AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
64.868

BMWs bilpriser för dyra och andrahandsvärdet störtdyker!

Sida 12 av 17
Sant Stefan, medveten om att en ny A6 strax lanseras, men ändå intressant att se att 3-serien ökar nästan dubbelt mot vad A4 ökar. Fick lite lustigt nog precis en förfrågan att ta en Golf R -11 i byte mot min 335 E92...kanske nån här som söker en sån?

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verdi, att Harley Davidson är ett gubbmärke är väldigt logiskt. De är svaga, långsamma, osportiga och dyra motorcyklar. Vilken yngre person lockas av det? =). En gång i tiden, när de byggde sitt varumärke var det ju inte tvåhjuliga traktorer, eller rättare sagt, utvecklingen hade inte sprungit ifrån dom då.

Sen tycker jag inte nåt märke numer är särskilt gubbigt. Mercedes tycker jag bättrat på sig avsevärt med sina nya modeller som känns fräsch och lockar en yngre krets. Men jag kan hålla med om att Mercedes känns mest statusbil av de tre diskuterade.

StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Med Känsla:
Skulle behöva åka lite fyrhjulsdrivet. Kolla vad det blir för ekonomi i det hela så kan du PPa mig. Jag fick ju mer smak i helgen som du vet:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grelle;
Skoda är Gubbigt, ursäkta om jag trampar någon på tåna:D

Vad gäller Merca så finns det mer "gubbiga" bilar och de som definitivt inte är det.

//Stefan

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Stefan, jag tänkte bara på de tre "intressanta" märkena, Audi, BMW och Mercedes...Såg att jag formulerat mig lite dåligt.

Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Till alla skeptiker som jag fått liv i med hela 12 sidor inlägg. Jag lämnar inte BMW, utan går all in i dieselträsket med en 535d M-sport Touring -08!

Kul o se att många reagerade annars hade det inte funnits 12 sidor inlägg :))

Ska bli ett sant nöje att äga o köra en 3 liters twin-turbo dieselsexa!

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Herr.Bayer;
Ett stort grattis!
Hoppas du får mycket glädje av din nya bil. När våren kommer får du verkligen njuta av sann dieselkraft.

//Stefan

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Grattis!

Släng upp bilder när du får tid...

MVH Christofer
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Tack!! Det tvivlar jag inte på att jag kommer få :))

Chrille, det vet du att jag gör :) Du har förresten inga rtf däck du vill bli av med i 17" ?

"Riktiga män kör diesel"
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bayer: Det har jag tyvärr inte...

MVH Christofer
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Grattis HrBayer! Jag är helt klart lite avundsjuk på 535 men för min del är det xDrive som gäller.
Hoppas du fick en med komfortstolar?
Lycka till med din nya bil, jag tror att du gjorde ett riktigt val. Ser fram mot info och bilder.
Tack för en bra och intressant tråd, det blev ju härliga resonemang.

(Någon annan som har en E34 med en ägare?)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Blev det denna? Länk

BMW CS #5139
En sån här är mer prisvärd än en snart tre år gammal E61 Länk
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Prisvärd? Tja kanske, sannolikt en bättre bil också. Men det är rätt stor skillnad på motor och utrustning.

-------
//Lövet
Verdi
henke lexus,
Jag håller med, men 170hk < 286hk. :) Det kostar att ha hög effekt.
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
För dom pengarna 384 000:- jag få åka taxi till jobbet ca 1 280 arbetsdagar och taxibolaget har bara mercedeskombi, diesel. likadan bil och väldigt prisvärt!

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Förutom motoreffekten så känns MB generellt betydligt gubbigare och BMW generellt betydligt sportigare. Fast å andra sidan så tycker jag att Audi känns mycket mer som en svenssonbil än en premiumbil så prisvärt/gubbigt/sportigt är väl subjektivt.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Jag hade lätt avstått 116 hk för en splitterny MB E-klass kombi till nästan samma pris som en tre år begagnad E61. Att E61:an har lite mer krimskrams är snudd på obetydligt i sammanhanget. Jag hade ångrat mig resten av mitt liv om jag hade köpt E61:an
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja du Henke....din nästa bil blir väl en BMW.
Bara att kolla in i MB så blir man 30 år äldre direkt.

"Byta upp sig? Till vad då?"
är ju att jämföra äpplen med päron henke lexus, en seg gubbig merca taxi jämfört med en fullmatad dieselracer. Inte för inte som Mercedes tvinga supersänka sina höga priser, man säljer för dåligt!

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.