|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
år 2000 alltså ------- //Lövet |
|
| Putin: Håller med, det är svårt att spot:a nåt som är Individual på bilderna iaf... | |
|
Andreas: Hur får man reda på sånt egentligen? :) hade vart kul å hitta nyttig fakta om Bmw. Varför jag fråga var för att, varför dom som jobbar runtom i Sverige inte har någon aning om just Individual? :S Ändå har jag pratat med verkstads killen som skruvar i dom. |
|
| Dawwe: Vart exakt hittar man info om dom där 3st M5or med fler hk? | |
|
Kyro33 du verkar mycket intresserad av E34or, men detta gäller väl din E39a M5? När du köpte bilen, vad sa säljaren att det var som var Individual? Mvh |
|
|
Putin: Är intresserad av många M-modeller. Har kompisar som äger e34 M5or så dom har ju funnits i tankarna innan man köpte E39an. Vi pratade inget om det bara att technik enligt honom stod för att det var mer hk men där vet jag ju nu att han ljög för jag har ju ringt dit vars han ringde å frågade om det och dom kunde inte bekräfta något sådant. :) |
|
|
Kyro33 jäkligt dålig stil av säljaren att ljuga sådär, men i övrigt så verkar du ha en kalasfin bil. Mvh |
|
| Kryo: Länk man måste vara medlem för att komma åt forumet, kolla sidan 3 för "spec". | |
| Putin: Jaadå men är inte så brydd om det eftersom man kan ju inte lita till 100% på det men får se vad det är när dom ringer mig till veckan, då kanske man får ett svar vad det betyder :) tack ska du ha, den är riktigt fin enligt mitt tycke :) | |
|
jag har ett orginal papper från bmw på min bil där står det exakt vad som är bestäldes Individuelt till bilen har du inte det pappret kvar så hör med bmw det ska inte vara några problem att få exakt vad för utrustnig bilen besitter. kan vara vad som hellst från vatenslipad lack till säkerhets glas och det glaset ser nästan exakt ut som dubbbel glas sitter det inte en utrustnigs lista fastklistrad på servisboken på din? ps kan vara andra fjärdrar om den såldes vmaxads har hört någonstans ang den varianten |
|
|
Finns ett antal trådar på olika ställen om samma sak. Finns tydligen en del E39 M5:or med "individual technik". Som jag förstått det så betyder det att individual avdelningen ändrat den tekniska specen på bilen dvs utrustning som inte är inredning/färg som folk skrivit i tråden tidigare. Verkar inte ha något alls med drivlinan att göra. Finns flera trådar om man googlar lite här är en: Länk BMW 4 Life |
|
|
Lövet, nu glömde du av M3 CSL, som gav 360 hk mot vanliga M3:s 343 hk. Har heller inte hört nåt om att man kunde få 425 hk från fabrik på M5 E39. |
|
|
CSL och GT är serier tillverkade i ganska många antal trots allt. Att som med M5 E34 tillverka enstaka exemplar med avvikande effekt funkar inte längre med de lagkrav som finns. ------- //Lövet |
|
|
M.A: Det där med 425hk är påhittat av förra ägaren hittils tills motsatsen bevisats :P och han påstod att Bmw Solna gett det svaret åt honom när han pratade i telefon med deras kundtjänst. Men så verkar ju inte fallet. Men hade varit riktigt häftigt om det finns nå fabrikstrimmade E39 M5or ute i världen :) |
|
| Putte: Jag forskar ju i det där med vad Technik betyder och vad jag har för utrustningslista, därför jag väntar på svar från BMW Tyskland om dom nu har något svar. Nope inge sådana lappar någonstans på serviceboken vad jag kan minnas. | |
|
