|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Den slutsatsen är befängd och tyder enbart på en egen brist på självbehärskning och därmed förenklad slutsats att alla andra är likadana. Det finns alltid en trafikrytm att anpassa sig till. Någon kommentar på att du de facto använder mindre av en bils effekt ju större motorn är och därmed har MINDRE slitage? Egen erfarenhet av två M54or bevisar det tydligt. ------- //Lövet |
|
|
Förlåt, 3st M54or är det nu. 2st 3lit och 1 2,2. ------- //Lövet |
|
| Bara så att du får sova gött i natt så kan jag väl säga att du såklart har rätt, en 330 är billigare och bättre på allt jämfört med en 320. | |
|
Fast lite så här är det väl tycker jag: Om det nu är rätt bil med rätt pris osv...varför är den inte såld??? Bara för att inte fotona är av proffsklass betyder ju inte att bilen är sämre. Nä....tror den är för dyr för att snart ha 10 år på nacken och inte alls så populär som vissa tycks tro. (Fast själv älskar jag 330) Frasse |
|
|
Tack för synpunkterna. Jag tar bort annonsen imorgon, efter att två nya intressenter har fått se bilen, förhoppningsvis idag. Några kommentarer: Att jag har med vad försäkringen kostar för mig var bar aen reaktion på att en del tror att 330 är svårsåld pga svindyr försäkring, det var ett sätt att visa att den inte alls är det, utan att den kostar som vilken bil som helst. En V70 2.5T skulle jag betala mer för, min 520D kostar mera (när jag måste börja betala helförsäkring på den) Ang. priset: Bilpriser anger ett slutpris på 92-95000 vid privatförsäljning, och även om de inte alltid har rätt så brukar det stäma hyfsat. Och kollar man på blocket så är ligger min bil bland de billigare. Några billigare finns men då är det nästan alltid importerade kärror. 83000:- tycker jag(och ganska många andra här inne tydligen) är ett rimligt pris för en bil av den kalibern och faktum är att smärtgränsen ligger inte långt där under. Vi har den ju som andrabil i familjen och det var från början tänkt så, men vi har insett att den mest blir stående och det är ju synd på en sån bil. Därför är det bättre att den kommer till någon annan som kan ta hand om den. Men får man inte mer än 70000:- för den så behåller jag den hellre. Jag menar, jag kommer om tjejen får lite ändrade arbetstider eller så att behöva ha en vettig andra bil (m roadstern är en ren entusiastbil=, och om man kollar vad man får för dom pengarna så hade jag aldrig bytt en 330 mot dessa alternativ. 330 vs 320: En stor anledning till att jag köpte 330 istf 320 när det begavs sig för 6 år sen, var att jag föredrar den stora motorns lugna karaktör jämfört med den mindre motorns "hetsiga". Jag hatar dessutom när motorer varvar högt på motorväg, och 320 var därför otänkbar. Ang att jag skulle ha ngt att dölja med bakpartiet på bilen: Nej, från början var det med en bild på bakpartiet, men eftersom jag bytte ut en bild för att få med en interörbild fick den lätta på foten, då jag försökte framhäva bilens fina lack genom att ta de bästa bilderna jag hade och dessa var i fronten. Men det är ju svårt att se på dessa bilder att bilen har väldigt lite stenskott och så. Jag är helt klart ingen bilförsäljare/annonsmakare, så annonsen åker bort imorgon för att sedan eventuellt komma in efter jul eller så. Då uppdaterad med dom fina tips jag fått härinne. Vad tror ni om utpriset i en ny annons, min prissänkning från 99000 till 83000 gjorde bara att intresset från seriösa sjönk från lågt till obefintligt, och att nivån på skambuden sjönk lika mkt som jag sänkte priset. Vad ska man ha för utpris i en ny annons? |
|
| Var har du 330´n försäkrad? 5000 kr/året låter onekligen som ett bra pris och är ganska långt ifrån dom premier jag har fått när jag kollat upp några 330. Inte för att man kan jämföra försäkringskostnad rakt av mellan två personer då men... | |
|
Kollade upp en 320 och en 330 på Aktsam där jag jag har min Z4 försäkrad. (För övrigt en bil som är billigare än båda två intressant nog) Skillnaden alltså ungefär 2800kr/år för mig. Gäller TFB882, BMW 330I - 2002 Körsträcka 0 - 1000 Förare under 24 Nej Bilen används utanför Norden Nej Nattparkering Eget låst garage Ditt val Försäkringsskydd Omfattning Självrisk Helår Månad Helförsäkring 10938 kr 966 kr Trafik Ingår se infoknapp Delkasko Ingår se infoknapp Vagnskada Ingår 5000 Tillägg X-tra/hyrbil Ingår ej - - - Summa <10938 kr> 966 kr Gäller TOR023, BMW 320I LIMOUSINE - 2002 Körsträcka 0 - 1000 Förare under 24 Nej Bilen används utanför Norden Nej Nattparkering Eget låst garage Ditt val Försäkringsskydd Omfattning Självrisk Helår Månad Helförsäkring 8072 kr 713 kr Trafik Ingår se infoknapp Delkasko Ingår se infoknapp Vagnskada Ingår 5000 Tillägg X-tra/hyrbil Ingår ej - - - Summa <8072 kr> 713 kr ------- //Lövet |
|
|
Trygg-hansa har jag mina bilar försäkrade i. Vad tror panelen om utpris i annons, vad ska man lägga det på? |
|
|
Kollar jag hos TH får jag betala ca 50% mer än dig. Ungefär samma med LF som jag använder idag. Jag tror faktiskt att du ska ta bort texten om försäkringskostnaden eftersom jag misstänker att det är få personer som får en sån premie när dom kollar på en 330. Jag kollade faktiskt V70 som du nämner i texten ovanför, både snikmodeller och T5. För mig skulle T5 kosta mindre än vad min 320 gör. Märkligt... Utpriset har jag svårt att se att du ska behöva göra några stora justeringar på. Bestäm dig för vad du kan tänka dig att sälja den för och lägg på några tusenlappar för prut. |
