AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.787

BMW V12.. Kan det vara något?

Sida 2 av 2
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag håller nog på mitt tidigare tips. Bara att pruta.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Denna ser lockande ut i annonsen Länk
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Hm kan bara säga att de fälgarna klär inte den bilen.. Vad tänkte de på! Får dåliga vibbar från den övre.

Därimot den undre ser lite halv intressant ut. tråkiga bara med milen fast den är också nyare. Sen är jag inte så förtjust i importerade BMW. Men jag ska nog slå en singal i veckan och höra iaf. Tråkigt bara att den ska vara 60 mil ifrån mig så man kan bilda en egen uppfattning

Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Förresten förra gången jag var inne lite på BMW kunde jag inte låta en Alpina E38 E38 gå förbi obemärkt speciellt när de inte var jätte mycket dyrare än en vanlig 750. Hur är kvaliten på alpina bilarna om man jämför med vanliga bmw.

Kan tänka mig att fördelen med att lägga extra krut på en alpina 7 serie är att den kommer att bli en samlarklenod inom en snar framtid och inte precis tappa värde även om något olyckligt skulle hända.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Henke lexus: Åh det känns farligt att köpa en sådan obesiktigad. Fast priset är ju visseligen satt rätt. Hm de fälgarna skulle jag inte ens sätta på min Jeep som jag kommer ha i vinter. Att ens få för sig att slänga ut så mycket pengar på något som passar så dåligt. Som du säkert förstår så får jag dåliga vibbar av den bilen och hur den har varit brukad när den har sådana hjul.

Länk

Önskar denna var närmare. Har verkligen rätt vibbar från den.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Forumet skulle inte dö av att ha en edit knapp! svarade och tänkte -Nej måste jag skriva om och såg inte att det var 2 sidor :@
Roadwraith!
Jag kan gå och kolla på 750n i sumpan åt dig imorgon lördag om du vill.
Så får du alla fakta direkt sen.
Vill du det?? Jag har dagen ledig iallafall.
VH Matte
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Matte Kvack: Var du och kollade in den? har inte varit inne på forumet på ett par dagar.
Roadwraith
Hej ..Nej jag visste inte om du ville det, men jag kan titta förbi manana ist.
Så får du en rapport imorgon kväll.
Dvs idag tisdag:)
VHM
Nu har jag tittat på bilen.
Mycket att göra för att få bilen i bra skick, själen är på väg att försvinna ur den vagnen.
1 Omlackering av hela motorhuven, ca 33% stenskott, ser blästrad ut+fet repa v-fram.
2 =""= av båda speglarna samt bakre nedre plast stötfångaren, samt nya bakre svarta plast lister. + Nya lister höger f-dörr.
3 Vänster stoppning i a-stolpen förare är sönder och hänger löst.
4 Innertaktyget är spänt/ospänt på vissa ställen pga hemmasnickrad ljud apparat i taket.
5 Skinnet är felbehandlat i på pass-sidan, har blivit lätt vit nyans.
Skinnet luktar BMW, men behöver behandlas många ggr för att få upp kvaliten igen.
6 Trötta Goodyear Eagle på oporriga årsmod 95 fälgar.
7 Stor bit av motorkåpan saknas.
8 Slipning av strålkastarglasen.
9 Spricka i träutsmyckningen vid växellådan.
10 Otroligt trött finish på alla trädetaljer, måste slipas upp och klarlackas igen. Alt lackas om direkt.
Synd att se en gammal kung stå och vilja leva, men blivit undermånligt skött.
Nej denna vagn hade jag inte betalat mera är 45- för..Max och det är väl så att jag nog är närmare 40 för denna.
Det finns bättre grundmaskiner att hitta, för denna får du lägga 15-20lax på för att bli nöjd.
Men smaken är som baken, jag kanske bara är petig.
VH Matte
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Aså är detta den blå vi snacka om? Länk

Isf har de tagit riktigt bra bilder på den för den ser ut att vara i tip top. Stort tack för du tog dig tid. Hade man kommit upp ditt och sätt det hade man blivit lagom irriterad.

Hm antar att det är till att leta vidare då. Har kollat en del på BMW 850 också. De känns som en bil som mer hade passat mig. Dessa motorer som sitter i dessa. Är de samma som E38 V12 eller E32? Har förståt att man bör undvika E32 motor
Yepp samma bil. om man kollar riktigt noga på den ena bilden på blocket. Fotat från passagerarsidan till förarstolpen, så kan man se att det är lite trasigt.
Det är inte jämnt där.
Och när jag gick därifrån, så sade säljaren.
Trodde du den var i mint condition, med ett leende.
Bara den kommentaren??
Tänkte säga att bilen var dåligt prissatt pga det skicket, men jag sket i det.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Synd man inte var där. Hade nog slängt ur mig något nosigt.

Ska iväg om en vecka och kolla på en BMW 850 om snön kan lugna sig. En väns bekant ska sälja sin.

Något speciellt jag bör kolla?
Jag kan inte 850 or..andra är bättre på dem, har aldrig ägt/suttit i en.
VHM
Var och provkörde en 850 innan köpet av E38 750. Men tyckte att 850 enbart var en 2sitsig 750= meningslöst, om man inte är insnöad på utseende. Finns många roligare 2sitsiga bilar. Prova gärna 750 il där du kan sitta med raka ben i baksätet, en upplevelse bara det./ Seven forever.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.