Kyro33; Din bil har något Individual tillval. Det står ALLTID "Technic Ausstattung" på bilar med Individual tillval från och med 9/94 eller omkring den tiden. Det kan vara en så pass simpel sak som Shadowline till en solid lackerad och ingenting mer. Dra ut en lista på din så vet du. Folk påstår vad som helst. Som exempelvis att Porsche 944 är framhjulsdriven (ägaren). Inget att tro ett ord på, utan att ha fakta från utrustningslista eller motsvarande. Länk Valde man sin E34 utan buffelläder gick det att få enbart El-gardin när din var ny Dawwe. Har prislista från hösten-93. Den M5 E34 som har höjd effekt (Individual Sterlingsilber-95) exporterades till en Gulfstat och där är det än idag helt okej med annan effekt. På den står den högre effekten i utrustninglistan. Vad jag förstått gör det inte det på den andra 95an (Individual Zyclamrot). Listan på GD64554; Färg SONDERLACKIERUNG (490) Klädsel LEDER NAPPA/SILBERGRAU HELL (L7SH) Produktionsdatum 1994-12-05 216 SERVOTRONIC 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER 245 LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH 302 ALARMANLAGE 339 SHADOW LINE 354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE 401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 416 SONNENSCHUTZROLLOS 417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 431 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) 534 KLIMAAUTOMATIK 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN 710 M LEDERLENKRAD 806 3.BREMSLEUCHTE 818 BATTERIEHAUPTSCHALTER 850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT 853 SPRACHVERSION ENGLISCH 925 VERSANDSCHUTZPAKET 944 NACHTRAEGLICHER UMBAU DURCH ZS Individualfahrzeugdaten 0490 Lackierung Sonderlackierung "sterlingsilber-metallic", wie Schl.Nr. 244 Kontrastlackierung "diamantschwarz-metallic" 0944 ZS-Umfang Leistungsgesteigerter Motor (400 PS) Aufbau bei ZS-M-31, Herr Prerauer mit saemtlichen Anbauteilen! S38-Motor Nr. 60330869 Im Schadens- oder Reparaturfall sind Teile über ZS-M-3 zu beziehen. Der Verbau des Motors ist mit serienmaessigem Antriebsstrang und Fahrwerk wie HC91 zu erfolgen (gem. BA 8167.G). Finns det någon M5 E39 med höjd effekt är den exporterad utanför EU eller en testbil på fabriken. Att denna skulle vara det gissar jag är 0,000000000000000001% chans. Mvh Stephan |
|
|
Kyro33, iofs tråkigt om förra ägaren ljugit. Men du har iallafall en riktigt fin bil. Sen tycker jag personligen att 19-20 tummare är bortkastade pengar på en M5 E39. Bilen har ju redan de snyggaste fälgarna man kan få till en M5 E39. |
|
| Stephan: Min bil har Buffel läder. O jag har utrustningslistan o det är som så att "Individual" i mitt fall är just avsaknaden av gardiner i sidodörrarna... | |
|
Stephan: Tråkigt bara att Bmw inte heller sa något om det, hade inte startat en forum tråd om detta om dom sagt svaret direkt :) nåja folk vet mer här om Individual Bmw än dom som jobbar me det, det är bra det :) Jag tror inte heller att just min skulle vara med mer hk om det nu finns någon sån :) M.A: Jodå fälgarna är riktigt snygga, är inte säkert att jag köper fälgar men isf blir det troligtvis Dotz Roadster svarta med polerad kant. Såg såna på en bil med likadan färgkod som jag hade och det var riktigt fint :) |
|
|
Dawwe; Då är det för buffellädret din är Individual:). Likadant är det om man ville ha armstöd till sportstolar, el-svankstöd till sportstolar då gick det via Individual och man fick en klisterlapp i motorutrymmet. Kyro33; Man behöver vara rätt insatt för att känna till detaljer och det gör en del anställda medan andra inte känner till att E39 tillverkats med 4cyl motor eller att E34 M5 även fanns som Touring. Men det är bra att entusiaster kan komma med fakta i stället. Det är mycket detaljer och det krävs nästan eget intresse för att veta. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.