AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
64.871

BMWs bilpriser för dyra och andrahandsvärdet störtdyker!

Sida 15 av 17
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
SotaM: På de företag jag jobbat på som haft tjäntesbilsavtal (3st) så har BMW alltid legat bland de högsta rabattsatserna. De har legat med 12% mot andra företags 9-10%. Sedan har BMW särskilda Businessmodeller och ofta kampanjpriser på vanligt förekommande paket.

Detta gäller främst tjänstebil dock, vet inte exakt hur det ser ut på privatsidan. Just nu kör dock BMW Advantage Edition till riktigt bra pris även för privatpersoner. Det blir ganska många % rabatt om man räknar det så.

-------
//Lövet
Ni kan ju isåfall jämföra de rabatter som Mercedes annonserar öppet om.

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
2008 kostade en 520d 336' i grundutförande (källa modellguiden AP). S80 2,4D kostade 322'. Lägg till comfortpaket +20' på BMWn och Momentum på Volvon +30'., och priset är tämligen jämt.....BRUTTO!

Jag påstår att Volvo s80 är betydligt sämre 2hd värde än BMW. Skiljer minst 60-70' till BMWs fördel.

Avensis, Accord, Legacy är bilmodeller man skall välja om man nu inte vill bli ruinerad vid försäljning. Givetvis kombimodeller.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Så S80 var alltså dyrare 2008 än nu? Nu kostar den som sagt S80 334´ inkl. Momentum. Sen är jag inte helt insatt var som ingick i Comfort-paketet 2008, men ingick xenon?

MVH Christofer
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Enligt min gamla offert från 2007 kostade en 520d "Business" 287500,-

comfort +advantage kostade 29900,- i tillägg (kampanjpris, se specat innehåll nedan)

Comfortpaket (Pakererbjudande)
- Läder Dakota
- Utökad klimatanläggning
- Skjutbart armstöd fram
- Parkeringskontroll PDC
- Xenonstrålkastare

Advantagepaket (Paketerbjudande)
- Dryckeshållare
- Farthållare
- Stöldlarm med fjärrkontroll
- Skidsäck
- Takreling

Dvs, totalt 317400,- (med 3% prisökning till 2008 innebär detta 327tkr)

Utöver detta ingick fritt touringtillägg via företagarnas ramavtal!
Av detta test från 2008: Länk verkar det som att comfortpaket kostar 36'. Comfort-paket inkluderade bl.a.
-xenonljus
-läderklädsel,
-parkeringssensor bak
-utökad klimatanläggning
Men måste man ha advantagepaket á 11' kr för att få farthållare, eller ingår advantagepaket om man har comfort? I annat fall kostar utrustningspaketen 47' kr för att nå motsvarande nivå som momentum,

Listpriset för en s80 D5 var 317 900 kr under 2008. För en 2,4D var listpriset 302 900 kr (källa: Länk Momentum-paket till s80n kostade 30' och då ingick bl.a.
• Parkeringshjälp, bak
• Regnsensor
• Sidoruta, främre med vattenavvisande
glas, WRG
• Xenonljus på hel- och
halvljus – Dual Xenon
• Läderklädd växelspaksknopp
• Rattknappar för ljudanläggning
Dock ingen läderklädsel.

Så listpriset för s80 2,4d momentum var ca 332', medan listpriset för en 520d med motsvarande utrustningsnivå låg på 366' (om nu advantagepaket inte tillkommer med 11?).

Begärda priser för 520d på blocket för årsmodeller 07-08 med max 11' mil startar på 185' och uppåt med rätt många kring 210'.

T5 -05
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det mest intressanta är väl ändå att en bil som är 3 år och rullat ca 6000 mil är den bästa bilaffär man kan göra om man räknar med att behålla bilen i ytterligare 3 år och kör ca 6000 mil.
Som om detta skulle vara något nytt:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
viobebe
Skitbilen man föredrar istf Maserati/Porsche ;-)

Länk
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Har någon här fått 12+ % i rabatt som ny privatkund på BMW?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har åt en vän ordnat ca 13% på en 335 E92 via en Bmw handlare jag känner litegrann.
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Ja. På en ny E46 som köptes 2004. Listpris 256000 och köptes för 222000.
rätt kul läsning idag att BMW 5-serie var uppe på 8-e plats i registreringsstatistiken för januari 2011, dvs bilar som levererades och som antagligen ordertecknades tidigt under hösten, dvs säkert nu ett resultat av att alla 520d börjar komma ut (F10/F11). Kan inte påminna mig jag sett femman så högt i statistiken. Rätt bra av en modell som ofta startar från 400 tkr och uppåt med utrustningen. 3-serien för övrigt som nr elva på samma lista och BMW ökade marknadsandelen med cirka 2,5% under månaden. Rätt bra av ett märke som är "för dyrt" och "andrahandsvärde som störtdyker" som en del tydligen anser. Länk

/Anders
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Rätt bra??

Nä du.......Jäkligt bra!

Och en offtopic fråga?
Hur många Opel Omega/Rekord (vete f-n vad den heter) ser ni?
Den skulle ju enligt en del förståsigpåare komma in i gänget tyska premiumbilar. Har sett en (1) sedan julveckan.

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Opel tysk? Det är ju en amerikansk bil. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Har inte sagt eller skrivit att Opel är tysk......... :-)
Men visst är den tysk precis som att Volvo är svenskt..

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Volvo är kinesiskt. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nej, Volvo är svenskt.

Läs på lite om branding så förstår du... ;)
Volvo är som sagt svenskt däremot är Volvo Cars kinesiskt.
Verdi
Är ni sådana som märker ord också?

Märket Volvo är svenskt. Precis som Ikea är ett svenskt märke.

Vem som äger märket är sekundärt. Jag menar, ingen hävdar väl att Rolls Royce är tyskt... (eller vem f-n det är som äger det nu)
Sven B
Det stämmer ganska bra att andrahandsvärdet på en 1/2 milj kronors bil är uruselt.

Men smakar det så kostar det*L*.

Bästa affären kan man göra om man hittar en 3 år gammal lågmilare som är tillräckligt gammal för att tappa mesta värdet och tillräckligt ny för att inte kräva massa reparationer.

Min bästa affär var en Polo FSI till dottern köpt för 85`` och 3 år senare och 7000 mil såld för 65

Min sämsta måste nog vara X3 an *L*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.