|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har annonserat bilen på blocket och det är många som ringer och mailar och lägger bud. det flesta bud jag har fått har varit runt 150 till 160. Och alla bud har jag fått över telefon. Annons: Länk Bilen är i bästa möjliga skick Nu är frågan är jag för dyr eller har jag annonserat fel? Alla kommentarer uppskattas AlanO | |
|
Ja du är 10-15 för dyr. Kollade tidigt våras på 530 04-05. Samtliga handlarbilar med varierande utr. Prisbild 159-205. Ok milen var också mellan 8000 - 15000. Men 150 bör du få efter prut. Att börja pruta per telefon/mail är ett ofog men in med en ny annons med nytt pris, inte sänkt pris på befintlig, och lägg dig på 164-169. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| Snygg bil. Men eftermonterat M-paket väl? Och standardstolar? Skulle kanske vara en bild från förarplatsen också. Lycka till! | |
|
Jag inhandlade en -07 530ia LCI i våras med betydligt mer utr, bla komfortstolar el, elglaslucka, sportratt, el.dragkrok mm. Det du beskriver är ju i princip std. Och inte så mycket mer än vad handlare begärde för en -05 med mer mil och mindre utr. Bara en liten indikation. Lycka till för bilen är nog fin och välvårdad. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| Får du 160', kanske du skall fundera lite närmare på det?! | |
| En 03,a E39,a med samma miltal kostar 100,000 mindre, kanske därför en 04,a är svårt att värdera så mycket mer, eller den kanske är så mycket bättre och snyggare :-) | |
|
Det finns en liknande tråd ang en 530i med samma ålder och mil på Autopower. Den gick till slut för 145'. Saknade M-exteriör men annars samma utrustning. ------- //Lövet |
|
|
Andreas: Den som gick för 140´ hade gått 12000 mil, ej m-paket, ej navi och ej drag. dessutom en 2003. jag hoppas att kunna få ut 170´ - 180´ med 20", tror ni att det är helt omöjligt AlanO |
|
| 160K med 20". Att en gammal bil saknar drag ser en del som positivt (mindre rost, mindre slitage på drivlina), vet flera som ratar bilar med drag. | |
| En kompis fick 210' för sin E61 530iAM -05 i förra veckan. Den hade 13' mil på mätaren men hade även panorama, elbaklucka, drag, elsportstolar, aktiv styrning m.m. | |
|
turbo4ever: Kan lova dig att 95% av alla potentiella köpare ser drag som positivt. Dragkrok används iregel sällan och då oftast till lätta släpkärror. Vad menar du förresten med "mindre rost"? På draget? MVH Christofer |
|
|
Du har haft annonsen ute bara cirka 10 dagar, det är ändå november nu. Bilarna springer inte iväg så här års. Men för mig känns priset högt. Bilen är ändå sju årsmodeller gammal. Jag tycker du skall ta bättre bilder, där bilen kommer mera i fokus. Sen av dessa bör två vara bra interiörbilder. Om du fått bud på 150-160 så skulle jag starkt avväga att sälja om du isåfall skulle få cirka 90% av vad du begär. /Anders |
|
| 150-160 låter rumsrent. Ta något av buden. | |
| Gorban: Låter som han fick ut ett mycket bra pris med tanke på ålder/mil! Jag har en e61 med samma utrustning som den din vän hade men min har endast gått 8200 mil. Jag funderar som bäst på om jag skall sälja min. Har noterat att det nästan inte finns några e61iat med m-paketet som har gått under 10' mil till salu. Kanske är det säljläge? Jag trivs så himla bra med bilen dock...:/ | |
|
LLoydan: E60/E61 generellt och speciellt de med M-sportpaketet har hållt uppe priserna väldigt bra de senaste åren så inom en överskådlig framtid kommer man nog se en större prisjustering nedåt. När E39:an var ungefär lika gammal och E60/E61 hade presenterats så hade den tappat mer i värde. När det gäller bilen som tråden handlar om så tycker jag också att ett bud på 150-160' är värt att beakta. Det är en snygg bil men trots allt snart 7 år gammal och eftermonterad M-optik. Dessutom så ingår ju inte fälgarna i det begärda priset. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Vet inte om det är bilen som jag sålde för fyra veckor sedan som nämns ovan men den har i så fall lite mer utrustning än denna bil. Utöver det som finns på denna bil har den bl.a. Aktiv styrning Automatiskt avbländbara inre och yttre backspeglar Belysningspaket Bixenon Bluetooth telefonförberedd (handsfree) CD-växlare för 6 CD Elektrisk motorvärmare med kupéuttag Genomlastningssystem med skidsäck Glastaklucka Isofix Komfortstolar elektriskt inställbara med minne Parkeringshjälp PDC fram och bak Punkteringsvarnare Sidoairbags fram och bak Sätesvärme fram och bak Den är dessutom Ditecbehandlad i april. Mätarställningen var 12.610 mil när jag sålde den och den gick som sagt var för 140.000:-. Vet inte om detta kan vara till nån hjälp vid värderingen av bilen som tråden handlar om? Mvh Micke |
|
|
Tack för alla goda råd! Jag lovar att hålla er uppdaterat AlanO |
|
|
bilen såld idag för 175000kr med fälgarna AlanO |
|
|
Att du inte tar en lott också. Du vinner säkert 50´ "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
karlhilding: Jag visste att det budet skulle komma, det gäller och ha tålamod bara. Bilen var i bästa möjliga skick. men men nu är dags och börja leta bil igen AlanO |
|
|
Grattis!! Du lirar nästan i Mårtenssons division. Betyder också att jag gjorde klipp på min 530 i våras. Minst 75-85´under vad BMW-handlarna går ut med. Och den är utrustad för nästan 200´. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.