|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Vill varna eventuella intressanter för denna bmw m5. Bilen har varit krockad och motorn är bytt. Säljaren påpekar inte detta i annonsen. Och mätaren verkar inte stämma enligt förra besiktningen. reg nr är RGC416! Vill ju inte att någon på forumet råkar ut för denna oseriösa bilen. Länk | |
|
Hur omfattande har kollisionen varit? Mätarställningen står på 17641 mil på TP. Mvh Philip |
|
| Den ser väldigt fin ut på bilderna iallafall. Fast det kan så klart bero på utbytt front och nylackade fälgar. | |
|
Jag blir alltid lite frågande när prefaceliftbilar nästan är helt faceliftoptika på in och utsida. Kostar man på en bil så mycket pengar i efterhand finns det ofta en orsak. Mvh Philip |
|
|
detta är säkert bara payback från nån som har kontakt med bilkoncept i Malmö då jag skrev här att dom hade skruvat ner min förra 745 precis innan besiktningen! Hittar inte tråden så den är säkert borttagen.. Vill se bevis på att den är krockad! Att den har facelift runt om håller inte som bevis då nästan alla M5or har detta. Motorn är utbytt ja! finns kvitto på detta dock inte pga krock.. Vill som sagt se bevis på att bilen är krockad! |
|
|
Här är tråden: Länk Är det du som säljer M5:an? |
|
|
okej tack. Ja det är jag som säljer den! Här är 745an som är skruvad ca 6000 mil: Länk |
|
| Philip, Behöver väl inte vara något konstigt med det, jag hade nprefacelift som jag faceliftade med strålkastare, bakljus och ratt, samt bytte till 16:9 skärm och dvd-navi kostade drygt 11000-12000 med alla delar från AP, blocket och ebay och det tyckte jag det lätt var värt.. | |
|
Håller med dig PederF. Tycker resonemanget ifrån Philip är ganska löjligt faktiskt. Att kosta på en bil 12000 kr, för att avsevärt förnya utseendet, som från början har kostat väldigt mycket pengar behöver inte vara något suspekt alls. Varför köpte du AC Scnitzer fälgar till din bil för så mycket pengar? De fd fälgarna måste ha skadats i en krock eller av någon annan mycket suspekt orsak. |
|
|
PederF: Har du någon information vad delarna från början kommer ifrån eller handlar du i "god tro"? crli9194: Det är möjligt att det är mycket pengar för dig som inte ens uppger vad du har för E39. Jag menar fälgar till 520, 523 är ju betydligt billigare. Mvh Philip |
|
| Jag har originalfälgarna Style 65 Shadow chrome 18" till M5. Blir du klokare nu? Övrigt kring min privatekonomi kan vi lämna utanför denna diskussionen. | |
|
Min också då kanske? Mvh Philip |
|
| Grundfrågan som köpare, och som Philip helt riktigt är inne på, är varför hela bilen har genomgått en stor skönhetsoperation? Det är trots allt förenat med en hel del arbete och kostnader, oavsett om man har en fet plånbok eller inte. Så att man blir lite frågande (vilket Philip skriver) är egentligen inte alls konstigt. Sedan är det förstås upp till var och en vilken nivå av misstänksamhet man vill lägga sig på. | |
|
Philip, jag har väl handlat i god tro antar jag, vad nu det har med saken att göra. Om det nu är så att någon av delarna någon gång i tiden har blivit stulna någonstans så gör ju inte det att min bil har blivit krockad, har skruvad mätare eller servicsar har missköts eller vilken orsak du nu syftar på.. Jag gjorde det för att den skulle bli snyggare både utvändigt och invändigt och när jag skulle köpa M5an inte hade råd med någon nyare / redan faceliftad bil då jag inte ville låna pengar till den pga av husköp sen köpte jag delarna efter hand när jag hade råd.. |
|
|
Bara man är medveten om vad följderna är av att köpa kvittolösa grejer på Blocket/eBay så får man väl stå för det. Risken är att man får köpa samma faceliftlampor flera gånger :( ------- //Lövet |
|
|
Tack Andreas och Mixtus för att ni väljer att förstå mitt resonemang :-) Mvh Philip |
|
| Go Philip, go Philip, go Philip:D | |
|
Hela bilen är tydlingen omlackad i makedonien. Skadorna på bilen var rätt omfattande. Var själv spekulant på denna bilen för ett tag sedan, och vid närmare check så såg man tydligt att bilen var krockad på vänstra sidan. Tornet var bytt och vänster sidotröskel är bytt och ej ordentligt gjort. Fattas massor med plast detaljer både ifronten och under bilen.Bilen hade förra året 2009-11-02 rullat 176419 och nu står det i annonsen mellan 17-17999? verkar ju inte stämma! Och bilen har ju dessutom inte varit avställd... |
