AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
22.784

Större garage/lokal gemnsamt i stockholm

Sida 2 av 8
Haas: Kanske får bli ett norrgaraget och ett södergaraget:( Fast det kan ju bli kul det me!

Så dom som tycker det skulle kunna funka med ett gemensamt BMW garage i krokarna runt Järfälla är hittills *trumvirvlar*

-riku
-Wannabedivers
-catch_me

Kul!! Hoppas fler är intresserade!!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det får nog bli så, för att ha ett i norrort för blir nog lite för jobbigt i längden.
Hoppas ni hittar nåt bra, och sen får jag hoppas några andra är intresserade av nåt mer i söder.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
En till från Järfälla här! Jag har bilen i Järfälla men bor numera i Bromma och söker garage för lite lätt underhåll men framförallt att den står säkert! Pm:a gärna mig om någon lyckas hitta ett ställe! Bara det ligger i stockholms län! Vore kul om folk med samma intresse kunde ha sina Bmw här o dela erfaranheter o vår hobby oss i mellan! Mvh Fredrik

BMW CS #07491
Så dom som tycker det skulle kunna funka med ett gemensamt BMW garage i krokarna runt Järfälla är hittills *trumvirvlar*

-riku
-Wannabedivers
-catch_me
-Beolab
Bromma järfälla fungerar för mig
Att hyra en hel våning i motorborgen i solna kan ju fungera det också.

Passerade solvalla efter innan sundbybergspåfarten.

gamla milllitär barracker eller liknande, så att de längst ut på knuten gjort nån ljus verkstad där med lyft å grejer en sådan lokal vore nåt men allting är upptaget skulle jag tro.
Tror det är vasakronan som står för lokalerna där.
ri
699
riku
740iA -97
Vad tror ni om denna lokal? Länk
Så dom som tycker det skulle kunna funka med ett gemensamt BMW garage i krokarna runt Järfälla/Bromma är:
-riku
-Wannabedivers
-catch_me
-Beolab
-delorian
riku: Lokalen du länkade till såg fin ut! Men såg ut som det var mycket kontorsytor.. Kanske du hade en tanke?
Här är en lokal till: Länk
ri
699
riku
740iA -97
Jag tänkte, eftersom det står i annonsen att man kan dela upp samt kanske utöka, kanske skulle klara sig med garagedelen på 100kvm.
Vi är ju inte så många än och kostnaderna kunde kanske hållas på en rimlig nivå.
Om man tittar på plan ritningen verkar det vara ett litet rum i garaget,kanske ett fika rum.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Hehe 650kvm då får vi in halva AP's alla bilar nästan;) detta vore hur kul som helst, än som idag åka ner till garaget själv och skruva lr lik. Vi fyra kanske skulle träffas innan på en fika och prata ihop oss. Det skulle vara bra om vi får ihop några fler så vi kommer ner på runt 1000 lappen / mån. Mvh Fredrik

BMW CS #07491
ri
699
riku
740iA -97
Ja en fika vore väl inte fel så kan man ju lägga upp lite taktik.
650kvm låter väl stort när vi bara är 4,eller man kanske ska flytta in där då har man ju alltid nära till pärlan.
riku: Missade både planritningen och att det gick att "stycka" fastigheten:D
Ja den kan ju vara nått!

Vi är nu 5 intresserade! Hur många kvm tror ni varje bil behöver? (storlek per garageplats)

Jag personligen vill ju kunna sätta upp arbetsbänk och kunna ha båda dörrarna öppna och samtidigt kunna gå runt. Till det vill man ju gärna ha lite utrymme framför och bakom!

Utöver bilplatser så skulle jag uppskatta några allmänna platser i form av fika, kompressor/svetsrum kanske en tvättplatta mm

Men det är mina tankar! Vad säger övriga?

ri
699
riku
740iA -97
Min 5m lång 187cm bred,jag tror att 6x3m per bil borde räcka för det väl sällan man är på samma sida och meckar.
Då kan man ju nyttja lite grannens space.
Och ja en arbetsbänk är ju ett måste.
Egentligen måste man ju åka och titta på lokaler för att få en uppfattning om det kan funka.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Ja detta skulle kunna bli något. Fikarum, kompressor, och öltunna som fylls på till helgen;) men om vi skulle ta o bestämma en fika och prata igenom lite o sedan kolla runt på olika objekt. Sedan måste vi skriva kontrakt oss i mellan så inte alla sticker och två blir kvar som får betala hela hyran själv mm.. Mvh

BMW CS #07491
ri
699
riku
740iA -97
Här är en till en bit att åka bara Länk
Tycker absolut vi ska träffas för en fika! Kul! Men kanske vi ska vänta lite i hopp om att fler hakar på! Tror det är bra om vi är fler än 5 intresserade! Brukar tyvärr alltid vara någon/några som hoppar av.

Ska vi ge det någon vecka och se om det blivit stabilt med intressenter?

riku: sista länken är ju grym!! Som du säger så ligger kanske lite långt bort..

Var det någon som sa öltunna... Mumsfillebabba säger jag:o)
ri
699
riku
740iA -97
Märsta kan ju vara intressant för Uppsalabor.
Det är nog vettigt, som du säger, att vänta lite så kanske vi blir fler.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Håller med om att vi ska vänta lite, ju fler desto billigare har precis blivit pappa för andra gången och har blivit tvungen att köpa en 7 sitsig så ekonomin är inte den starkasta sidan just nu,,men tänker inte hoppa av. 330in är oxå en familje medlem och förtjänar en bra garage.(helst en med värme)Kan tyvär inte inte komma åt sidorna ni länkar då jag är på jobbet så kan inte se specen på objekten ni länkar till och de flesta sidor är spärrade förutom AP haha.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.