|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Rykten maste redas ut med fakta. Ryktas om V6 i ny M3 sant eller falskt Rykten om V6 i andra modeller med, sant eller falskt ? Linkar som kan styrka valkomna. X5 med V6 Diesel fran BMW? Sant eller falskt ? | |
|
Var har du hört dessa rykten? Jag tror de är falska. __________ Mvh Grelle |
|
Buspelle |
Aldrig hört talas om och skulle förvåna storligen. |
|
Vill ha svar fran nan som verkligen vet nat om BMW och dess framtid, Länk Länk |
|
|
Om du vill ha svar från någon som verkligen vet något om BMW och dess framtid, varför frågar du då på ett forum? Ring VD:n direkt istället... __________ Mvh Grelle |
|
|
Kanske fel skrivet? Det är ofta många som tar fel på R:6:a och V6:a! MvH Bmw 4-ever |
|
|
De som vet är de sista som berättar. De som inte kan något spekulerar. ------- //Lövet |
|
|
Så sant som amen i kyrkan, Lövet! _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Det finns redan BMW med V6:or! Ofta har de tacklucka också! *Blocket Edition* ;-) |
|
|
Vem sa vad ? Erik sa finns BMW med V6 or, och ingen narmare forklaring ??? |
|
| Han menar såklart alla sköningar som inte vet att det sitter raka 6 or i deras bmws, så dom lägger ut dom på annons som V6 or | |
|
Om man har läst uttalanden från Bmw:s koncernchef Norbert Reithofer så ser framtiden så ut att Bmw kommer börja gå över till små V6 motorer på 2,0- 2,4 L turbo pga miljön. En V6:a spyr tydligen ut mindre avgaser samt att dom ska börja sammarbeta med fler bilmärken om att utveckla motorer.. Så detta stämmer, men inte för än runt 2013-2014 kommer detta hända. BMW CS #07491 |
|
|
Om det är någon som skulle kunna bygga en kompetent v6a i framtiden så är det väl BMW. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag skulle gärna se en 0,5-liters v8 som den som Moto Guzzi hade på sin motorcykel. Nu hade den iofs bara 78 hkr vid 12000 rpm men i dagens läge måste man ju kunna konstruera en i den storleken som har det dubbla... Den skulle passa bra i en Mini, där idén från början var att ha en minimal spis. 1-serien kunde ha alternativen 0,7 l, 180 hkr och 1,0 l, 220 hkr kanske? :-D _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Pratade men en anställd på Volvo som påstod att förbränningsmotorn tagits så långt när det gäller utsläpp och förbrukning att nästa steg i minskade utsläpp kommer kräva att man kompromissar med förbrukningen. Vilket i sin tur är lite av ett moment 22, högre förbrukning innebär mer utsläpp alltså mer att försöka filtra bort. Nej, det hela är löjligt. Ett påhittat klimathot (Därmed inte sagt att utsläpp inte skadar) tvingar fram mängder med löjliga lösningar när allt som behövs är att vi lutar oss tillbaka och låter industrin lägga pengarna på att utveckla framtidens bränsle istället för att kapa en modells utsläpp med fem gram... Att Bmw skulle gå över till V6 tror jag däremot inte ett dugg på, inte skiljer det något märkbart mellan 6cyl. i rad eller i V-form, en sådan skillnad får jag inte ihop. Och om denna eventuella minimala skillnad existerar rent fysiskt stämmer det ändå inte, då skulle de istället välja 4cyl. eftersom skillnaden där är ännu större mot en 6cyl. motor. Se bara på Fiat och deras nya 2cyl! Nej de klassiska raka sexorna kommer leva kvar, men de kommer ta större motorer´s plats. Se bara på dieselsexan i 40d som för 15 år sedan var en "V8-beteckning". Det som idag är en 6cyl. 330i kommer kanske i sin tur att vara en 4cyl. turbomatad motor i framtiden. Synd, men V6an är nog bara ett rykte i raden av många som förföljer Bmw genom åren. Hittar för övrigt ingenting om någon V6a i samband med varken Bmw eller Norbert Reithofer. //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
Fråga "Zafiro" på Zatzy.com. Han har källor kanaler innom bmw som inte många har här i sverige. BMW CS #07491 |
|
|
Är inte Zafiro den där liraren som tar information från amerikanska forum och sedan postar den rakt av på bl. a Zatzy? Det finns ett par tomtar som översätter och re-postar kopiösa mängder rykten och annat raka spåret från bl. a Bimmerpost. Helst utan att ange källa...man ska inte dra alltför höga växlar på den verksamheten. Mycket snack, liten verkstad. Ska man lita på något av alla de rykten som finns på internet så är steg ett att ta reda på om personen framför skärmen har någon form av track record. Att till exempel Scott27 har god insyn hos BMW och att Qisha är en man/kvinna som är direkt kopplad till Audis verksamhet är två exempel på personer vars ord är mer än gissningar. Sammanfattningsvis lyckades Lövet slå huvudet tämligen rakt på spiken. |
|
| Det med v6 eller 6 iL ar inget som relaterar till mer eller mindre forbrukning, effekt osv, ar utrymme dem ar ute efter, design, en v6 tar mindre plats an rak 4a, du far mer plats i cupen, ar inte motorn som bestammer var torpedvaggen ar, eller fronten pa bilen, som med en rak 6a. Varfor tror ni Saab kranglat till det med att satta motorn pa tvaren ? Jag korde Valiant/Mustang nar jag var 18on, med rak 6a, snacka om balans, kunde stalla groggen pa ventikapan, jag skulle garna se bilar med rak 12a, men var skulle fronten da finnas.. | |
|
Tack for den Fredde, ar rykten jag last pa internet, dem jag vill fa verifierade, inte med mer rykten.. M3 skall komma med V6 pa 440 kusar 2012 star pa internet bla.. |
|
|
Jag satsar en hundring på V6 då jag har läst uttalandet själv. Det är en gammal teknologi med rak 6:a samt att Bmw ska börja bygga motorer tillsammans med en eller flera biltillverkare för att få ner priser mmmmm... Jag säger bara ni läste det här den dagen ni är på väg att tappa hakan när det ser en BMW med V6 för första gången! ;) BMW CS #07491 |
|
|
Stavfel: när ni ser BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.