|
Sida 16 av 17
|
|
|---|---|
viobebe |
Efter nästan 6 1/2 års ägande och 9500 mil, kan man nu göra en slutsummeringen av andrahandsvärdet av en Golf GTI 2010, och värdeminskningen var exakt 50%. Att en BMW skulle behålla halva sitt värde efter 6 1/2 år anser jag vara ganska osannolikt. Jag fick tyvärr motstå en hel del s... från en hel del förståsigpåare som skriver rätt frekvent på detta forum, men än en gång fick jag rätt igen. Sedan att bilen blev såld efter 10 min att annonsen kom ut och att jag fick drygt 10 tal samtal visar bara vilken eftertraktad bil Golfen är. Tror inte riktigt till exempel att en 120d hade varit lika lätt att bli av med. Än en gång fakta talar... |
|
Hurra vilken bra människa du är. Tänk om alla var lika smarta som du. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jaha. Men å andra sidan var du tvungen att åka Golf i 6 år. |
viobebe |
Mycket roliga och problefria år Verdi :-D |
viobebe |
En av världens bästa bilar alla kategorier..... |
| Behagar du skämta med oss? antar du menar BMW. | |
|
Listigt framförallt att du var tvungen att leta fram en mer än fem år gammal tråd för att få tömma din nuna igen. /Anders |
|
| Oj, det var ju himla tur att du fick/kunde behålla bilen så länge som i 6 år, du måste ha blivit helt ner ringd av spekulanter under dessa 6 år eftersom du sålde den på 10 min? Strongt att inte falla för frestelsen(eller om man så vill: göra det rätta?)! | |
viobebe |
Med Känsla: Frågan är/var fortfarande högst aktuell, då det inte framkom några fakta då det var många som med näbbar och klor försvarade ett visst märkes andrahandsvärde, och nu var det ren fakta som motbevisade alla förståsigpåare, du är ju en av dem, våga behåll din RS6:a i 6 år, Hahaha... Dawwe: Ärligt...Det är bara i detta forum man kan få sådana svar som du skriver, det säger en hel del... |
viobebe |
Med Känsla: Frågan är/var fortfarande högst aktuell, då det inte framkom några fakta då det var många som med näbbar och klor försvarade ett visst märkes andrahandsvärde, och nu var det ren fakta som motbevisade alla förståsigpåare, du är ju en av dem, våga behåll din RS6:a i 6 år, Hahaha... Dawwe: Ärligt...Det är bara i detta forum man kan få sådana svar som du skriver, det säger en hel del... |
| Jag kör dryga 4000 mil/år i en sketen gammal Passat från -96, som under de snart 9 år jag ägt den knappt "strulat" nåt alls, men då har jag givetvis "bytt suspekta delar innan de gått sönder". Så den "teorin" sket sig med en gång. Ny teori tack. | |
| 26% värdetapp på 2,5 år tycker jag är mer än godkänt. X3 20d. | |
|
viobebe: Jävligt fånigt och onödigt att skriva ett inlägg som enbart gjorts för att provocera. Trist det trodde jag inte om dig. Självklart kan du ha samma eller lägre värdetapp med en BMW. Stephan |
|
|
Viobebe hade nog behov att ventilera sig. Tänk bara vilket elände han måste ha genomlidit i och med VWs utsläppsskandal! mvh/ Anders |
|
viobebe |
Kommer lägga en beställning på R420 så fort den kommer ut.... |
|
Viobebe, har du hävdelsebehov, är du mobbad i något sammanhang?? Kul att du kan skaffa ännu ett "VW-monster". Tips: gå vidare på ditt spår, ny VW, och skit i vad sura Bimmers tycker. För vad spelar det för roll, för dig, egentligen, så länge du själv är nöjd. Blir ditt bilägande bättre, om du kan "bryta" mot andra och andra märken?? Den frågan tycker jag du ska tänka på. Testa istället din positiva inställning på något VW forum, där blir det säkert mer uppskattat! Inte här, som "vad var det ja sa" snack kanske.... em3 |
|
| Läste idag att R420 är nedlagd. | |
Verdi |
Vad är en R420 för nåt. En Golf med 420 hk? |
|
@verdi: Det var en tänkt Golf: Länk Men det måste vara makalöst så tråkiga Volkswagen ägarna är eftersom man måste komma till ett BMW forum för att prata om dem. Förstår du inte Viobebbe: din VW är tråkig, vi bryr oss inte, vi vill inte prata om den? ------- //Lövet |
|
Transocean |
Vad ? En Scania?Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.