AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.994

Byta registreringsnummer?

Sida 2 av 2
WGG: Lol. Skönt med folk som har lite humor.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tallviking:
Jaså, Vart går min gamla bil nu ? SUX CLSen tog jag hem från tyskland 2007
Syns på: Länk
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Håller helt med Mats tidigare i tråden:

"Regnummret får man slumpartat och de hör till bilen. Så varför bry sig? Jag skulle inte bry mig om MES, FEG eller liknande.

Däremot ser jag ner på de i många fallen av pinsamt dåliga personliga skyltarna, för då har man valt dem själv."

Sitter nån verkligen och ser en Ferrari åka förbi med reg typ MES och säger, ööhh faan den skulle jag aldrig köpa...?

Nåja, folk prioriterar olika saker antar jag.
Märkligt, enligt den listan på länken är inte PAJ xxx tillåtet men jag är hundra på att en 7-serie på landet har denna beteckning.
Måste kolla igen när jag är där.
Jörgen: Såg den på Essingeleden för ett år sedan tror jag. Reagerade på just nummerskylten.
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
bunf: Jag känner en som har PAJ på inte mindre än två bilar, en A4 och en Caddy, riktigt passande med andra ord
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Så här ligger det till. Transportstyrelsen utfärdar inte registreringsnummer som kan verka stötande eller väcka anstöt och allt vad det heter. Det är nog bland annat för att de inte skall bli beskylda för att sänka värdet på bilen. Därför är sådana kombinationer borttagna.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kan man inte välja en personlig skylt fast välja en bokstavs & sifferkombo ?

Typ abc 111 ? eller liknande så det ser ut som ett vanligt nummer ?
Personliga skyltar har inget mellanrum i mitten, och plats för (före detta) skattemärke vid sidan om texten.
Man godkänner knappast personliga skyltar som har t.ex abc123 om detta redan finns på "vanlig" skylt, inte heller de "anstötande "orden som man redan har undantagit.

FP
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Man kan läsa här om detta. Länk

Bl.a. den här texten:

Skylten ska ha minst två och högst sju tecken, mellanrum räknas som tecken. Teckenkombinationen kan bestå av siffror eller bokstäver – eller av både siffror och bokstäver. Du får använda dig av alla bokstäver.

Observera att

* sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken
* det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
* formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers
* O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer
* om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn ska du kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande, som du bifogar ansökan.

Skylten får inte ha en teckenkombination som väcker anstöt eller medför olägenhet för någon. Alla inkomna ansökningar granskas innan de godkänns. Om en ansökan inte godkänns beror det oftast på att beteckningen som valts är upptagen eller olämplig.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.