|
Sida 11 av 11
|
|
|---|---|
|
Nog är det kul alltid, min GC är en sån här: Länk Som tur är så skriver jag hela bränslekostnaden på nöjeskontot. Med mina dubbade Hakka så verkar det mycket svårt att köra fast. Som du skriver så skottar den snö runt om när jag gasar på och man känner trycket mor ryggstödet vid accelereration oberoende av underlag. Bara man aldrig glömmer i vilka riktningar kraftvektorerna verkar i kurvorna eller att det är 2,2 ton som ska bromsas! |
|
|
Intressant inlägg i debatten om huruvida 4-hjulsdrift är av godo eller inte... En av våra svenska Racing-stjänor har i alla fall sin uppfattning klar :-) Länk |
|
|
Janne Flash är väl lika lätt att avfärda som oss andra som förespråkar fördelarna med 4wd. Vissa här verkar ju tycka att vi är idioter hela bunten, idioter i gott sällskap med Lamborghini, Bugatti, BMW, Audi, Porsche, Haldex, m fl, m fl... Lövet, vart tog du vägen? Jag skrev till dig: "Om, jag säger OM, det däremot skulle visa sig att du har fel så kanske det inte vore för mycket begärt att du förklarar dig och rättar dig själv. Kanske t o m en liten ursäkt vore på sin plats OM det skulle visa sig att du kommit med felaktigt påstående/felaktigt citat?" Vidare påstog du att jag förolämpade folk. Om så har varit fallet så har jag ödmjukt frågat efter ett påpekande om detta så att jag har fått möjlighet be om ursäkt. Men ingen har hört av sig och du Lövet har inte heller kunnat berätta vem jag skulle ha förolämpat. Felaktiga påståenden och framförallt felaktiga citat borde leda fram till en rättelse och en ursäkt. Om ryggrad finnes? |
|
|
Nya Audi RS5 och S4 har kronhjulsdiffrensial vilket låser fram och bakaxel. Med andra ord finns inte svagheten med torsendiffen kvar. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Sven B |
Intressant diskussion om awd eller inte. Håller med Janne Flash till 100% Personligen ser jag awd som en klar fördel ur säkerhets synpunkt även om det inte går att bevisa. Det handlar i grund och botten om att ha fäste och det är väl ingen som förnekar att DSC har gjort det lättare för min RWD BMW men det råder ingen tvekan om vad jag väljer då det är halkigt :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.