|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min gissning: V6 > Bereda plats till elmotor (hybrid). mvh/ Anders |
|
|
Antagligen en hybridmotorer som ska in under huven;( BMW CS #07491 |
|
|
Det var ju likadant misstroende när bensinturbo kom som ett rykte. En del skulle äta hattar osv om det blev verklighet. Skulle inte förvåna om BMW kom med en liten V4/V6 med turbo. Det har ju skrivits om en 3-cyl turbo. Var och när kan jag inte minnas men inte heller det låter otroligt. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Den stora (och för oss ökända) bilfirman EcoMotor säljer redan BMW med v6:a! Länk ;) |
|
|
Och med 3.5 liter dessutom. Ja det är mycket som vi inte vet och ändock är det en -08 :-)))) "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Beratta mer om Eco Motor, later intressant |
|
| Triny: Det sista var ett skämt... Eco Motor är et bilföretag som inte har någon större koll på vad de säljer. | |
|
ja forstod det, 3.5 verkar ju vara riktigt, men fortfarande 6 in line, eco motor kor bil import antar jag..finns manga roliga typer i den branchen |
|
|
Tja, de är nog riktigt snuviga i hjärnan. X6 har bara sålts i versioner som är 3 liter (rak 6) och 4,4 liter (V8)? Jag som smygtittade i modellguiden. Länk ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Det syftar väl på att det är en X6 35i eller 35d... MVH Christofer |
|
| Triny: BMW har ingen 3,5L sexa. Utan 35i är en 3.0L turbomatad sexa. | |
|
hahahah ja du ser, googla X6 3,5 V6 sa skall du se att kommer upp hel flock med bilar till salu med 3.5 v6, ar inte bara Eco som e snuviga |
|
|
En BMW V6 inte helt omöjligt då BMW vill dela sina motorer med andra tillverkare för att få ner kostnaden. Då en Rak 6:a är svår att få till med framhjulsdrift som typ 99% av alla biltillverkare använder. MEN Jag är själv kriskt att BWM helt plötsligt skulle ändra riktning då de har så mycket kompetens gällande just Raka 6:or. Skall de börja om och tänka V6 helt plötsligt? OCH Om de helt plötsligt kan sälja sina 6:or som sitter i de mer dyrare bilarna idag till vilken biltillverkare som helst? Så skulle de vattna ur sitt eget varumärke. Och BMW vet mycket väl vad deras varumärke är värt, och hur de skall behålla det. Spekulationer.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.