|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| "payback"? Du skulle väll inte vilja köpa en sånn bil om ägaren inte informerar dig ang "felen" på bilen innan köp? Skulle ju inte kännas skoj. | |
| Bilen ÄR omlackad i makedonien enligt förra ägaren. Finns tydlingen oxå bilder på bilen när den var krockad. Men ville mest varna för bilen. | |
|
Alpina B12: Du läser tydligen inte vad jag skriver överhuvudtaget. Det finns flera bilar som varit totaldemolerade som efteråt genomgått totala ansiktslyftningar. När bilarna är nere i molekyler kan man alltså lika gärna plocka ihop dem med stulna delar (som de oftast är) om man inte blundar för verkligheten som du verkar göra. Det är inte för inte som E39:or med facelift titt som tätt står utan både airbag, navigation, njurar och strålkastare. Jag tycker du har ett ganska onyanserat svart-vitt tänkande. Läs vad folk skriver istället, så slipper vi den i min mening tröttsamma brevväxlingen! Mvh Philip |
|
| Att en 10-11 år gammal bil är omlackad är väl inget negativt per automatik? Kan ju finnas olika orsaker till omlack, varav EN är krock, kan ju lika gärna vara att ägaren tröttnade på stenskott smårepor mm som de allra flesta 10 år gamla bilar har... | |
|
Att byta ut delar från prefacelift till facelift är inte heller något negativt per automatik. Som jag skrev så finns det "OFTA" en anledning till att bilar med tvivelaktig historik också bär delar från tvivelaktiga håll. Att sedan en fullservad och i övrigt ärlig bil faceliftas har ingenting med saken att göra förutom att skapa en onyanserad debatt som så gärna Alpina B12 mfl vill. Mvh Philip |
|
|
Haidar För min del så får du gärna varna för att denna bil är krockad men utan bevis så förstår jag inte hur man överhuvud taget orkar starta en sådan här tråd. Lite svart på vitt efterlyses....... |
|
|
DET VÄRKAR FUNGERA PÅ AUTOMATIK FÖR VISSA ATT SNACK SOM VÄRST TJÄRINGAR OM ANDRAS PRYLAR FRAM MED LIGETIMA GRUNDER ELLER INTE MEN SLUTA DRA NER NÅGONS BIL I DEN LÅGA NIVÅ NI HÅLLER. PUTTE,M |
|
| Finns massa bilder att se för den som är intresserad av bilen. Dumt och lägga ut bilderna här. Och ang faceliften på bilen så självklart får man "styla" sin bil. Påpekar inte att en bil är Krockad pga faceliften.. | |
|
Först skapar du en tråd där på påstår att bilen är smälld. Sedan påstår du att du inte vill lägga upp några bevis för det. Väldigt genomskinligt och din trovärdighet blir väldigt låg. ------- //Lövet |
|
|
som sagt har bett dig skicka bevis! skicka bilderna! Varför skulle det vara dumt att visa dom här när du ändå startar en tråd om bilen? förstår inte hur du tänker där? Och hur kan du ens veta att det är den bilen när det inte är nåt reg nr i annonsen? Kan man ta bort denna tråden då den bara innehåller spekulationer och ingen fakta?! |
|
|
Här har du dina bevis. Om du vill ha bilderna med reg nr så kan du få dom oxå Länk |
|
|
Där har det gått undan med Hartge Classic-fälgarna ;-) Mvh Philip |
|
|
Jag trodde att bilen skulle ha varit rejält krockad, och får se bilder på en iofs tråkig avåkning med mindre skador vänster fram... iofs så kan nog rostskyddet vara nersatt på vänster tröskel. Att en E39 M5 kan råka ut för motorskador och har utbytt motor är inte så ovanligt. Mvh |
|
|
Haidar och Philip: Ser man på sidan Haidar länkade till så finns det en mapp nederst med bilder på saker den danske (?) ägaren har bytt, bl a baklampor, instrumenthus, spegelglas och annat. På den sista bilden har bilen även facelift framlampor. Denna mappen är skapad FÖRE mappen med krocken och man skulle kunna dra slutsatsen att dessa delarna är monterade FÖRE krocken. Nu kan så klart krocken ha hänt tidigare men bilderna uppladdade efteråt fast det verkar snarare vara tvärtom. |
|
|
Lite spännande tråd det här, avslöjanden, intriger osv. ;-) Stämmer min lilla sammanfattning? jagboy äger nu bilen, försöker sälja den men blev aldrig informerad (?) av den tidigare (danska?) ägaren om att bilen var krockad vilket haidar här tydligen visste om och påpekade? (Om man nu kan kalla det för krock är väl en definitionsfråga, verkar varit en konstig händelse... fick sladd och körde upp på ett vägräcke?) Frågan är också, är det verkligen den bilen som haidar länkar till? |
|
|
Smällen i sig är ju inget att tala om. En dålig tröskel, skärm, fälg och spoiler. Jag undrar också hur man med all säkerhet vet att det är samma bil? Mvh Philip |
|
| Regnumret på de danska bilderna stämmer ju med regnumret som jagboy skriver i sitt första inlägg så det verkar vara samma bil ja. Sen att åka ned 215 mil till Makedonien för att lacka en kofångare, framskärm och en tröskellåda verkar lite väl märkligt. | |
|
Kanske inte så farlig smäll men nu kan iaf ev köpare avgöra det själv. putte hur orkar du ens bli upprörd? du hjälper inte heller någon genom att köra din rage pryl i tråden. ps du glömde använda caps lock ds. |
|
| Det verkar var gjort en hel del på bilen, men till vilken kvalitet? Titta bara på svetsarna på avgasbygget!! Är det samma "hantverk" på resten av arbetet gjort på bilen hade jag aldrig köpt den. | |
|
Jag blir inte det minsta upprörd av en tomte som lever hela sitt liv här. jag bara trött på se samma sak dom få gångerna jag här och vill försöka lär mig något nytt . kvalitéer ligger inte i skrivandet i sig utan i vetandet om det man skriver om tänk på det prins philip .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.