|
Sida 12 av 17
|
|
|---|---|
|
Sant Stefan, medveten om att en ny A6 strax lanseras, men ändå intressant att se att 3-serien ökar nästan dubbelt mot vad A4 ökar. Fick lite lustigt nog precis en förfrågan att ta en Golf R -11 i byte mot min 335 E92...kanske nån här som söker en sån? /Anders |
|
|
Verdi, att Harley Davidson är ett gubbmärke är väldigt logiskt. De är svaga, långsamma, osportiga och dyra motorcyklar. Vilken yngre person lockas av det? =). En gång i tiden, när de byggde sitt varumärke var det ju inte tvåhjuliga traktorer, eller rättare sagt, utvecklingen hade inte sprungit ifrån dom då. Sen tycker jag inte nåt märke numer är särskilt gubbigt. Mercedes tycker jag bättrat på sig avsevärt med sina nya modeller som känns fräsch och lockar en yngre krets. Men jag kan hålla med om att Mercedes känns mest statusbil av de tre diskuterade. __________ Mvh Grelle |
|
|
Med Känsla: Skulle behöva åka lite fyrhjulsdrivet. Kolla vad det blir för ekonomi i det hela så kan du PPa mig. Jag fick ju mer smak i helgen som du vet:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Grelle; Skoda är Gubbigt, ursäkta om jag trampar någon på tåna:D Vad gäller Merca så finns det mer "gubbiga" bilar och de som definitivt inte är det. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan, jag tänkte bara på de tre "intressanta" märkena, Audi, BMW och Mercedes...Såg att jag formulerat mig lite dåligt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Till alla skeptiker som jag fått liv i med hela 12 sidor inlägg. Jag lämnar inte BMW, utan går all in i dieselträsket med en 535d M-sport Touring -08! Kul o se att många reagerade annars hade det inte funnits 12 sidor inlägg :)) Ska bli ett sant nöje att äga o köra en 3 liters twin-turbo dieselsexa! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Herr.Bayer; Ett stort grattis! Hoppas du får mycket glädje av din nya bil. När våren kommer får du verkligen njuta av sann dieselkraft. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Grattis! Släng upp bilder när du får tid... MVH Christofer |
|
|
Tack!! Det tvivlar jag inte på att jag kommer få :)) Chrille, det vet du att jag gör :) Du har förresten inga rtf däck du vill bli av med i 17" ? "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Bayer: Det har jag tyvärr inte... MVH Christofer |
|
|
Grattis HrBayer! Jag är helt klart lite avundsjuk på 535 men för min del är det xDrive som gäller. Hoppas du fick en med komfortstolar? Lycka till med din nya bil, jag tror att du gjorde ett riktigt val. Ser fram mot info och bilder. Tack för en bra och intressant tråd, det blev ju härliga resonemang. (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Blev det denna? Länk BMW CS #5139 |
|
|
En sån här är mer prisvärd än en snart tre år gammal E61 Länk Länk |
|
|
Prisvärd? Tja kanske, sannolikt en bättre bil också. Men det är rätt stor skillnad på motor och utrustning. ------- //Lövet |
|
Verdi |
henke lexus, Jag håller med, men 170hk < 286hk. :) Det kostar att ha hög effekt. |
|
För dom pengarna 384 000:- jag få åka taxi till jobbet ca 1 280 arbetsdagar och taxibolaget har bara mercedeskombi, diesel. likadan bil och väldigt prisvärt! |
|
|
Förutom motoreffekten så känns MB generellt betydligt gubbigare och BMW generellt betydligt sportigare. Fast å andra sidan så tycker jag att Audi känns mycket mer som en svenssonbil än en premiumbil så prisvärt/gubbigt/sportigt är väl subjektivt. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Jag hade lätt avstått 116 hk för en splitterny MB E-klass kombi till nästan samma pris som en tre år begagnad E61. Att E61:an har lite mer krimskrams är snudd på obetydligt i sammanhanget. Jag hade ångrat mig resten av mitt liv om jag hade köpt E61:an | |
|
Ja du Henke....din nästa bil blir väl en BMW. Bara att kolla in i MB så blir man 30 år äldre direkt. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
är ju att jämföra äpplen med päron henke lexus, en seg gubbig merca taxi jämfört med en fullmatad dieselracer. Inte för inte som Mercedes tvinga supersänka sina höga priser, man säljer för dåligt! /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.