|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det närma sig, den 3-4 augusti, ni missar väl inte den stora träffen. KNUTSTORPSTRÄFFEN 3-4 augusti INBJUDAN BMWClub Schweden hälsar välkommen till årets största BMW-träff på Ring Knutstorp Länk //Palle | |
|
Nääää,det är klart man kommer dit!!!!Måste ju titta på alla fina 02:or som lär dyka upp där eftersom det är 10 årsjubilium och år 2002!!!! Är det nån som har en fin 520i eller 525 för max 25 000 så hör av er till mig snarast. Mvh Ricke |
|
|
Glömde en sak:Det ska vara E34 modellen. Mvh Ricke |
|
|
Ricke: har du nån annons på 520in nånstans som man kan kika på??? //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Om man bara skall åka på en träff - då är det denna träffen! Massor med bilar, massor med människor och massor med kul! I princip så finns alla modeller som tillverkats av BMW representerade, från Barockängel till M3 E46. |
|
|
Hejs!...Jag tänkte för första gången åka på Knutstorp-träffen...undrar lite...i senaste Bayerska Bladet står det om Master starter (accelerationstävling)...är det 402m el 201m det handlar om..? Dessutom läste jag i en äldre BB att man vid en tidigare K-torpträff kunde få effekten mätt på sin bil...Finns den möjligheten i år oxå? Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Petri: Master starter är 402m, ang mäta effekten på sin bil, så hoppas jag någon annan kan svara på det. Det är en stor träff, kommer ca 200 bilar.... //Palle |
|
|
Jag har inte sett någon effektmätningsmojäng dom gånger jag varit där men visst kan man ha missat det? Ett sätt och mäta effekt är ju att vara med i master starter och övriga tävlingsmoment. Detta är verkligen årets höjdpunkt som man verkligen ser framemot. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Träffen 2000 fanns det en bromsbänk på plats. Den var egentligen tänkt för att bromsa cupbilarna för att se att ingen fuskade. Och eftersom det blev tid över så erbjöd dom sig att bromsa alla som ville. I år vet jag dock inte om det kommer en bänk för dom har inte varit varje år. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
| Jag ska oxå försöka titta dit =) | |
| Master Starter är INTE 402 meter, brukar vara 201 meter och sker utan tidtagning.. | |
|
Ok! tack för svaren...ska bli väldigt kul i vilket fall att besöka Knutstorp! :) Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Som relativt nybliven BMW-ägare funderar jag också på att åka till Knutstorp i augusti. Men jag är ännu inte medlem i BMW CS, men om jag snabbar mig så kanske jag hinner bli det innan träffen, eller vad tror ni? Vad är det för en träff, bankörning eller utställning eller vad är det? |
|
|
J.L: Om jag inte har fel fel, så går det att lösa medlemskap på träffen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
J.L: Det brukar vara så att du kan teckna medlemskap på plats till rabatterat pris (minus 50:-). Program enl: Lördag 07.00 Registrering och Anmälan 09.00 Träning BMW Cup 09.45 Förarmöte Bankörning 10.00 Träffen inleds med Välkomsttal 10.00-17.00 Aktiviteter på banan Bankörning Familjekörning Tjejkörning Familjekörning 02 12.30 BMW Cup 14.00-15.30 Master Starter (Accelerationtävling) 17.00 Barnens Trampbilsrace 17.00 Landskamp 02-aktiviteter 18.00 Gemensam Middag Söndag 07.00 Registrering och Anmälan 09.00 Träning BMW Cup 09.45 Förarmöte Bankörning 10.00-17.00 Aktiviteter på banan Bankörning Familjekörning Tjejkörning 11.00-11.30 BMW Cup 13.00-15.00 Master Driver (Ett varv på tid) 15.00 Prisutdelning 17.00 Träffen avslutas För de som kommer långväga så finns det möjlighet till Camping uppe vid halkbanan. Det brukar vara gott om folk där och trevligt på fredag/lördagkväll. Mer info och anmälan finns på Länk Väl mött på Ring Knutstorp Johan Larsson Sektionsordförande BMW CS Syd |
|
|
_Johan_: Sorry fel av mig. //Palle |
|
| Palle: Du är förlåten ;) | |
|
Vad krävs det för att vara med i Master Starter (Accelerationtävling)????? Peter Gbg |
|
| simba_1: Att du är medlem i BMW CS och har "checkat in". (Dvs anmält dig och betalat inträde) | |
Grusse |
Jag har stora funderingar på att besöka Knutstorp i år, så jag har sneglat ett antal gånger på inbjudan i BB Nr.2. Jag har lite funderingar om dom olika aktiviteterna. Vad är det för skillnad på Ban-körningen och Master Driver? Master Driver är 1 varv på tid står det, men det står inte vad som gäller för Ban-körningen. Sen om man läser om Masterstarter så får BMW-cup bilar "EJ" delta, och om Master Driver så står det att BMW-cup bilar "Får" delta. Och sen står det med lite finare text på ett annat ställe under rubriken "Master Starter och Master Driver" BMW-cup bilar får ej delta. Någon som vet vad som gäller för Master Driver, får cupbilarna delta eller inte? |
|
Master Driver: Ett varv på tid med stående start. Inga BMW-Cup bilar i övrigt klassindelning enl. listan. Bankörning är just bankörning, det är dock krav på att bilen är besiktigad, påställd och försäkrad. Varför inga BMW-Cup bilar i Master Driver? Säger sig nästan självt, de skulle rensa bordet på priser då de är så pass modifierade att vanliga bilar inte skulle ha en suck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.