätta... It takes one to know one. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Syfta dock inte på dig.. | |
|
Åh, my bad. Sorry. :-/ Fast det skulle mycket väl kunna ha varit det och eftersom jag tog åt mig så är det väl så? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Gammsl tråd men jag undrar om Havapaint fick någon lösning på problemet då jag har samma typ av missljud i min e39. Mvh Mats | |
|
Jag hade samma problem med min, och bytte stabilisatorstag utan framgång. Bytte därefter dragstagen och ljudet försvann. Kommer dock inte ihåg om det tystnade vid inbromsning eller inte... Hursomhelst har ett liknande ljud börjat höras igen (efter ett drygt halvår) vid körning på kullersten. Ska byta fjäderbenslagringar framöver, hoppas att det löser saken. Svårt som sagt att felsöka, men mitt råd är att byta stabilisatorstag till att börja med, då de är billiga och tar en halvtimme att byta. |
|
| Ok, får väl kolla detta på måndag då den ska in på en verkstad, se om de hittar något då. Mvh Mats | |
| Har idag kollat upp e39:an på en verkstad, i mitt fall är det båda stötdämparna fram som i princip är helt slut, så till 99 procent är de det som orsakar missljuden. Ska till firman som sålt bilen, då jag har 1 månads trafiksäkerhetsgaranti, ringde till Mrf och de sa att detta definitivt ska gå på den garantin. Det roliga i kråksången är att bilfirman har bytt det högra fjäderbenet inkl stötdämpare. och nu säger den verkstad som jag besökte idag att den högra stötdämparen är sämst. Mvh Mats | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.