|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Btw; Tycker värmen är kanon ialf i min bil! | |
| -25 igår, jämn och fin hastighet. Ett dovt "donk" hörs ifrån motorn.. Bärgare och hyrbil. Suck. | |
| vad hände? | |
|
Äger tyvärr inte min "gamla" pärla längre, men under 3 relativt hårda vintrar så hände absolut ingenting....den gick felfritt och dessutom billigt, bytte en dimljuslampa och termostat på 8000 körda mil.....totalt 14000 när jag sålde, lär aldrig äga en så pass felfri bil igen....och förbannar mitt dåvarande tillstånd varje dag..."mer eller mindre tvingad att skaffa tjänstebil"....hoppas och tror att nuvarande ägare brukar den lika ömt som jag gjorde ;)... Bilen i fråga var/är en 525 iA touring M-sport, oerhört stabil i vinterföre dessutom..SAKNAR!!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Visade sej vara ett enkelt fel, något med elektroniken iaf. Ska kontakta verkstaden för at veta vad dem gjorde. Dock ga något annat upp, nu visar den "suspention level inactiv." (om jag minns texten rätt) är det detsamma som nivåreglering? | |
| Japp. Där skulle det kunna vara köldrelaterat. Is nånstans, men det ska finnas ett luftfilter till kompressorn. | |
| Vintern har iofs bara börjat men känner att min bil går som en klocka! går upp i temp som en normal bil & beter sig underbart andvänder nokian haka 4or runt om och bilen är sjukt stabil på vägen! har aldrig varit så nöjd med en bil som denna & då har jag haft bra mycket nyare bilare årsmodell mässigt en denna ! , men jag säger bara tysk kvalité de är bra grejer de, bara att pyssla om den så beter den sig som en pärla tebaka :) | |
| Inga problem. Förutom frusen vevhusventilation då :) | |
|
Har fått två stopp i vinter men har ingen aning om det berodde på kylan eller ej... -Generatorn la av i januari. -Bränslepumpen la av i februari. Bilen har gått ca 12 k mil nu. Mvh Martin |
|
| aldrig problem med min e39 beror kanske för att det inte är så kallt här i skåne plus så är bilen i garage!=) | |
|
Min står också i garage över natten. Men jag funderar på om det är det som gör att vissa fel kan uppstå. Jag menar ut i -20 på morgonen, sen in på eftermiddagen i 15 grader och så vidare. Det är ju ganska stora temperatur skillnader med fukt och kondens som resultat. Mvh Martin |
|
|
Ja, det är nog betydligt bättre med kallgarage... Bilar som går in och ut i varmgarage dagligen tenderar till att rosta mer också. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| vet inte om kallgarage är så bra. jag har det men det är jämt fuktigt där inne, bilen torkar inte. så den står där i ett rostbad. min sllutsats är att kallgarage/carport är att föredra när temperaturen alltid ligger under -10 eller så, så att allt är konstant fruset. Det är inte mer än någon månad per år det är så kallt konstant men ofta är det några minus/några plus och bilen får aldrig torka. | |
|
Eftersom jag har varm-garage och sett vad detta ställer till med så rekommenderar jag också kall-garage när kylan sätter igång. Carport eller kall-garage ( tak över bilen ) är det bästa för att undvika rost mm. Skall göra en provisorisk carport till nästa säsong. |
|
|
Jag har bilen stående ute året runt (i carport visserligen), och jag har inte haft några problem vare sig med att starta bilen eller att stänga dörrarna ens när det varit -30 grader. Dock så kan det knaka lite från inredningen när det är kallt, och ett visst gnissel kan höras från ratten, det låter som om någon plastdetalj skulle kunna ligga emot. |
|
|
Alex84 : Mycket snack å lite verkstad.............-( ????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.