|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Är det allmänt trögt att sälja bil nu eller är jag helt ute och cyklar prismässigt? Länk När jag hade bilen ute för 99000:- var intresset betydligt högre, ingen som ville betala det priset givetvis eftersom man måste pruta lite, men buden jag fick var inte långt ifrån vad jag nu satt ut bilen för. Nästan synd att jag inte tog något av dessa bud..... Har inget större behov av att sälja bilen egentligen, men det är synd om bilen som mest blir stående. | |
|
Tycker att du ligger rätt i annonspris. In med mer bilder skulle vara mitt råd, speciellt invändigt då. Antar att du har den på blocket oxå? Mvh Jimmy |
|
|
Ja, den ligger även på bloocket. Interiörbilder är svårt att ta i vinterljus, så att de visar hur bilen ser ut. Antingen blir det för mörkt, eller så gör blixten att bilen på bilden inte ser lika fin ut som i verkligheten. Får göra några försök att ta bilder om solen är framme nån gång. Fler kommentarer, någon? |
|
|
Ganska så många som är intresserad av en e46 har nog antagligen M-paket som krav. Så gruppen blir nog lite smalare av den anledningen. Är själv lite små intresserad att byta till en e46,men en utan m-paket är inte ett alternativ. Så ja...ha lite is i magen, kommer alltid någon som bilen träffar in på. |
|
|
Det är stendött att sälja bil just nu (provar sälja en släktings bil just nu), tror de flesta har tankarna på julklappar och skidsemester. |
|
|
Tycker också du ligger rätt i pris men som sagt, du har en bil med en utrustning som inte väcker något större intresse. En 330 i mängden helt enkelt. Och denna tid på året krävs nog ett stort tålamod för att sälja en sån bil till ett pris du blir helt nöjd över. Du måste göra något med annonsen som sticker ut. I ditt fall blir det att lyfta fram det lilla extra din bil har. Svarta sportskinnstolar och det svarta innertaket! Kanske också en bild på H/K-märket. Det lilla gör mycket. Gör du detta kommer fler folk garanterat stanna upp och titta lite extra på din bil. Just nu i blocketannonsen är det bara en grå trist BMW touring som står å fryser i höstmörkret... Man bläddrar vidare eftersom priset ändå var relativt förväntat |
|
|
Tack för tipsen, skall försöka få till lite bra bilder på detta. Ska man lägga till i texten att priset är förhandlingsbart eller? (vilket det är). Vad tror ni är ett vettigt slutpris på bilen, jag vill ju inte skänka bort den för jag har inget egentligt behov av att sälja den. Men jag tycker det är synd att den bara står. |
|
|
Om du känner att du kan gå ner i pris så skulle jag hellre skriva det priset direkt i annonsen men sedan vara hård på prutandet. Många ringer inte på annonser med högt pris eftersom de tycker det är jobbigt/pinsamt att pruta. ------- //Lövet |
|
|
Jag är bara lite orolig för hur en grej då: Nämligen att prutandet iallafall kommer att ske då bilen inte är ny. Det finns alltid små defekter att anmärka på på en begagnad bil. Och varje liten grej kan rendera ett prisavdrag. Jag tänkte så här att 92000:- är ett utgångspris och så får man ta det därifrån. När jag hade den ute för 99000:- så hade jag en hel del intressenter, och då berättade jag på telefon om precis varenda liten detalj som avvikte från nyskick, det kanske inte är så smart, då det låter som ett vrak då. Dom som var och tittade på bilen tyckte den var väldigt fin i karossen/lacken, men att det var för mkt fel på bilen. Det som var fel då var bakbromsar rostiga och bakrutetorkare ur funktion. Detta är nu fixat. Men man kanske inte ska vara så petig på telefon utan låta personerna som ringer komma och kika? |
|
|
Svara på direkta frågor. En spekulant som inte fatta att en snart 10 år gammal bil har skavanker är inget att göra affärer med ändå. Du kan bemöta prutförsök med att "priset är satt med hänsyn taget till fel X och Y" ------- //Lövet |
|
| Är du beredd att sälja bilen för mkt mindre än satt pris håller jag med AL beträffande ett mer realistiskt pris. Endast du vet detta pris. | |
| Är det inte M-paket I på bilen? Iaf frontspoilern väl? | |
|
Tror inte det är någon M spoiler. Så ser väl alla facelift ut? Ang. "rätt pris direkt": Det kanske är rätt väg att gå, att sätta ett lägre pris i annonsen och sedan inte gå med på så mkt prutning. Tycker inte folk verkar vara så fega vad det gäller prutning direkt. Många som ringde på annonsen med 99000:- i utgångspris bjöd 75-80000 utan att ens ha sett bilen... Vet inte riktigt vad jag skulle sätta för pris om jag skulle gå ner till ett mer lockande pris, tar gärna emot tips. |
|
|
De som bjuder 25% under utsatt pris är sällan seriösa köpare. En del tänker "går det så går det" och försöker göra fynd till vrakpris. En del skickar dock ett lägre bud för att du sedan ska komma med ett motbud som ligger mer i nivå med vad de faktiskt är beredda att betala. ------- //Lövet |
|
|
M-sport1 finns enbart till pre-facelift så det är en vanlig stötfångare fram. ------- //Lövet |
|
|
Sålde min i aug i år för 77K med utpris på 82K I stort sett likadan bil med M-front o 18" M135 Fälgar 16500 mil Svensksåld Stålblå V-hjul Drag MoV Värmare mm mm Länk Så det priset är högt tycker jag.. |
|
|
Pekkis bil har den riktiga M-sport spoilern för facelift (ni som undrade tidigare) ------- //Lövet |
|
|
Känns som att "rätt pris" ligger runt 85000kr för Din pärla ;) Runt 24-25% av nybilspriset är nog vad Du får för den modellen idag vid privat försäljning. |
|
|
Det är väl precis det jag skulle vilja få ut, 80-85000:-. Var ute och åkte med den igår, och j**vlar vad fint den går! Känns som en liten sportbil jämfört med 5-serie traktorn. Skulle gärna ha den kvar, men det känns som att M roadstern sköter lekbilsuppdraget bättre.... |
|
|
Ändra priset till 85' i annonsen och sänk inte priset. Om bilen är så fin som Du anger i annonsen så är det priset "rätt" skulle jag påstå. Som skrivits tidigare i tråden så kan ett för högt pris avskräcka mer än att det skulle funka som prutmån. Lycka till med försäljningen :) |
|
| Ändrade priset till 83000:- och ändrade lite på texten i annonsen. Lade till en bild på inredningen, men det är helt värdelös. Svårt att få till bilder som gör bilen rättvisa när det inte finns något bra ljus. Bilden är tagen utan blixt och det blir odugligt med min skräpkamera, men ialla fall bättre än med blixt.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.