|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| På tal om bromssräckor.....jag menar förstås dubbat vs dubbfritt ;) | |
| esadh : Eftersom man vet vilken kvalité billiga kinadäck har så är det inga problem att dissa dom. Man behöver inte skaffa sig egna erfarenheter utan kan läsa test som t.ex : Länk och få en god uppfattning om vad ett däck går för. Jag skulle aldrig komma på tanken att skaffa mig en egen erfarenhet av däckmärket i fråga. | |
|
Från ingenstanns , det är sommardäck som jag har av märket. nu till vintern kör jag nokian haka4or. Jag tänker oavsett vad du tycker GE osv. prova dessa däck till vår/sommaren & skaffa mig en egen uppfattning. recension hit & dit finns folk som ger Beck filmerna 1sol & det finns dom som ger den 5solar, så skämt & sido. Men ni som kan allting " GE osv " , vilket däck rek. ni jag ska andvända? MVH Sigge |
|
|
Länk ett till test Länk |
|
|
Eftersom du uppenbarligen blir stött och småsur av svaren du får så tycker jag att du ska åka på dina triangler och vara nöjd med det. ;-) Annars så finns det många däck i "mellanklass" som inte är så dyra men prestera rätt ok jämfört med budgetsortimentet. T.ex Fulda, Dunlop, Kumho eller varför inte Hankook som har fått bra betyg på senare tid. |
|
|
Blir varken sur eller irriterad, det handlar inte om däckens pris det är en kostnad jag klarar av ;) men tycker att man inte ska öppna munnen om det man inte kan, för mig är det mera intressant att läsa om folk som använt däck märket. |
|
|
@ Sigge019: Tycker Du ska prova däcken Du funderar på. Ett ex är hangkok däcken som jag testat i omgångar sedan 10år tillbaka. Hangkok däcken var rena sk..en från början med taskig slitstyrka,jämnhet och rent av livsfarliga på våta vägbanor. Nu senare år har man hörsammat de skandinaviska kraven och kvaliteten har blivit bättre,så bra att lastbilsåkare valt däcken till sina fordon. Hangkok är koreanska och diamantdäcken kinesiska. Kina tillverkar Volvobilar numera så varför inte bildäck framöver ;) |
|
|
När det gäller många prylar så ger det mer att läsa om vad "vanligt" folk tycker än vad expeter säger. Tyvärr är inte fallet så med däck då det är i så extrema situationer man skilljer ett bra däck från ett dåligt. Därför blir det också ett dilemma då det krävs mycket tid och resuser för att testa däck och det finns så många aktörer på marknaden. Så risken finns ju att ett däck som är dåligt i mångas ögon kanske rent av är riktigt bra. Jag har dessa däck: BMW: Hankook Ventus S1 evo och Bridestone Noranza 2 EVO Saab: Hankook Ventus V12 evo och MICHELIN X-ICE När det gäller dubb/dubbfritt är jag rätt kluven. Men som vintrarna i södra sverige ser ut nu så skulle jag sattsa på dubb. Finns många däck att välja på och man för alltid kompromissa grepp/ljudnivå/föbrukning går inte hand i hand. /Rikard |
|
|
Det är också ganska naivt att tro blint på tester. Någon betalar testerna, och inte sällan är det tillverkaren av ena produkten som är inblandad. Jag vet att min svärfar var lyrisk över Windows Vista när det skulle komma för PC-tidningar rosade det oerhört, men hur bra är det egentligen? Speciellt med tanke på att Windows själva ersätter Vista med 7 redan efter två år... Allt man läser i tidningar är inte sant. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Nu är jag järv & satt på fälgarna med däcken på, www.garaget.org/siggeman , första intryck utav kört några mil är bra. får väll se med tiden ! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kommer att vara under -5 på förmiddagarna i örebroområdet enligt prognosen under helgen så då är det olagligt med sommardäck. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Mkt som är olagligt | |
|
Södra Dalarna (Gräns mot Örebro län samt Västmanlands Län ). Snöar nu Kl. 12:00. Gissar på 1-2mm/timme i nederbörd,så åk vidare på Vinterdäcken ett tag till !! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Snön hänger i luften här med, så för att slippa bidrar mera än nödvändigt till statskassans finanser så får det bli efter/till nästa helg när det är lagligt åtminstone på gasbilen, som ASC-T avinstallerades på igår för denna säsong. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Triangle däck?? Näää, nog ska dom va runda tycker jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.