|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ok lugna nu ner er allesammans! Ingen har givit någon respons på att de faceliftade delarna faktiskt har suttit på bilen innan den krockades. Man ser detta t o m på bilderna från krocken och när den står uppställd efteråt. Ej heller något svar på varför den skulle vara körd hela vägen till Makedonien för enklare lackreparationer. Philip: Frågan till dig angående AC Schnitzer fälgarna hade inget med din ekonomi att göra, då det är din ensak. Det var snarare att du har bytt fälgar på din bil vilket med ditt resonemang isåfall skulle vara suspekt vid en eventuell försäljning. Precis som att denna bilen inte säljs med Hartge Classic fälgarna. Varenda ägare till en E39 med 4:3 tv´n vill garanterat byta den mot 16:9 då den ser ut som en gammal Gameboy men alla gör det så klart inte pga kostnaden, ärligt begagnat, stulet eller nytt. Ägare till trälisterna vill garanterat byta dem också då det finns betydligt snyggare. M5 är en bil som säkert skrotas ofta pga motorkraften vilket gör att dessa delar blir tillgängliga på begagnatmarknaden även om merparten tyvärr nog är stulet. |
|
fredde 7 |
crli9194: jag är undantaget som bekräftar regeln;) vill behålla bilen till ursprungsspec.brukar vara detta alternativ som är det bästa över tiden.men jag håller med om att 16:9 är snyggare. |
| Fredde: Samma här...E nöjd med trä, gamla navin...O som gredde på moset så har den även mörkt mörkgrön komplettläder, låter inte snyggt men är urläckert:) | |
| Mörkgrönt komplettläder, mycket snyggt! | |
|
Jag gillar med mina plastiga trälister ;) |
|
| Det är tur att några gillar retro prylar så kanske det norpas mindre facelift 16:9 navs:P | |
fredde 7 |
Dawwe:låter Häftigt, vilken färg är det på bilen? Komplettläder=utökad läderklädsel va?eller har jag gått miste om ngt som kan kläs i läder;) Gydell:de må se plastiga ut, men man skall kunna finna trå i dem enligt pålitlig källa, inkapslingen i trä görs visst för att slippa plocka spetor om man krockar ordentligt. |
| Oxfordgrön med kromlister. Komplettläder innebär skinn "överallt" instrumentbrädan osv, är det "finare" skinnet i bilen sk "Heritage" inte standardlädret "Präge"... | |
|
fredde 7: Hehe, där ser man! Må säga att dom har lyckats väldigt bra med att dölja den där genuina träkänslan ;) |
|
| Dawwe, finns det bilder på bilen? | |
| M.A: Länk . Ferrari-märket är väck numera, var föregående ägare som satte dit då han även haden en 360 Modena... | |
|
Riktigt snyggt. Gillar Oxford grön. Har nog sätt grönt läder en gång live. Det var en silver 740i E38 för några år sedan. |
|
|
OT: Otroligt snyggt Dawwe! Jag är lite insnöad på gröna bilar så du får gärna höra av dig när det är säljdags ... ;) En undran dock: Är det verkligen "komplettläder" enligt BMWs definition? Förutom sätena ska väl i så fall hela instrumentbrädan och dörrsidornas överkanter stolparna (hela vägen upp) vara läderklätt. |
|
| Mixtus: Var lite osäker på vad komplettläder innefattar på E39 det var därför jag skrev med "". Instrumentpanelen är skinn,hatthylla tak är "alcantara-aktigt" (dvs mocka immitation). Bilen är en fd showcar från en BMW ÅF i Tyskland, den har varit testad av EN tidning (en engelsk såklart, det var därför man gjorde denna bil, anspelar lite på Englands "racingfärg",grönt). Har tidiningen som bilen testades i. Den är även effektoptimerad från fabrik, dvs man har bromsat spisen innan den skeppades till England för test så den verkligen hade de 400 kusarna, har ett utskrivet mail med en del info från självaste BMW M:). O till slut: "It's a keeper":) | |
| Vilken Engelsk tidning var det? Möjligtvis Car? Isåfall tror jag att jag också har den tidningen hemma. | |
| M.A: Kan stämma, har inte tidningen nära till hands o minns ej... Men det var ett "sommar-nummer" från -98. | |
|
Oxfordgrönt är riktigt läckert! Min förra M3 var just Oxfordgrön www.garaget.org/philly |
|
| Hmmm, hur gick det till att den här underhållande tråden istället kom att handla om Oxfordsgrön?? ;-) | |
|
Jag undrar också hur tråden gled mot oxfordgrönt :-) Lacken i Mackedonien, kan det halt enkelt vara så att tidigare ägare semestrat där och passat på att lacka för en bra peng? Mer dramatiskt än så behöver det inte vara. |
|
|
Får väl hoppas tråden kommer igång igen, jag har iallafall köpt hem chips och öl... :-) För övrigt så är det nog inte speciellt många M5 som aldrig varit med om nån liten incident nån gång. Det är ju typiskt för biltypen och det börjar bli gamla bilar som oftast är i händerna på gasglada förare så saker händer. Men säkert är det många som inte har full koll på sin bils historia och är ovetande om det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.