|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ang.fint skick....jag har haft min bil ute på annons i omgångar. Min bedömning är att den är i väldigt fins skick med hänsyn till ålder och mil. Problemet är att INGEN var kommit för att titta på bilen. Min slutsats är att följande vilkor måste uppfyllas: 1. Priset styr 2. Utrusningen är livsviktig 3. Färgen spelar stooor roll 4. Skicket på bilen, dvs. blank lack, utan repor eller bucklor. Om allt detta stämmer, säljs bilen utan svårigheter ganska snabbt. >>Alano Du har haft oerhörd tur....men nån gång måste man ju ha det också ;-) Grattis! Mvh |
|
|
Snor tråden ett tag! Varför får jag inget napp på min annons? Är det milen som avskräcker? Färgen? Är den för dyr??? Fel tid att sälja? Har inte annonserat på Blocket ännu, endast här på Autopower. Kanske slipper en massa tjafs, prutare o däcksparkare då denna sida befolkas av entusiaster. Tips mottages tacksamt. Jag tänker också berätta samtliga, av mig kända, smådefekter till en ev. spekulant. Vet ej hur man länkar till aktuell annons, men det är den vita E60n för 104 kkr som kom ut för 9 dgr. sedan. |
|
|
Du måste ut på Blocket också. Autopower är en pyttemarknad. Även om det finns många här så är antalet köpare väldigt få. Antalet snackare desto större ;) ------- //Lövet |
|
|
Här är annonsen: Länk ------- //Lövet |
|
|
En sak jag reagerar på (och som skulle skrämma mig) är att du nämner att man måste byta olja i lådan. Detta brukar indikerar att lådan växlar ryckigt. Tyvärr är det ju inte så att oljebyte alltid hjälper i sådana fall. Om det bara är en servicepunkt (men BMW använder Lifetime olja om jag inte minns fel) så bör du skriva det. Som det är nu tycker jag annonser har en liten doft av växellådsproblem. Sånt skrämmer många. (Mig inkluderat) Om du har möjlighet är det bättre om du utför servicepunkterna innan du sätter ut bilen till försäljning. Många är inte sugna på att lämna in bilen på verkstad det första de gör. ------- //Lövet |
|
|
Som andreas_lofgren säger; du vinner mycket på att serva bilen. Att inte göra det innan bilen går ger lite dåliga vibbar - har du börjat strunta i bilen, typ? Och att skriva att den inte är i nyskick är ju inget direkt säljande argument... vänd på det istället och skriv om hur bra den gått, vilka trevliga långturer du haft och att den ställt upp och gjort sin "plikt" i ur och skur (om så är fallet) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Att den inte är nyskick är ju ganska självklart efter 22000 mil. Du får gärna vara lite mer specifik om vad som är trasigt. Om du menar att bilen har lite repor - skriv det istället. Men den korta beskrivningen "ej i nyskick" så får jag lite känsla över att den är ett vrak. (Detta eftersom bilsäljare brukar vara duktiga på att förringa problem) Annars är annonsen bra. Många bilder, ordentlig beskrivning av utrustningen osv. Priset måste väl vara lägst i Sverige också? ------- //Lövet |
|
|
Eftersom bilen verkar vara tillverkad September 2003 så är det egentligen 2004. Kan generera fler träffar på Blocket... Tycker priset känns väldigt rätt om skicket är OK och allt fungerar... MVH Christofer |
|
|
Tack för tipsen! Lådan funkar utmärkt. Bara det att den inte smeker i växlarna som den gjorde när jag köpte den. Har inte märkt hur fantastiskt mjukt den skall växla förrens jag provade polarens 530DA -06. Kollade runt i forumet att man kan byta olja för att få den att växla "mjukare". På BMW sa dom att man inte skall byta. Servicen kostar pengar varför jag tänkte att ett lägre pris kunde vara attraktivare!? Samt att den som köper kanske kan grejsa själv. Stift skall bytas. Oljeservice om 700 mil. Jag har själv åkt och tittat på bilar som skall vara tokfina, för att åka därifrån tokarg. Bättre att skruva ner förväntningarna så det blir en positiv upplevelse för ev. spekulanter. Bristerna är: Halvljusautomatiken funkar mha liten tejpbit på rutan. Lite smårepor och nån liten bula(dörruppslag). Framhjulslagren lät lite i somras. Nya införskaffades för byte i vinter. Är väl så sliten som en 22 tusenmilare skall vara i övrigt. Jag har sett mängder av 15tusenmilare som har varit betydligt slitnare, gäller då egenimportare hos diverse bilfirmor. Bilen är tight och fin och är den absolut bästa bil jag ägt/levt ihop med. Dock kändes mina tidigare E39 lite mer premium. Har mestadels kört långtrippar i jobbet. Jobbar nu på hemmaplan och har införskaffat en C30 Diesel som "jobbil". Annonsen får ligga kvar på AP ett tag till sedan blir det Blocket. Jag tror att den första som kommer och kollar/provkör handlar den! Tack för tipsen. |
|
|
Vänta några veckor och lägg sen ut den på blocket. Nu tänker folk bara på 42" LCD, I-phone och allt annat som reas ut. Bilköp får vänta. Håller med föregående talare. Ta bort "ej i nyskick" och skriv istället "normalskick för mil och ålder". Byt olja och framhjulslager och höj priset en aning som kompensation. 109 900:- ska inte vara några som helst problem |
|
|
Jag tycker även "normalskick för sin ålder" klingar illa, för en 22000-milare motsvarar det ett vrak om man ser till hur gemene man sköter bilen. Kort och gott "bra skick" räcker ihop med bra bilder och beskrivning. MVH Christofer |
|
|
Ta bort det helt är min uppfattning. Subjektiva bedömningar som säljaren ger i en annons betyder ingenting för mig ändå. Allt som jag inte kan vederlägga som köpare själv är utan betydelse. ------- //Lövet |
|
|
Bilen såld ! Tror nya ägaren gjorde en riktigt bra affär. Mycket trevliga var dom också! |
|
|
Jo, det har sina "risker" att läsa trådar på AP :) Nu blev det en E60 trots att jag var nära att slå till på en Merca S-klasse. Tack Pasten för bra info och smidig affär. Vad fint man åker i E60! |
|
|
Grattis PWtec (och pasten), blev själv sugen när den dök upp. Söker inte precis e60 men behöver en rimligt prissatt dragbil och denna kändes rätt. Ska till Karlskoga på tisdag och hade nog tagit en titt om den funnits kvar. Föe mig som skruvar en del själv var det perfekt med lite småpysssel då delarna redan fanns inköpta. |
|
|
Off Topic BjörnB Intressant Björn, vi verkar hugga på samma bilar. Jag har för mig att vi högg på M5-02 i Kungsbacka samtidigt också (?) för några år sedan. Du kanske vill ta min 540-99 Touring? :) Inget drag på den iof. |
|
|
Det där med M5:an visst jag inte. Då är det 1-1 nu då ;-) Tackar nej till 540:n ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.