|
|
Men om man nu skulle skruva mätaren så håller man väl inte på och fjantar med några hundra mil! Ser det inte som konstigt att en M5 inte rullar så mycket! Själv har jag kanske kört max 500mil i sommar. Hur vet du att den är skruvad? Du säger att bilen tydligen är omlackad i Makedonien.. Är den det, eller är den inte det? Vart kommer denna uppgift ifrån? Varför jag frågar är att man ska vara mycket försiktig med att hänga ut en bil om det inte finns bevis! Om det skulle var så att bilen skulle vara krockad, skruvad osv och det skulle styrkas så är det ju väldigt bra. Men om denna bil är helt ok så kommer denna tråd visas på nätet så fort någon söker på regnummret. Så därför är det viktigt att det kommer lite fakta! |
|
|
Hahaha.. Förstår inte alls resonemanget med att bara för att bilar är uppdaterade in och utvändigt så är det utfört ofta för att reparera eventuella skador.. Hahaha Man uppdaterar ju säkert till 95% av gångerna pga att man vill ge sin älskling kärlek och teknik och design går ju framåt. Bra med BMW är att det är ofta enkelt att göra uppdateringar.. Vissa har olika smak när det gäller sina bilar och glöden man har som nybliven ägare till sin bil så har man en hel del ideer samt man offrar en hel del pengar för att man skall vara nöjd med sin bil.. Om bilen skulle blivit skadad under försäkring så skulle det med all säkerhet bli att original delar monteras tillbaka på bilen. Om bilen som är till salu skall vara ett dåligt exemplar så har den blivit det pga år av misskötsel och tror knappast att den ägaren skulle kosta på att reparera eventuella skador med dyra facelift saker utan hade säkert hittat det billigaste original sakerna på Blocket för en billig peng.. Philip..! Du har ju en M5-99 enligt din profil.. Har du den helt original..? För skulle du uppdatera den för ett vackrare utseende samt sen eventuellt sälja den så skulle jag direkt utgått från att din bil är krockad..!? Jag tänkte lacka om stötfångare samt byta några lister på min Alpina då det finns lite stenskott som jag stör mig på men det kommer ju tydligen betyda att min bil är krockad..? Tror att synar man en bil rejält på papper och i verkligheten så ser man ifall bilen tillhört en pedant eller inte.. Även så skulle jag köpt en lite krockad bil *mindre skada* allt handlar ju om att skadan är lagad på ett proffsigt sätt och att det inte finns några tecken efter skadan.. Jag råkade ut för inbrottsskada på min M-roadster för några år sedan och där hade man bockat sönder hela bagaget, stötfångare bak och även bräckt med kofot ner på sidorna över bakskärmarna så att även dessa var skadade.. *skruvade bakskärmar* Lämnades in på Förenade Bil där jag påpekade att jag var sjukt pedantisk och att jag skulle ta ett par timmar på mig att syna bilen innan jag löser ut den så det var inte lönt att fuska/ ta genvägar för att få ihop den fort för att ha mer tid till nästa bil.. När jag hämtade bilen så var den i helt perfekt skick..! Hade den uppe på lyft och allt.. Lacken var helt perfekt.. Var säkert där i över 2 timmar och gick igenom bilen men allt var super.. Förenade Bil har många gånger gjort mig besviken på andra saker men måste säga att M-roadstern gjorde dom ett bra jobb på..! =) Härligt med dessa forum.. Alla spekulerar hej vilt om allt men endast några få har väldigt bra koll..Så klart är detta ett forum där samtliga är välkomna att yttra sig men ibland så blir det bara för mycket.. =) |
|
|
haidar: Är väldigt tveksamt till dina uppgifter faktiskt! Hur vet du att bilen är omlackad i Makedonien? När blev den krockad? På förra årets besiktning hade bilen gått 17200 mil i dec..nu har den gått 17700 måste isåfall vara den onödigaste mätarskruvningen ever! Som sagt jag vill ha bevis! Du kan ju isåfall skicka dom till mig och även förklara vad du håller på med! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.