|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tror det finns beskrivet byte av laddregulator, och det varierar även lite mellan modellerna, det finns några st... Bättre att försöka beskriva hur man övertygar en BMW-verkstad att testa med laddregulator direkt när allt pekar på denna...) FP |
|
|
Nu blev jag lite "glad". Har lite konstiga fel som jag har beskrivit i en tråd här på forumet men utan framgång och det efterliknar detta ni pratar om. Saxat från min tråd om mitt problem: "Fick upp Central electronic failure i idrive idag när bilen hade stått hela dagen i -15 graders kyla. Abs, antisladd och handbromslampan lös också. Hastighet och varvräknaren levde sitt eget liv likaså torkarna, stolsvärmen och blinkersen. Sen så indikerade den på växellådsproblem och liknande. Har kolllat efter fukt/vatten i reservhjulsbaljan men inte hittat något." kan jag ha samma fel? måste ner till bilen imorgon och mäta laddningen från generatorn. Har laddat batteriet men det vart inte bättre. Bilen ska till BMW den 5/1 men man vill ju spara dem pengarna om man kan lösa det själv! / Jonas |
|
|
Verkar som du har något annat allvarligt elfel men det är ju snabbt att kolla om det är laddníngen. det verkar som det är vanligast att det är årsmodellerna 03 och 04 som får detta problem. men det kan ju även hända på andra. hoppas för din skull att det bara är regulatorn. Micke |
|
|
Ja jag har samma tanke gång som dig angående något värre fel. Känns inte roligt när man har haft bilen i knappt 2 månader och sen kommer detta!? Men lite offtopic men hur ställer BMW sig till goodwill om det nu skulle visa sig att min generator eller någon annan komponent typ databox är kass. Garantin har precis gått ut på bilen och den har rullat strax under 10 000mil. Säkert svårt att svara på men har någon erfarenhet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.