|
| Intresset för bilen är markant lägre när den var utannonserad för 83000:- jfrt med 99000:- Och nivån på buden som kom osedda var inte långt under 83000:- när bilen var ute första gången, därav min undran... | |
| Fina bilder, bra text, pris 79 000 kr. För den summa eller närliggande bör du verkligen få bilen såld. Annars vänta ut våren. Du verkar inte vara så stressad över att sälja den, så då kanske det är värt att återigen prova ett högre pris? | |
| Jag är rädd att sätter jag ut den för 79000:- så kommer de osedda buden att hagla in runt 60000:-. 79000:- kan jag släppa den för, men jag tror att alla vill pruta på ett utgångspris för att känna att man gjort en bra affär, och som jag skrev så var det betydligt större intresse för bilen när den var ute för 99000:-...... | |
|
Att det var större intresse för 99' kan lika gärna att ha och göra med att fler letade bil då. Hur många bud som verkligen var seriösa kan vi aldrig veta. Kan du släppa den för 79' skulle jag sätta ut den för 85'. ------- //Lövet |
|
|
Ja, det där med att sätta "rätt pris direkt" är inte lätt, spekulanter på begagnade bilar(t.ex) vill ha ett så lågt pris som det bara går + att bilen naturligtvis framställs på ett bra sätt med bilder osv + att det ska finnas dokumentation på grejor som är gjorda så långt det är möjligt.. Våren är den tid man brukar ha lättare att sälja en bil... Nu är det december och folk i allmänhet fokuserar kanske på Julen istället för en begagnad bil.. Eller... du kan visserligen hoppas på att någon "Julklappsintressent" kommer och handlar vagnen som julklapp :) 79000kr för en bra 330 touring -02 med dryga 16000mil är inte dyrt, men det kanske är där man hamnar om man vill sälja NU. Menar bara att om ingen vill köpa bilen för en viss peng då är den för dyr med spekulanterna som finns just nu...enkelt egentligen. Jaja, lycka till hur du än gör med annonseringen/pris etc.. Mvh Janne. |
|
|
Ja, så är det ju givetvis! Men det är ju också så att de spekulanter jag hade i början diskuterade priser som låg på 80000:- efter prutning, och det tyckte jag var lite mkt att pruta 20% på utgångspriset. Jag inser ju nu att jag skulle ha släppt bilen för det, eftersom jag nu accepterar det priset. Så då kan man ju resonera om att det då fanns ett flertal kunder som var beredda att betala 80000 för en bil som utannonserats för 99000, borde det ju finnas en del kunder som är intresserade av samma bil som utannonseras för 83000:-. Jag tror helt enkelt att bilen har fått en dålig stämpel pga att den funnit så länge på blocket och inte sålts. Man utgår från att det är något fel på den eftersom den finns kvar, för det finns ju trots allt rätt många skabbiga e46:or och e39:or "därute" (rost, diverse fel mm). Och istället för att lyfta på luren eller maila och kolla hur det ligger till så surfar man helt enkelt vidare. Jag kan ju säga att jag gör likadant när det gäller olika annonser, vad det än må gälla. Om ett hus är ute till bra pris och inte är sålt trots att lång tid har gått så är det ju något skumt. Och i mitt fal så var jag för girig från början och ville inte släppa bilen för "billigt" trots att jag nu insett att de priser som folk annonserar ut sina 330 för är lite för optimistiska... |
|
|
Vänta till efter Nyår. Ta nya bilder och skriv helt ny annonstext. Ja skulle lägga ut den för 99' eller "bästa bud". mvh Marin |
|
| Annonsen bortplockad. Så får vi se om/när den kommer ut igen. Om den gör det kommer jag att använda mig av era fina tips och synpunkter. Tack för all hjälp! | |
|
Beppo: avvakta till våren! HAde lite problem med att sälja min förra e39:a sv såld med m-paket och massa andra godis. Lade ut annonsen 1,5 månad innan semestern och hade några idioter som trodde att dom skulle få gratis bilen. 3 dagar innan vi skulle resa bort på semestern så ringer en och vill ha bilen men då höll jag på att plocka bort annonsen så hade ingen tid på att sälja bilen vid detta tillfälle! 1 månad efter semestern satte jag den ut för 100 vilket det var i saftigaste laget men då håller man bort många idioter. Den rätta köparen ska få köpa bilen tänkte jag. Det gick ca 1,5 sedan sålde jag den för 82,5tkr Ha is i magen och var lugn! Sen är det alltid lättare sälja bilar med m-paket och med massor av "godis" i bilen! När jag letar efter en bil så försöker man hitta en bil med mycket av utrustning då man vet att den dan man vill sälja den så blir det lite enklare. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Lyfter lite: Sitter och kollar på 330 sedan (men av någon anledning verkar det mest vara Tourings till salu) Pris ex: Länk Blocket: Länk Är dessa runt 80' också svårsålda tror ni? Dom två billigaste på blocket har ju legat ute 4-6 veckor... |
|
|
Om man inte får 79' för en facelift Touring så får man definitivt inte det för en pre-facelift -01 sedan. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.