AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
22.782

Större garage/lokal gemnsamt i stockholm

Sida 1 av 8
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Letar för fullt efter ett ställe där man kan hålla till och göra lättare underhållsarbete på bilen, samt som kan användas som en uppställningsplats om man så vill.
Men det är inte lätt att hitta något eftersom dom få alternativ som finns inte tillåter något annat än förvaring.
Tänkte därför om det finns andra som kanske är i samma sits som mig, att kanske gå ihop några stycken för att kunna hyra en lokal som man kan hålla till i...vore väldigt trevligt med ett ställe bara med bmw :-)
Vet i försej inte om det är lättare att hitta ett sånt ställe,men har fått för mig det bara...
Någon som är lite intresserad av denna idé och kanske utveckla den lite?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag är intresserad, men inte uppsala =)
ri
699
riku
740iA -97
Jag har haft liknande tankar, vore ju förbaskat trevligt med BMW folk som kan utbyta knowhow.
Man kan ju tex. låna specialverktyg av varann o.s.v.
Det skulle va nice med en riktig mek lokal för BMW! Har vart så avis på polarna som har ett Corvette garage:(

Denna kan inte kosta mycket per kvm/år..

Länk
ri
699
riku
740iA -97
Den ser ju perfekt ut, undrar om det finns tillräckligt med intresse bland AP-folket?
Som sagt den borde inte vara så himla dyr då den annonseras som P-platser.
riku: Känns som om att det skulle kunna gå att få ihop 15 bmw ägare till ett mekgarage!
15 mekplatser a´40 kvm

Kvarvarande yta (60kvm) för gemensamma svetsar, kompressor, däckmaskiner, billyft, tvättplatta mm.

Sen måste det ju klämmas in ett fikarum:D

Vad kan lokalen jag länkade till kosta? 300:-/kvm? isåfall 1100:- per gubbe i månaden + el och klubbkassa som finanserar klubbens gemensamma maskiner..

Kanske värt att kolla upp!?

Finns det något intresse?
Finns det möjlighet att hyra den uppvärmd eller är det ett kallförråd, parkeringsgarage? Skulle tro att hyran skiljer sig enormt om den är uppvärmd eller kall.

Micke

Länk
ri
699
riku
740iA -97
Kan du kolla upp vad dom vill ha i månaden jag har lite tajt med tid just nu.
Jag är absolut intresserad dessutom ligger lokalen nära mig.
Den lokalen som jag länkade till kan vi glömma! Den ska först renoveras och efter renovering vill dom ha 950:-/kvm + moms.. Helt otroligt.. Jag menar riktigt fina lokaler brukar kunna kosta 700:-/kvm..

Man skulle ha tag i en gammal ladugårdsbyggnad med betongplatta och skivade väggar!! Skulle nog sitta fint för en bonde att få in kanske 10 papp rostfritt varje månad för en tom och avskriven lokal..

Jag kan lägga ut krokar om det finns intresse att gå ihop om en stor bmw lokal!
ri
699
riku
740iA -97
Herregud det är ju kontorspris.
En ladugårdsbyggnad är ju inte fel heller men helst inte för långt från stan,annars blir nog intresset svalt.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kul att det finns intresse för detta.
Fast tycker inte det behöver vara något jätteseriöst ställe, utan att det går att vara där inne vintertid, och att man kan låsa liksom så man vågar lämna saker där.
Inte sugen på att pröjsa hur mycket som helst för det i månaden.
Sen vilket ställe den skulle ligga på är ju alltid svårt, för någon blir det ju alltid längre än för någon annan.

Haas: Vilken sida av stan bor du?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Södertälje.
Skrev Stockholm eftersom annars hade ingen brytt sig om tråden.
Har ingenting i mot om man får åka en bit,men skulle det bli uppe i norrort som vissa bor i så får man nog fundera :)

Ok! Själv bor jag i Järfälla!
Men som sagt allt kan övervägas. Och två BMW garage i storstockholm kan ju funka det med:)

Vi får väl se om det verkar finnas intresse!
ri
699
riku
740iA -97
wannabedivers jag bor också i Järfälla närmare bestämt Aspnäsvägen.
Jag ska lyssna med vår ordförande om det finns några möjligheter i vårt stora garage.
Där finns redan några som har en del typ 100 kvm med väggar.
Vi har kameraövervakning så det är så säkert det kan bli.
Apropå ditt nickname ärdu dykare? Jag tog OW cert. förra året.
riku: Det vore ju kanon om det gick att få ett garage i Järfälla:) Själv bor jag i Kallhäll.

Stämmer att jag är dykare, har dykt i många år...
Wannabedivers kommer från tiden jag höll på med lite mer avancerad teknisk dykning:D
ri
699
riku
740iA -97
Va kul ännu ett gemensamt intresse, jag ska kontakt med ordföranden han bor i samma trapp så jag springer på honom titt som tätt.
Jag skulle helst vilja ha tag i ett garage där det tillåts kapning svetsning o annat allmänt bankande:) Det kanske inte funkar på Aspnäsvägen:/

Jag vill kunna hålla på med lite projekt och inte bara se det som förvaring.. Jag har idag bilen i mitt villagarage där jag kan banka bäst jag vill. Men det är trångt, trångt, trångt och ingen att diskutera och ta en fika med:D

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Jag är också intreserad bor i Järfälla/Viksjö
mvh
ri
699
riku
740iA -97
Va kul då är vi 3 från Järfälla.
Nu gäller det att hitta ett bra garage, hoppas det går att lösa i vår förening.
ri
699
riku
740iA -97
Ja svetsningen kan ju bli ett problem men ska höra med ordf. vad dom andra gör innanför plåtväggarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.