AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.414

Triangle Däck?

Sida 1 av 3
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Som rubriken lyder triangle däck är det något att ha eller ej?

MVH
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Rekomenderar att du köper ett märke som du känner igen.
Gäller det vinterdäck så finns det inte mer än 4-5 märken att välja på om du skall ha ett riktigt bra däck.
/H
Skulle personligen aldrig köpa ett kinesiskt skitdäck när man kan få riktigt hyfsade däck utan att lägga till en förmögenhet. Vill minnas att däck av det märket blev rätt sågade i ams för ett par år sedan.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Skulle aldrig köpa nått däck från något okänt/mindre känt märke. Alla stora motortidningar gör årliga tester så läs dessa. Du kommer att märka att de alltid slänger in ett okänt märke och se hur de står sig mot de andra.

Vad jag har hittat om Triangle gäller ett av deras sommardäck. Det hade 10 meter längre bromssträcka vid våt väglag än Continental.

Vid vanlig lugn körning lär du inte märka någon skillnad. Det är när det verkligen gäller som du kommer vara glad att du valt ett riktigt däck. Vad enstaka personer tycker om ett däck säger inte mycket. Som privatperson är det omöjligt att säga om ett vinterdäck är riktigt bra.

Snåla aldrig in på däck en mer kostnad på 1000-2000 kan kännas hårt när de ska betalas men slår man ut det på däckets livslängd är det inte så farligt.

/Rikard
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Hej igen! , det var nämligen så att jag var iväg & köpte en uppsättning 20" fälgar idag och då satt det dom däcken på! , tänkte om det var något att hänga i julgranen :)?
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Är sommarfälgar/däck jag pratar om :)

Har Nokian Haka 4or som vintersuler PERFEKTA !
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Ja, i granen kan du hänga dem. :-)
Hänga i hjulgranen kanske dom duger till men att köra omkring på dom är nog ingen höjdare. B-)
Bra tänkt Håkan... =)
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Får helt enkelt ute och prova i vår :) är det skräp är det bara att beställa hem nya!,, kunde dock inte låta bli & köpa fälgarna det är ju så här dags på året det är rätt pris på saker&ting!
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
OK, kör försiktigt. Vore tråkigt om det blev Triangle drama! :-)

/H
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Haha ja det ska jag allt undvika!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Problemet är nog att du med stor sannolikhet kommer att tycka de är hyffsade eftersom du troligen inte lär köra dem på gränsen vid t ex väta under "kontrollerade förhållanden"...men den dagen du verkligen behöver så bra grepp som bara går att få, dvs vid en incident eller i värsta fall en olycka - det är då du kanske krockar i stället för att "bara" få lite högre puls en stund...

Har du tur kanske du aldrig kommer i en sådan situation (som de säger: De bästa förarna är de som aldrig sätter sig i en olycksalstrande situation!) men har du otur kan det bokstavligen betyda livet (ditt eget eller någon annans).

Tycket det är lite märkligt när folk kanske lägger ut tiotusentals kronor på fina fälgar och sedan sätter på skitdäck på dem. (jag syftar på tidigare ägaren till fälgarna)
Skulle ha större förståelse för om man köpte billigare fälgar och bra däck i stället!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Johan jag förstår exakt vad du menar , som jag åker runt nu i bmw orginal 15" alu , men med nokian haka däck = skit bra !.

Om triangle är så pass dåligt alla här skriver så är det bara att lägga en order i vår på nya
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Vi har skämtat sönder en kille som köpte Triangeldäck på jobbet, vem fan döper ett däck till triangel? hahaha stans skit
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
...kan var för att dom inte är riktigt runda utan mer som en triangel
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Kan uppdatera om att två utav däcken satt contintenal sport 2 på ;) blir att ha dom där fram !
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Bästa däcken bak Sigge.. Enklare att klara understyrning än sladd.. :)

//amullo
Visa användare
132
Diesel Anders
535d M-sport F11 -11
Jag tycker tvärt om, hellre att det styr och BROMSAR bra, tycker jag.

I takt med att det blir allt vanligare med större fälgar blir väl också skunkdäcken vanligare? Det blir lätt så när den dumsnåle (eller den som vill ha men egentligen inte har råd) inser hur dyrt det blir med fin bil och fina fälgar. Märkligt nog tror de att de kan spara in på den absolut viktigaste säkerhetsdetaljen på hela bilen. Synd att förstöra ett vägsäkert chassi med sportiga köregenskaper genom att montera skräpdäck.

Min far sade alltid att man aldrig skulle köpa en större fälg än man har råd att köpa kvalitetsdäck till. Det tycker jag han hade rätt i. Själv så tycker jag inte det är värt att lägga så mycket på stora fälgar (kör "plåtfälgarna" med Nokian- respektive Michelindäck). Bra däck är en självklarhet.

Till trådskaparen vill jag bara säga att du nog har roligast med däcken en fin vårkväll på en stor parkering... Köp sedan kvalitetsdäck till dina nya fälgar så vågar du dig ut om det regnar med. Eller så säljer du dem till någon annan.
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Bevaga , eller besservissern.

Jag har köpt fälgar där däcken satt på, det är inte jag själv som köpt dom utan ställde frågan här på autopower om det var något att ha , vilket det visat sig ska vara skräp mer eller mindre. & jag ska då införskaffa mig nya däck till våren så lägg av ditt tugg och låta som en clown.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.