|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk se länk |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Oj, där var det klippt och skuret :-) Det är svårt i verkligheten att nysta bland kablar och skulle vilja säga förbaskat svårt på en bild :-) Men de kablarna du pekar ut känns mer som högtalarkablar, är ganska säker på att iallafall den blå/vita är original högtalar kablage. Troligtvis den gula också. Men vad går för kablar går in och ut ur dimmer-kontakten? Stämmer det med min beskrivning av vad som borde vara där? |
| ska gå ut nu o mäta upp det återkommer strax | |
|
Hej !! har mätit nu kablarna stämde som du sa 1. IN grå/svart visdar 12 volt 2. UT grå/röd visar 0.06 volt så alltså är det fel på ut nått förslag |
|
Verkar ju som något är galet med dimmerhjulet, allt spänningsfall verkar ligga över denna så då blir det ju inte mycket kvar till resten. Troligtvis nytt dimmerhjul. Men innan man gör det borde man ju kunna by-passa dimmerhjulet, för att se att det bara är det som är problemet. Bryggar man över ingång/utgång så borde det bli +12V till bakgrundsbelysningen och den borde således lysa. |
| jag ide då tar ja 12 från in då o bryggar blir spännande | |
| När jag gör detta så går en säkring tror det var nummer 3 som går | |
Mysko. Säkring #3 har inte med detta att göra. Men kommer det bara ut 0.06 volt på grå/röd kabel på dimmer hjul så verkar något inte vara rätt där. Värt och kolla spänningen på brun kabel också, kolla så att den verkligen är jord. |
Bara dubbelkollar, du tar bort dimmerhjulet först och sedan byglar grå/svart och grå/röd kabel - eller hur? |
|
jag har mätt med jord från den bruna kabeln till dom 2 som ska vara 12 volt på så jorden fungerar jag testade o bygla utan hjulet o med hjulet om man säger men jag tror jag byglade med hjulet kvar på första försöket kanske blev fel där ? |
|
| ska jag istället dra en kabel från plus på batteriet till den o testa | |
| ska jag testa med hjulet bort kopplad alltså | |
Ja, fast ha alltid en säkring någonstans i kretsen! Drar du en kabel från batteriet, sätt dit en liten 5A säkring eller dylikt! |
| det var säkring nummer 5 som gick ej 3 som jag sa .... | |
|
Antar nu att eftersom den bara ger 0.06 volt ut så kan det inte vara mätaren som är nått med teoretiskt så borde ju det fungera med att lägga 12 volt direkt från batteriet med en säkring imellan då hoppas på ett mirakel nu att detta ska fungerar. Enda 2 an kvar på besiktningen man får ju spel bara några lampor ska få förstöra.... |
|
|
har haft isär mätarhuset nu alla lampor är hela När ja mäter på dimmer UT o vrider själva vredet så ändrars ej matningen står på 0.06 volt hela tiden. |
|
|
Jag har nu testat att dra en kabel från batteriet till UT på dimmer då lyser hela mätartavlan o alla vreden. Så nu är min fråga hur kopplar jag då för att det ska fungera |
|
Enda förslag jag kan komma nu är en ny dimmerknapp, allt annat verkar ju faktistk vara ok. |
| då får ja testa ytteligare en knapp då från skroten kan ju ha varit så att den va paj då den jag köpte | |
| Men sladden UT ger ju bara 0.06 Volt är det rätt då menar dualltså för det har ju inget med vredet o göra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.