|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag har en god vän som också är intresserad, men har tyvärr sålt sin Bmw till förmån för en Mitsu. Om han får vara med på ett hörn bara för att vi ska bli flera så är vi 6 stycken intresserade. BMW CS #07491 |
|
| Jag är helt klart intresserad.. skriv upp mig på listan:D | |
|
Så dom som tycker det skulle kunna funka med ett gemensamt BMW garage i krokarna runt Järfälla/Bromma är: -riku -Wannabedivers -catch_me -Beolab -delorian -Decerto Personligen tycker jag det vore grymt med ett garage med bara BMW.. Men det kan väl ge sig med tiden!? |
|
|
Jag ser hellre att vi är fler oavsett om någon annan äger en annan bil av annat märke det ger bara fler erfarenheter och kankse ger oss möjligheten till större lokal och vi får ihop det. Bara personen är städad och är ordningsam, är man med så är man med. Jag tror att om vi ska hitta nåt så får vi nog sänka kraven lite och leta över ett större område, jag själv kommer ju inte ha det som varje dag parkering för bruksbilen. Nånting i lunda vore perfekt. ingen här på ap som har kontakter i fastighetsbranchen? Det ska helst vara en lokal som är godkänd för att köra in bilar. |
|
|
Jag håller me till 100%. Menar du lunda industriområde? Finns vinsta industri som har en del tomma lokaler vet jag. Ska hör med min farsa. Han har företag där. BMW CS #07491 |
|
| Finns de inte några som är intresserade som bor lite mer söder/väster om stan? | |
| Jag är helt klart intresserad av ett gemensamt garage! Liksom Haas skulle det passa mig bättre söder om stan men blir det Järfälla/Bromma eller dylikt så skulle det funka också. | |
| Ännu en Länk | |
| Jag bor på västerort och har långt till allt. Om ni nu inte vill ha garage ute på Ekerö. Finns hur många tomma lador här. | |
|
Så dom som tycker det skulle kunna funka med ett gemensamt BMW garage i krokarna runt Järfälla/Bromma är: -riku -Wannabedivers -catch_me -Beolab -delorian -Decerto -Riskokaren:D -Impnaz, även intresse av söderförslaget En lada på ekerö skulle kunna funka för mig! Då kanske vi kan få stort och billigt! Sen blir det ju nära till Brostugan;) |
|
| Bara det finns el o vatten så skulle det funka och som sagt borde ju bli vettig hyra också | |
|
Jag ska kolla upp det. Om man får en fin hyra kanske vi dessutom kan slänga upp lite gipsskivor och isolering. Det enda jag ser som ett problem är hur vi ska göra med eventuella hyresavtal. Jag känner inte att jag vill ta risken att stå på en kontrakt och ansvara för att samla in pengar osv. En lada kan man ju säkert hyra med lite svarta kontanter utan avtal så då är det väl lungt men det blir genast svårt om vi ska en mer seriös lokal. Då måste vi nästan ha en förening som kan agera juridisk person. Och som ny förening kräver ganksa många att man måste betala en stor del av årshyran i förväg och då får vi ligga ute med en del pengar. |
|
| Man kan väl tänka sig att man betalar 2-3 månadshyror vid tillträde, om någon vill hoppa av så har man ju lite tid att hitta en ersättare. | |
|
Ska du hyra en industrilokal och är en nya "organisation" utan trackreckord gällande ekonomin så får du punga upp bra mycket mer än 3 måndashyror. Det är ganska sällsynt att man skriver mindre än 2års kontrakt på affärs/industrilokaler. Dvs du är skyldig att betala hyra i 2 år och det kan vara lite jobbigt att stå som ansvarig där ifall skiten träffar fläkten. Detta är ju naturligtvis om man inte har kontakter som kan styra upp något. |
|
| Jag tänkte på ladan i.s.f. | |
|
Hej, Kontraktstiden för en lokal är normalt 3 år. Räkna med att deponera minst en kvartalshyra. Moms tillkommer oftast, sen kan larm och försäkring vara bra att ha. Realistiskt är det svårt att komma under 2000 kr/bil i shlms området. Jag har undersökt några intressanta lokaler i Märsta men har haft svårt att få tillräckligt många intresserade för att bära kostnaden. |
|
| Larm biten är inga konstigheter jag jobbar på ett bevaknings företag och sammanträffande nog så har mitt bolag täcknat avtal med hela järfälla kommun så vi har bilar i området 24/7 skyllta och få det bevakat det ordnar jag for freeee. | |
| Märsta är ju långt borta för oss Järfällabor. Där fanns ju ett garage som verkade vara ett bra alternativ, vet dock ej kostnaden för den som jag länkade till. | |
| catch_me. problemet är väl snarare om man ska ha en försäkring som funkar måste man ha ett avtal på larm och bevakning. Så är det iaf på mitt företag som har kontorslokaler. | |
|
En ladugård skulle ju vara perfekt! Då har vi större möjlighet att få ner hyreskostnaden samt att betalningen utförs kontant.... Vi slipper säker skriva avtal och liknande... Att vi sedan får isolera och gipsa ser jag inte som ett problem om hyran är låg. Skulle bara bli kul!!! Tycker även att vi lägger några hundringar per person/månad till den gemensamma kassan. Kassan kan användas till inköp av gemensamma maskiner, byggmaterial eller annat som "klubben" anser det finns behov av! Som ni tidigare vart inne på så bör ju samtliga medlemmar gå in med ca 3 månadshyror i klubben. Som riku säger så ska klubben inte känna stress om någon bara drar eller struntar i att betala. Då har klubben lite tid att i lugn och ro att lyfta ut personens bil på gården samt leta efter ny medlem:D Så för min del så vore det toppen om Decerto hittar en stor lada med el betonggolv och vatten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.