|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej grabbar ! Jag jobbar som truckchaffis i Örebro och när det kom förbi en lastbilschaffis med blandat gods varav hälften skulle till biltema & hälften till mekonomen ! & tex skulle köpa lock till expansionskärlet mekonomen där kostade locket mera än på bmw orginal. Jag vet ju att många tänker ääh ! jag åker till mekonomen eller ev biltema ist för bmw för det ska vara så dyrt ;) , men kolla en gång extra ibland ! MVH | |
| Fattar noll vad du menar | |
| Har du gått på spånken Sigge:D Jag fattar inte heller nått.. | |
| Han menar att man ska kolla på BMW först om man ska ha delar, för ibland/oftast är det samma pris/billigare fattade ialf jag det som? | |
| Men hur kommer lastbilen med halva lasten till Biltema och andra halvan till Mekonomen in i bilden? | |
| Jag ser nu att jag skrev luddigt.. Ukkla de stämmer så jag menar | |
| han menar väl att det kommer fråna samma lerverantör.. och att man ska kolla på bmw först för det kan vara billigare.. | |
| köpte termostat till min 05 530d på bmw 500:- på mekonomen 629:- | |
| Sånt jag menar mackan plus att det är original ;) | |
|
ett tips bara köp aldrig olje filter från bli team dess back ventil finns inte , lika med att motor inte får olja när mortor e kall micke |
|
|
ett tips bara köp aldrig olje filter från bil team dess back ventil finns inte , lika med att motor inte får olja när mortor e kall micke |
|
|
Har hört samma sak, att när leveranser kommer, så sorteras SAMMA vara i olika korgar , till olika företag, t.e.x. korg ! är Biltema, korg 2 Mekonomen o.sv. Men just att det är SAMMA produkt till alla..men billigare hos andra..kolla noga... Beemoholist javisst! |
|
|
Micke77: Det där med Biltemas oljefilter är bara skrönor. Det finns tester på nätet där det bevisas att Biltemas filter i flera fall är bättre än vissa "premiummärken". Ingen backventil och jättelite papper som dessutom har porer som en tesil i filtren, undrar vem som hittade på det? |
|
| Sitter väl hur som helst ingen backventil i BMW´s insatsoljefilter... | |
| Micke77: Om motorn "inte får olja" med BT filtret när den är kall så borde väl oljetryckslampan lysa då den allt som oftast sitter EFTER filtret??? | |
| Den enda gång jag kan tänka mig att det kan bli problem pga oljefiltret är om filtret är igensatt samt att "bypass" ventilen är inbyggt i filtret och att denna ventil inte fungerar/finns... | |
|
Mycket av biltemas grejer tillverkas av stora tillverkare. Tog deras artikelnummer som stod på en rem och sökte runt lite, visade sig vara godyear som var tillverkare. En del grejer är dock skit, ofta stämmer det att man får vad man betalar för. |
|
|
Köpte koppling till min gamla M3 E36a sachs tror jag det var om det är rätt stavat.det var iaf samma märke på både bmw/mekonomen Bmw 4200sek Mek 2900 sek veckan efter jag köpte kopplingen på mekonomen gick priset ner till 2600 typist..Men håller med sigge man skall alltid kolla runt innan man köper nåt. |
|
|
Det har jag också sagt många gånger. Behövde en detalj till bromsoket som blev deformerat efter mina aggressioner. Den kostade 250 på Mekonomen, Micro skulle ha 275 så jag chansade med originalet på BMW och till min stora förvåning 130 kr. Tack och adjö med den saken. Så jag håller med Sigge, det är många gånger BMW själva är både billigare och ibland mycket billigare än vad Micro, Mekonomen mfl är. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Hur stor skillnad är det att handla från biltema gäntemot skruvat.se för att ta ett exempel. För mig är det samma segment, det är billigt och man vet inte vart grejerna kommer ifrån. Det märkliga med Mekonomen är att många delar är dyrare än att springa in på märkesverksstaden volvo, bmw tex. Beträffande biltema och samma tillverkare, när det faktiskt stämmer så ser man det också oftast i priset, det är inte jättestor skillnad tag tex stötdämpare det skilljer bara knappt 200 kr från mekonomen. |
|
|
m5:mackan; Jag köpte min termostat på BMW för 840kr, kostade 377kr på mekonomen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.